Napisano 14 Grudzień 200717 l Witajcie! Jestem Początkujący w sprawach teksturowania i chciałem zapytać: jak można wyeksportować bryłę z Zbrusha 3.1 zrobioną w tym programie do 3d maxa z wszystkimi teksturami i mapami, aby uzyskać jak najlepszy efekt (np. w mental ray'u)? We wszystkich instrukcjach znajduję polecenie: 1.Zrób bazę w maxie :eek: 2.Ustaw UVW 2. "Dopieść" w Zbrushu detale ..... A co, jeśli mam bryłę zrobioną od zera w Zbrushu (techniką od Zsphere do detalu), pomalowaną i "dopieszczoną" ??? Jak mam wówczas ustawić koordynaty UVW ??? (i czy w ogóle muszę....) I jak po prostu ją przenieśc do MAXa ???? Czy Ktoś jest w stanie mi wyłożyć od podstaw i punkt po punkcie, co należy zrobić ??? :confused: PS. W ramach wyjaśnienia - dotąd zajmowałem się scenami, wyłącznie z materiałami "Ciągłymi" - np. Ściana z cegły, oteksturowane plainy itp... Nie znam się po prostu na teksturowaniu obiektów typu "Człowiek" ;) Serdeczne podziękowania z góry, za pomoc.
Napisano 15 Grudzień 200717 l W teorii to będzie chyba tak. Jak robiłeś ze sphery model, to musisz zrobić retopologię tegoż obiektu. Po tej zabawie eksportujesz model z nową topologia do obj'ta, np. w maxie robisz uv'kę. Kolejnym krokiem będzie skożystanie z jednego z KLICKOWYCH video tutków o zmaperze. To jest jedna z dróg , możesz jeszcze skorzystać z zbrushowego mapowania, jak z jakis powodów nie chce Ci się mapować w np. mxie, jest też o tym w KLICKOWYCH videotutkach. edit; w tutkach KLICKA jest o normalmapie, a Tobie będzie potrzebna displacement mapka. Znaczy wszystkie trzy mapy: normal, displacement i kolor, wszystkie da sie jak mniemam w zb wypalić.