Ramsez Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 Zacząłem pracować nad materiałem wody w mental ray i takie oto cośki mi wyszły, chciałbym sie dowiedziec jak to odbieracie:
razor_v Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 moim osobistym zdaniem lepiej by wygladaly dlugie grubsze fale w mniejszej iloci efekty by byl tak jak by wietrzyk lekki powiewal a teraz to wyglada tak jak by biegl t-rex
piotrek Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 Sam musisz pewne rzeczy widzieć. Tekstura ziemi to porażka. Shader wody też jakiś dziwny: Bump wygląda bardzo dziwnie, ponieważ brzeg tej tafli jest płaski. W takim zbiorniku tafla wody jest albo idealnie płaska (brak wiatru) albo pofalowana, ale te fale nie wyglądają na pewno tak jak na tym renderze. Generalnie wygląda to jak w jakiejś starej grze.
Tomala Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 Jak robisz w mentalu to w necie jest fajny tutorial o shaderze wody. Co do twojej pracy to tak jak wyżej fale są strasznie nienaturalne.
SoAd Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 witam! jeśli chciałeś zobrazować wodę podczas trzęsienia ziemi, to fale wyszły bardzo naturalnie. Pamiętaj, ze materiały, które odbijają conieco, muszą mieć co odbijać.
delf77 Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 mysle ze: - powinienes zrobic reszte otoczenia + niebo ( ew dac jpg ) otoczenie - ziemia wyglada na gladka , a sama mapa nie robi ziemi - tak wiec poprawic material na bardziej 3d ( dac lepiej disp. ) a potem otoczenie ( o ktorym mowa wyzej - typu trawa , jakies kamienie , i inne pierdolki
Temporal Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 zmniejsz bumpa i pokombinuj z ksztaltem bumpa oraz dodaj refrakcje bo ja jakos jej nie widze a przy takim czyms gdzie widac po metrze dno to by sie przydala
Ramsez Napisano 13 Grudzień 2007 Autor Napisano 13 Grudzień 2007 Dziękuje za podpowiedzi, biorę się za poprawianie. Jeśli chodzi o niebo to to jest na tych renderach tylko, że to jest zwykła mapa skies maxa dodana tak jak sie dodaje HDRi mapy.
Łukasz Jaskólski Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 w mentalu masz bardzo fajny material arch&design a w nim preset wody (z genialna bump mapa lume ocean ) trzeba tylko przestawic pare opcji dodac przezroczystosc itp sugeruj sie tym tutorialem: http://mentalraytips.blogspot.com/2007/06/nice-water-with-miamaterial-arch.html a co do tej Twojej wody to przede wszystkim brak jej naturalnego brunatnego koloru zrobilem taki tescik: i to samo z kaustyką na szybkich ustawieniach (normalnie mialbys ladne smugi zamiast plam) i material ( mialem scene w cm przy innych jednostkach nie beda sie zgadzac ustawienia , chyba ze sam je przestawisz) http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=445967
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się