Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 127
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myślałem nad czymś takim:

7ad263c33cc04214.jpg

...ale jeszcze się nie zdecydowałem. Ma ktoś jakiś pomysł na studio, bo jak nic nie wymyślę to chyba zostanę przyczymś takim jak powyżej.

Napisano

Świetny modeling. A może zamiast studia jakaś scenka? Może kamera by sobie leżała lekko poobijana na ziemi a w obiektywie by się odbijało jakiaś widowiskowa scena?

Napisano

Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak dobrze ustawić światło w tej scenie, bo robię to po raz pierwszy?

Mógłbym do tego dochodzić metodą prób i błędów, ale z moim Sempronem 2200+ rendery trwają wieki i straciłbym na tym dość dużo czasu. Chodzi mi głównie o odległość świateł od obiektu.

Napisano

to zależy jaki klimat chcesz uzyskać. im dalej tym słabiej ale możesz oddalić światło i podnieść wartość Multiplier odpowiadającą za siłę światła. ja bym ustawił jeden vraylight nad i lekko za kamerą, oraz jeden doświetlający z przodu. do tego kilka blend i mapa hdri oczywiście wszystko renderowane na passach.

Napisano
(...)kilka blend i mapa hdri oczywiście wszystko renderowane na passach.

Może to głupio zabrzmi ale mógłbyś mi wyjaśnić co to ten blend i pass, bo to pierwsze po nazwie to mi się kojarzy tylko z jakimś mieszaniem:P To moje pierwsze spotkanie z vrayem i się na tym nie znam.

Napisano

ciężko to wyjaśnić trochę ale się postaram :)

 

blendy to w fotografii płachta papieru lub kolorowej folii która odbija światło doświetlając poszczególne elementy fotografowanego przedmiotu. w 3d możesz doświetlać małymi światłami albo wykorzystując GI białymi lub kolorowymi boxami które doświetlą Ci obiekt.

 

rendering na passach to inaczej renderowanie poszczególnych elementów osobno. w Twoim modelu osobno wyrenderowałbym korpus a osobno soczewkę i mikrofon. po prostu podziel scenę na kilka plików. w jednym oświetlasz sam korpus a reszta jest 100% czarna. w drugiej korpus jest w 100% czarny a oświetlasz mikrofon, w trzeciej wszystko oprócz soczewki jest czarne i oświetlasz samą soczewkę. potem łączysz to wszystko w Photoshopie.

 

oczywiście to wszystko opisałem w mega wielkim skrócie. większość z tego niestety będziesz musiał nabyć w praktyce i eksperymentowanie z materiałami i światłami Cię nie minie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedź. Zrozumiałem o co chodzi i wiem, że eksperymentowanie z materiałami mnie nie minie, ale chciałem ograniczyć to do minimum. Jak kupię sobie nowego kompa to się więcej pobawię.

Napisano

Oto pierwszy render który dociągnąłem do końca:

600b6674c80518fa.jpg

Narazie jestem tylko zadowolony z materiału na mikrofonie. Czy można jakoś usunąć te białe okręgi, które się tworzą w miejcach w których znajduje się źródło światła.

Podłoże miało być lustrzane, ale jak ustawiełem tak materiał to na całym rendeże było pełno białych plam.

Napisano

super modeling

 

ale teraz mniej przyjemna część.

 

razi mnie ten taki zaokrąglony ekranik. nie wiem czemu. następnym razem ukrywaj światła, renderuj w passach jak Tłit mówi i zrób ujęcie z widocznymi szkłami.

 

Pozdrawiam

Bookmarked

Napisano

Ten render to był mój pierwszy z vrayem i doskonale to widać:P

Narazie szkła obiektywu nawet nie ruszałem, podpisy pod przyciskami też będę robił trochę później.

Te światła trzeba ukrywać poza kadrem, czy można to wyłączyć w ustawieniach? Wydaje mi się, że plamy które powstają przy lustrzanym podłożu powstają właśnie przez te białe światła.

Napisano

Ta przezroczysta plastikowa część jest, ale na razie nie nakładałem na nią osobnego materiału.

5c5922d51a24cdcf.jpg

Czy te plamy są spowodowane cuastic'ami?

Napisano

Render doszedł do końca. Jak usunąłem połysk z bocznych ścian to plamy znikły. Gdy Wyrenderowałem sobie samo studio z światłami i wyszło coś bardzo dziwnego:

5e271ec6f78e2f7a.jpg

ed1bf1ec2a5c1732.jpg

Mam dwa pytanka:

1. Dlaczego te zaznaczone na czerwono światła zostawiają białe okręgi, a inne nie? (wszystkie mają identyczne ustawienia).

1. Dlaczego te plamy (zazn. na czerwono) nie pokrywają się ze światłami widocznymi w viewporcie?

Napisano

kliknij te światła prawym przyciskiem myszy daj Proporties albo w Vray-proporties (tez prawym przyciskiem myszy) odznacz "visible for reflections"

 

ale nie jestem pewien. Rozumiem ze rederujesz na passach?

 

odpowiedz na 2gie pytanie: bo są ich odbiciami

Napisano

dla każdych świateł Vray, zaznacz invisible w ustawieniach światła. zniknie ci wtedy kulka która symbolizuje miejsce i rozmiar Twojego vraylighta. odznaczenie affect specular (w nowszym vrayu jest dodatkowa opcja affect reflections) spowoduje, że światła nie będą widoczne w materiałach które cokolwiek odbijają.

 

Pozdrawiam

 

[ps]

kamil.ochel: dla świateł nie da się ustawić properties takich samych jak w przypadku obiektów np: typu mesh

Napisano

Czcionka jest dość podobna do oryginału:

0ce252cbf91840e9.jpg

c6eadd30dc158377.jpg

Na dolnym zdjęciu kamerka jest niebieska, ale to zależy od światła w jakim się ją ogląda.

Apropos świateł, to jeszcze nad nimi popracuję.

Napisano

Będzie ten napis. Jest on identyczny z tym na mikrofonie i jak go dokończę, to wrzucę też na tę kasetkę.

Wie ktoś jak usunąć te plamy, które powstają po nałożeniu przezroczystego materiału na szkło obiektywu?

 

bcfd3da04ab6924b.jpg

P.S. Wiem, że napis jest krzywo.

Napisano

najpewniej masz włączone kaustyki i to one coś z ty robią. może to też być błąd GI - wejdź w Vray properties i dla soczewki odhacz "visible to GI".

Napisano

Z tym obiektywem to była wina materiału, a nie ustawień. Teraz pojawił się kolejny problem, a mianowicie ustawiłem sobie w materiale jako reflection color fioletowy. Gdy odpaliłem rendera okazało się, że szkło oprócz fioletowych refleksów ma zielone zabarwienie i nie wiem czym to może być spowodowane. Poprawiłem aluminium i wstawiłem prowizoryczny obiektyw, który w najbliższym czasie wymienię. Studia jeszcze nie ruszałem.

2427abc70cd200c5.jpg

Napisano

Fog jest szary. Gdy wnętrze obiektywu jest całkowicie czarne to wszystko jest ok, ale jak nałożę jakikolwiek materiał to robi się zielono. Najlepsze jest to, że jak ustawiłem jako reflect color zielony, to szkło ma fioletowy kolor z zielonymi refleksami.

Napisano

nie masz gdzieś przypadkiem jakiegoś negatywu ustawionego ? bo negatywem zielonego jest róż i może dlatego tak to wygląda.

 

ps. wiem dziwna teza,

 

GRiPi on nie chce fioletowego szkła tylko fioletowe odbicia, nie widziałeś np. Lornetki z czymś takim ?

Napisano

acha, dobra kapuje ;) ten efekt jest zwiazany z tym jak vray zachowuje energie swiatla -czyli zeby energia promienia wchodzacego, byla mniejsza albo najwyzej taka sama jak wychodzacych. w praktyce to dziala tak ze zazwyczaj jak ustawisz jakis kolor w diff/refl/refr, to zostaje on odjety od pozostalych. mozesz ustawic "energy preservation mode" materialu na monochrom, i wtedy energia zabierana z diff/refl/refr bedzie sciemniala(ale nie zmieniala koloru) pozostalych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności