mowicz Napisano 26 Grudzień 2007 Napisano 26 Grudzień 2007 Witam Zaopatrzylem sie w maje 2008 i mam pytanie. Jezeli mam pluginy ktore sa dla maya 8.0 i 8.5 czy bedą wspolpracowac z 2008 ? Pozdrawiam.
Destroyer Napisano 26 Grudzień 2007 Napisano 26 Grudzień 2007 raczej na 100% nie skrypty raczej tak ale też nie zawsze
mowicz Napisano 27 Grudzień 2007 Autor Napisano 27 Grudzień 2007 Nie bede tworzyl nowego teamtu to tu sie spytam. Duzo interfejs rozni sie wzgledem maji 2008 a 8.0 :) ?
Destroyer Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 ja nie zauważyłem żadnej różnicy :) a nie chwila viewcube zię mnienił na lepszy :)
mathix Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 Żadne pluginy nie będą działać. Nawet jeśli niewiele się zmieniło wymagają ponownej kompilacji, pod nowe Maya API. Natomiast wszystkie skrypty powinny działać bezproblemowo. Nie przypominam sobie, żeby w helpie wspominali coś o większych zmianach w MEL-u. Mamy nową filozofię pracowania z Subdivison Surfaces. Klawisze 1, 2 i 3 to odpowiednio poly, sds + poly cage, sds, a nie ustawianie jakości wyświetlanych powierzchni. Do tego polepszono nieco integrację z mentalem i parę innych rzeczy, ale to już nie interfejs.
mowicz Napisano 12 Styczeń 2008 Autor Napisano 12 Styczeń 2008 Dorwalem pare tutoriali, i mam maly problem. Gdzie w maji2008 znajde pole "edit mesh" w poprzednich majach bylo na gornym pasku zadan tutaj niema. Nie moge znalesc rowniez pól: Select ring, select loop, edge loop split. Te 3 obok wymienione byly w zakladce "MJ poly tool 1.3" tutaj rowniez nie moge takiej zakladki na gorze znalesc.. :( Jestem początkujący a to sa podstawowe rzeczy bez ktorych nie moge przejsc dalej tutorialów. PS. Jeszcze jedno, zrobilem 1/8 pilki teraz musze tą polowke skopiowac w innych majach wystaczylo ze podmienie w zakladce "scale" z 1.0 na "-1.0" w osi Z i będe mial juz 2/8 piłki itp itp Tutaj przedstawiam o co chodzi >>>>> ZDJECIE Pozdrawiam i czekam na odpowiedz :o
Destroyer Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 edit mesh jest ale musisz być w odpowiednim menu sets rys 1 (u Ciebie będą inne pozycje) MJ poly tool 1.3 to dodatkowy skrypt który trzeba doinstalować w standardzie go nie ma ale te selekcje i splity to już od paru wersji są w majce więc nie potrzebny do tego z MJ co do twojej piłki to w 2008 nic się nie zmieniło ale czy będzie działało to zależy od pivota, jeśli nie jest na środku to zgrupuj [CTRL-G] i dopiero przeskaluj i czemu modelować piłkę ze standaardowych primitywów nie wystarczy :)
gustaw11 Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 mam problem sciagnalem maya 2008 unlimited na Mac os.x, zainstalowalem ale nie chce dzialac? moze mi ktos pomoc
piotrek Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Nie chce działać, ponieważ nie wolno ściągać Maya 2008 Unlimited.
Maykel Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Nie chce działać, ponieważ nie wolno ściągać Maya 2008 Unlimited. może szybko ściągał ;P
mowicz Napisano 19 Styczeń 2008 Autor Napisano 19 Styczeń 2008 Phaha ;) Mam kolejny problem otoz mam pewien obiekt (nurbs spehere) ktory odpowiednio uksztaltowalem do danej mi rzeczy. Lecz gdy zaznaczam "isporam" klikam na linie i tworze nowa, potem wchodze w edit mesh biore "insert nurbs" linia ktora zrobilem stwarza sie, lecz nie moge tego obiektu wogule edytowac od tej chwili !! :/ Nic nie moge z nim zrobic ani przesunac ani rozciagnac. A zeby utowrzyc to co chce musze dodac isporama i go wyedytowac... Prosze o pomoc.
mowicz Napisano 20 Styczeń 2008 Autor Napisano 20 Styczeń 2008 Juz sobie poradzilem, wystarczyly 3 restarty i moge edytowac. Lecz niekonczoncych sie problemow mam ciąg dalszy... :/ W jednym z tutoriali ktory posiadam "intruktor" robi takie oto czynnosci: - Zaznacza 4 obiekty, bierze "freeze transformation", potem klika w Center Pivot, zaznacza ponownie te 4 obiekty klika w "insert" na klawie i pojawiają sie piekne żólte kropki na tych obiektach. Ja robie identycznie i kropoczek nie widze ! ;/ (ziomek pracuje na 7, ja 2008) Pomozecie ? ;]
bareja Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 Juz sobie poradzilem, wystarczyly 3 restarty i moge edytowac. Lecz niekonczoncych sie problemow mam ciąg dalszy... :/ W jednym z tutoriali ktory posiadam "intruktor" robi takie oto czynnosci: - Zaznacza 4 obiekty, bierze "freeze transformation", potem klika w Center Pivot, zaznacza ponownie te 4 obiekty klika w "insert" na klawie i pojawiają sie piekne żólte kropki na tych obiektach. Ja robie identycznie i kropoczek nie widze ! ;/ (ziomek pracuje na 7, ja 2008) Pomozecie ? ;] Freeze mozna opisac w sposob nastepujacy transformNode.scalePivot = transformNode.scalePivot + transformNode.translate transformNode.rotatePivot = transformNode.rotatePivot + transformNode.translate transformNode.translateX = transformNode.translateY = transformNode.translateZ = 0; CenterPivot usrednia boudingBox i ustawia pivot, kropeczki to pivoty,moze sprobuj Modify > Transformation Tools > Move Tool Options i tam ustaw World, albo Object, byc moze masz zaznaczony normal. p.
mowicz Napisano 20 Styczeń 2008 Autor Napisano 20 Styczeń 2008 Wielkie dzieki, mialem zaznaczony "world" zmienilem na Object i wszytko dziala. Dzieki za pomoc !
mowicz Napisano 21 Styczeń 2008 Autor Napisano 21 Styczeń 2008 Same problemy.... no niestety nie dam wam zyć dopuki nie skoncze :) Połączyłem 2 obiekty ze sobą, wszystkie "rogi" scalilem uzywajac "marge" wszystko pieknie jak na tutorialu pokazuja lecz gdy chce przekonvertowac obiekt z Polygonow do Subdiv. wyskakuje bład, robie to co "script editor" nakazal aby poprawic blad. Zaznaczaja sie 2 pola i co dalej.... Zdjecie bedzie dobrze odwzorowywac o co mi chodzi... >>>> ZDJECIE
bareja Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 nie chce mi sie dochodzić, domniemać o co biega, wystaw plik z geometria w postaci *.ma to krok po kroku napisze o co chodzi, albo napisz na gg183134 p. 1
mowicz Napisano 24 Maj 2008 Autor Napisano 24 Maj 2008 Witam Czy Maya 2008 moze wspolpracowac z 3Dmaxem2009? Chodzi o to czy moge zapisac w formacie ktore obydwa programy obsługują no i czy mozna edytowac. Pozdrawiam.
Destroyer Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 możesz przerzucać sceny z jednego do drugiego np za pomocą FBX-a ale jak ktoś w maxie radośnie korzystał z boolenów lub inaczej siatkę kasznił to będą problemy, możesz i z pół dnia czekać aż się wczyta a i tak będą błędy nie ma tekiego foratu żebyś zapisał scenkę w maxie i otworzył w majce poedytował i znowu w maxie otworzył, tak dobrze to nie ma ;) i nie będzie bo te programy jednak troszeczkę się różnią :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się