Napisano 13 Grudzień 200717 l Zacząłem pracować nad materiałem wody w mental ray i takie oto cośki mi wyszły, chciałbym sie dowiedziec jak to odbieracie:
Napisano 13 Grudzień 200717 l moim osobistym zdaniem lepiej by wygladaly dlugie grubsze fale w mniejszej iloci efekty by byl tak jak by wietrzyk lekki powiewal a teraz to wyglada tak jak by biegl t-rex
Napisano 13 Grudzień 200717 l Sam musisz pewne rzeczy widzieć. Tekstura ziemi to porażka. Shader wody też jakiś dziwny: Bump wygląda bardzo dziwnie, ponieważ brzeg tej tafli jest płaski. W takim zbiorniku tafla wody jest albo idealnie płaska (brak wiatru) albo pofalowana, ale te fale nie wyglądają na pewno tak jak na tym renderze. Generalnie wygląda to jak w jakiejś starej grze.
Napisano 13 Grudzień 200717 l Jak robisz w mentalu to w necie jest fajny tutorial o shaderze wody. Co do twojej pracy to tak jak wyżej fale są strasznie nienaturalne.
Napisano 13 Grudzień 200717 l witam! jeśli chciałeś zobrazować wodę podczas trzęsienia ziemi, to fale wyszły bardzo naturalnie. Pamiętaj, ze materiały, które odbijają conieco, muszą mieć co odbijać.
Napisano 13 Grudzień 200717 l mysle ze: - powinienes zrobic reszte otoczenia + niebo ( ew dac jpg ) otoczenie - ziemia wyglada na gladka , a sama mapa nie robi ziemi - tak wiec poprawic material na bardziej 3d ( dac lepiej disp. ) a potem otoczenie ( o ktorym mowa wyzej - typu trawa , jakies kamienie , i inne pierdolki
Napisano 13 Grudzień 200717 l zmniejsz bumpa i pokombinuj z ksztaltem bumpa oraz dodaj refrakcje bo ja jakos jej nie widze a przy takim czyms gdzie widac po metrze dno to by sie przydala
Napisano 13 Grudzień 200717 l Autor Dziękuje za podpowiedzi, biorę się za poprawianie. Jeśli chodzi o niebo to to jest na tych renderach tylko, że to jest zwykła mapa skies maxa dodana tak jak sie dodaje HDRi mapy.
Napisano 13 Grudzień 200717 l w mentalu masz bardzo fajny material arch&design a w nim preset wody (z genialna bump mapa lume ocean ) trzeba tylko przestawic pare opcji dodac przezroczystosc itp sugeruj sie tym tutorialem: http://mentalraytips.blogspot.com/2007/06/nice-water-with-miamaterial-arch.html a co do tej Twojej wody to przede wszystkim brak jej naturalnego brunatnego koloru zrobilem taki tescik: i to samo z kaustyką na szybkich ustawieniach (normalnie mialbys ladne smugi zamiast plam) i material ( mialem scene w cm przy innych jednostkach nie beda sie zgadzac ustawienia , chyba ze sam je przestawisz) http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=445967
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto