Napisano 4 Styczeń 200817 l Autor Nie chciałem tego załatwić materiałami, wolałem się pobawić z modelowaniem:P
Napisano 6 Styczeń 200817 l Podoba mi się. Jakiś pomysł na późniejsze zaprezentowanie tej kamerki ? Studio, czy coś innego ?
Napisano 6 Styczeń 200817 l Autor Myślałem nad czymś takim: ...ale jeszcze się nie zdecydowałem. Ma ktoś jakiś pomysł na studio, bo jak nic nie wymyślę to chyba zostanę przyczymś takim jak powyżej.
Napisano 7 Styczeń 200817 l Świetny modeling. A może zamiast studia jakaś scenka? Może kamera by sobie leżała lekko poobijana na ziemi a w obiektywie by się odbijało jakiaś widowiskowa scena?
Napisano 7 Styczeń 200817 l Kimmi: kawał porządnego modelingu. pozostań przy wersji studyjnej - imho tak będzie lepiej jeśli chcesz pokazać cały model.
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak dobrze ustawić światło w tej scenie, bo robię to po raz pierwszy? Mógłbym do tego dochodzić metodą prób i błędów, ale z moim Sempronem 2200+ rendery trwają wieki i straciłbym na tym dość dużo czasu. Chodzi mi głównie o odległość świateł od obiektu.
Napisano 9 Styczeń 200817 l to zależy jaki klimat chcesz uzyskać. im dalej tym słabiej ale możesz oddalić światło i podnieść wartość Multiplier odpowiadającą za siłę światła. ja bym ustawił jeden vraylight nad i lekko za kamerą, oraz jeden doświetlający z przodu. do tego kilka blend i mapa hdri oczywiście wszystko renderowane na passach.
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor (...)kilka blend i mapa hdri oczywiście wszystko renderowane na passach. Może to głupio zabrzmi ale mógłbyś mi wyjaśnić co to ten blend i pass, bo to pierwsze po nazwie to mi się kojarzy tylko z jakimś mieszaniem:P To moje pierwsze spotkanie z vrayem i się na tym nie znam.
Napisano 9 Styczeń 200817 l ciężko to wyjaśnić trochę ale się postaram :) blendy to w fotografii płachta papieru lub kolorowej folii która odbija światło doświetlając poszczególne elementy fotografowanego przedmiotu. w 3d możesz doświetlać małymi światłami albo wykorzystując GI białymi lub kolorowymi boxami które doświetlą Ci obiekt. rendering na passach to inaczej renderowanie poszczególnych elementów osobno. w Twoim modelu osobno wyrenderowałbym korpus a osobno soczewkę i mikrofon. po prostu podziel scenę na kilka plików. w jednym oświetlasz sam korpus a reszta jest 100% czarna. w drugiej korpus jest w 100% czarny a oświetlasz mikrofon, w trzeciej wszystko oprócz soczewki jest czarne i oświetlasz samą soczewkę. potem łączysz to wszystko w Photoshopie. oczywiście to wszystko opisałem w mega wielkim skrócie. większość z tego niestety będziesz musiał nabyć w praktyce i eksperymentowanie z materiałami i światłami Cię nie minie. Pozdrawiam
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor Dzięki za szybką odpowiedź. Zrozumiałem o co chodzi i wiem, że eksperymentowanie z materiałami mnie nie minie, ale chciałem ograniczyć to do minimum. Jak kupię sobie nowego kompa to się więcej pobawię.
Napisano 10 Styczeń 200817 l Autor Oto pierwszy render który dociągnąłem do końca: Narazie jestem tylko zadowolony z materiału na mikrofonie. Czy można jakoś usunąć te białe okręgi, które się tworzą w miejcach w których znajduje się źródło światła. Podłoże miało być lustrzane, ale jak ustawiełem tak materiał to na całym rendeże było pełno białych plam.
Napisano 10 Styczeń 200817 l super modeling ale teraz mniej przyjemna część. razi mnie ten taki zaokrąglony ekranik. nie wiem czemu. następnym razem ukrywaj światła, renderuj w passach jak Tłit mówi i zrób ujęcie z widocznymi szkłami. Pozdrawiam Bookmarked
Napisano 10 Styczeń 200817 l Autor Ten render to był mój pierwszy z vrayem i doskonale to widać:P Narazie szkła obiektywu nawet nie ruszałem, podpisy pod przyciskami też będę robił trochę później. Te światła trzeba ukrywać poza kadrem, czy można to wyłączyć w ustawieniach? Wydaje mi się, że plamy które powstają przy lustrzanym podłożu powstają właśnie przez te białe światła.
Napisano 10 Styczeń 200817 l Da się wyłączyć w ustawieniach. Zaznacz światło przejdź do panelu Modify i w opcjach znajdź opcję "Invisible" i zaznacz ptaszkiem. Pozdrawiam
Napisano 11 Styczeń 200817 l http://www.videokamery.cz/obrazky/a2-fx1B.jpg a ja coś chyba widzę :) z tyłu na tej dolnej kamerze (fx1) jest takie przezroczyste plastikowe coś. U Ciebie tego nie ma. W takim sensie że nie ma tam chyba material co odbijac i jest niewidoczne. Proponuję wrzucić hdrkę
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor Ta przezroczysta plastikowa część jest, ale na razie nie nakładałem na nią osobnego materiału. Czy te plamy są spowodowane cuastic'ami?
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor Render doszedł do końca. Jak usunąłem połysk z bocznych ścian to plamy znikły. Gdy Wyrenderowałem sobie samo studio z światłami i wyszło coś bardzo dziwnego: Mam dwa pytanka: 1. Dlaczego te zaznaczone na czerwono światła zostawiają białe okręgi, a inne nie? (wszystkie mają identyczne ustawienia). 1. Dlaczego te plamy (zazn. na czerwono) nie pokrywają się ze światłami widocznymi w viewporcie?
Napisano 11 Styczeń 200817 l kliknij te światła prawym przyciskiem myszy daj Proporties albo w Vray-proporties (tez prawym przyciskiem myszy) odznacz "visible for reflections" ale nie jestem pewien. Rozumiem ze rederujesz na passach? odpowiedz na 2gie pytanie: bo są ich odbiciami
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor Jest mały problem, bo to Visable to Reflection/Refraction, jest nieaktywne i nie da się tego odznaczyć.
Napisano 11 Styczeń 200817 l pf :) no to kop po ustawieniach świateł... :) A patrzyles w v-ray proporties? nie mam teraz maxa na kompie to nie sprawdze
Napisano 11 Styczeń 200817 l dla każdych świateł Vray, zaznacz invisible w ustawieniach światła. zniknie ci wtedy kulka która symbolizuje miejsce i rozmiar Twojego vraylighta. odznaczenie affect specular (w nowszym vrayu jest dodatkowa opcja affect reflections) spowoduje, że światła nie będą widoczne w materiałach które cokolwiek odbijają. Pozdrawiam [ps] kamil.ochel: dla świateł nie da się ustawić properties takich samych jak w przypadku obiektów np: typu mesh
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor Dodałem podpisy przycisków, ale jeszcze kilka zostało. Materiał na korpusie chyba juz taki zostanie. Narazie wygląda to tak:
Napisano 11 Styczeń 200817 l Piękniusia. Stworzone przez ciebie wygląda lepiej niż w rzeczywistości. Haha. Pozdro.
Napisano 12 Styczeń 200817 l czcionka tych podpisów to jakiś arial czy cos takiego? nie podoba mi się. oświetlenie też słabe proponuję zajrzeć do tego wątku: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=41614 myślę że może Ci to pomóc :)
Napisano 12 Styczeń 200817 l Autor Czcionka jest dość podobna do oryginału: Na dolnym zdjęciu kamerka jest niebieska, ale to zależy od światła w jakim się ją ogląda. Apropos świateł, to jeszcze nad nimi popracuję.
Napisano 12 Styczeń 200817 l No ok nie czepiam się :) proponuję abyś oblookał też ten tutorial AGmakontsa http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43271
Napisano 13 Styczeń 200817 l Autor Zmieniłem trochę oświetlenie i teraz wygląda to tak: Studia, aluminium i obiektywu jeszcze nie ruszałem.
Napisano 14 Styczeń 200817 l Ekhm, czy nad "HANDYCAM" i "HDV" nie zapomniełeś przypadkiem o "SONY"?;] Taki detal, ale cieszy oko;]
Napisano 14 Styczeń 200817 l Autor Będzie ten napis. Jest on identyczny z tym na mikrofonie i jak go dokończę, to wrzucę też na tę kasetkę. Wie ktoś jak usunąć te plamy, które powstają po nałożeniu przezroczystego materiału na szkło obiektywu? P.S. Wiem, że napis jest krzywo.
Napisano 15 Styczeń 200817 l Rozbrajasz mnie koleś normalnie rozbrajasz. Nie wiem czy już tego nie pisałem ale model jest bardzo ładny. Dajesz dalej. :D
Napisano 15 Styczeń 200817 l najpewniej masz włączone kaustyki i to one coś z ty robią. może to też być błąd GI - wejdź w Vray properties i dla soczewki odhacz "visible to GI".
Napisano 15 Styczeń 200817 l Autor Z tym obiektywem to była wina materiału, a nie ustawień. Teraz pojawił się kolejny problem, a mianowicie ustawiłem sobie w materiale jako reflection color fioletowy. Gdy odpaliłem rendera okazało się, że szkło oprócz fioletowych refleksów ma zielone zabarwienie i nie wiem czym to może być spowodowane. Poprawiłem aluminium i wstawiłem prowizoryczny obiektyw, który w najbliższym czasie wymienię. Studia jeszcze nie ruszałem.
Napisano 15 Styczeń 200817 l Sprawdź czy w ustawieniu szkła 'fog' nie jest zielony. Świetnie idzie. Studio raczej nudne ale materiały bardzo ładne.
Napisano 16 Styczeń 200817 l Autor Fog jest szary. Gdy wnętrze obiektywu jest całkowicie czarne to wszystko jest ok, ale jak nałożę jakikolwiek materiał to robi się zielono. Najlepsze jest to, że jak ustawiłem jako reflect color zielony, to szkło ma fioletowy kolor z zielonymi refleksami.
Napisano 16 Styczeń 200817 l bo tak ma byc! jak chcesz uzyskac fioletowe szklo to daj bialy refrakt i fioletoiwy fog.
Napisano 16 Styczeń 200817 l nie masz gdzieś przypadkiem jakiegoś negatywu ustawionego ? bo negatywem zielonego jest róż i może dlatego tak to wygląda. ps. wiem dziwna teza, GRiPi on nie chce fioletowego szkła tylko fioletowe odbicia, nie widziałeś np. Lornetki z czymś takim ?
Napisano 16 Styczeń 200817 l acha, dobra kapuje ;) ten efekt jest zwiazany z tym jak vray zachowuje energie swiatla -czyli zeby energia promienia wchodzacego, byla mniejsza albo najwyzej taka sama jak wychodzacych. w praktyce to dziala tak ze zazwyczaj jak ustawisz jakis kolor w diff/refl/refr, to zostaje on odjety od pozostalych. mozesz ustawic "energy preservation mode" materialu na monochrom, i wtedy energia zabierana z diff/refl/refr bedzie sciemniala(ale nie zmieniala koloru) pozostalych.
Napisano 16 Styczeń 200817 l Jak dla mnie materiały super . Co do obiektywu dziwnie to dobicie hdr wygląda w szarym studiu , ale tak to pozatym ok.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto