Napisano 26 Grudzień 200717 l Witam Zaopatrzylem sie w maje 2008 i mam pytanie. Jezeli mam pluginy ktore sa dla maya 8.0 i 8.5 czy bedą wspolpracowac z 2008 ? Pozdrawiam.
Napisano 27 Grudzień 200717 l Autor Nie bede tworzyl nowego teamtu to tu sie spytam. Duzo interfejs rozni sie wzgledem maji 2008 a 8.0 :) ?
Napisano 27 Grudzień 200717 l ja nie zauważyłem żadnej różnicy :) a nie chwila viewcube zię mnienił na lepszy :)
Napisano 28 Grudzień 200717 l Żadne pluginy nie będą działać. Nawet jeśli niewiele się zmieniło wymagają ponownej kompilacji, pod nowe Maya API. Natomiast wszystkie skrypty powinny działać bezproblemowo. Nie przypominam sobie, żeby w helpie wspominali coś o większych zmianach w MEL-u. Mamy nową filozofię pracowania z Subdivison Surfaces. Klawisze 1, 2 i 3 to odpowiednio poly, sds + poly cage, sds, a nie ustawianie jakości wyświetlanych powierzchni. Do tego polepszono nieco integrację z mentalem i parę innych rzeczy, ale to już nie interfejs.
Napisano 12 Styczeń 200817 l Autor Dorwalem pare tutoriali, i mam maly problem. Gdzie w maji2008 znajde pole "edit mesh" w poprzednich majach bylo na gornym pasku zadan tutaj niema. Nie moge znalesc rowniez pól: Select ring, select loop, edge loop split. Te 3 obok wymienione byly w zakladce "MJ poly tool 1.3" tutaj rowniez nie moge takiej zakladki na gorze znalesc.. :( Jestem początkujący a to sa podstawowe rzeczy bez ktorych nie moge przejsc dalej tutorialów. PS. Jeszcze jedno, zrobilem 1/8 pilki teraz musze tą polowke skopiowac w innych majach wystaczylo ze podmienie w zakladce "scale" z 1.0 na "-1.0" w osi Z i będe mial juz 2/8 piłki itp itp Tutaj przedstawiam o co chodzi >>>>> ZDJECIE Pozdrawiam i czekam na odpowiedz :o
Napisano 12 Styczeń 200817 l edit mesh jest ale musisz być w odpowiednim menu sets rys 1 (u Ciebie będą inne pozycje) MJ poly tool 1.3 to dodatkowy skrypt który trzeba doinstalować w standardzie go nie ma ale te selekcje i splity to już od paru wersji są w majce więc nie potrzebny do tego z MJ co do twojej piłki to w 2008 nic się nie zmieniło ale czy będzie działało to zależy od pivota, jeśli nie jest na środku to zgrupuj [CTRL-G] i dopiero przeskaluj i czemu modelować piłkę ze standaardowych primitywów nie wystarczy :)
Napisano 13 Styczeń 200817 l mam problem sciagnalem maya 2008 unlimited na Mac os.x, zainstalowalem ale nie chce dzialac? moze mi ktos pomoc
Napisano 16 Styczeń 200817 l Nie chce działać, ponieważ nie wolno ściągać Maya 2008 Unlimited. może szybko ściągał ;P
Napisano 19 Styczeń 200817 l Autor Phaha ;) Mam kolejny problem otoz mam pewien obiekt (nurbs spehere) ktory odpowiednio uksztaltowalem do danej mi rzeczy. Lecz gdy zaznaczam "isporam" klikam na linie i tworze nowa, potem wchodze w edit mesh biore "insert nurbs" linia ktora zrobilem stwarza sie, lecz nie moge tego obiektu wogule edytowac od tej chwili !! :/ Nic nie moge z nim zrobic ani przesunac ani rozciagnac. A zeby utowrzyc to co chce musze dodac isporama i go wyedytowac... Prosze o pomoc.
Napisano 20 Styczeń 200817 l Autor Juz sobie poradzilem, wystarczyly 3 restarty i moge edytowac. Lecz niekonczoncych sie problemow mam ciąg dalszy... :/ W jednym z tutoriali ktory posiadam "intruktor" robi takie oto czynnosci: - Zaznacza 4 obiekty, bierze "freeze transformation", potem klika w Center Pivot, zaznacza ponownie te 4 obiekty klika w "insert" na klawie i pojawiają sie piekne żólte kropki na tych obiektach. Ja robie identycznie i kropoczek nie widze ! ;/ (ziomek pracuje na 7, ja 2008) Pomozecie ? ;]
Napisano 20 Styczeń 200817 l Juz sobie poradzilem, wystarczyly 3 restarty i moge edytowac. Lecz niekonczoncych sie problemow mam ciąg dalszy... :/ W jednym z tutoriali ktory posiadam "intruktor" robi takie oto czynnosci: - Zaznacza 4 obiekty, bierze "freeze transformation", potem klika w Center Pivot, zaznacza ponownie te 4 obiekty klika w "insert" na klawie i pojawiają sie piekne żólte kropki na tych obiektach. Ja robie identycznie i kropoczek nie widze ! ;/ (ziomek pracuje na 7, ja 2008) Pomozecie ? ;] Freeze mozna opisac w sposob nastepujacy transformNode.scalePivot = transformNode.scalePivot + transformNode.translate transformNode.rotatePivot = transformNode.rotatePivot + transformNode.translate transformNode.translateX = transformNode.translateY = transformNode.translateZ = 0; CenterPivot usrednia boudingBox i ustawia pivot, kropeczki to pivoty,moze sprobuj Modify > Transformation Tools > Move Tool Options i tam ustaw World, albo Object, byc moze masz zaznaczony normal. p.
Napisano 20 Styczeń 200817 l Autor Wielkie dzieki, mialem zaznaczony "world" zmienilem na Object i wszytko dziala. Dzieki za pomoc !
Napisano 21 Styczeń 200817 l Autor Same problemy.... no niestety nie dam wam zyć dopuki nie skoncze :) Połączyłem 2 obiekty ze sobą, wszystkie "rogi" scalilem uzywajac "marge" wszystko pieknie jak na tutorialu pokazuja lecz gdy chce przekonvertowac obiekt z Polygonow do Subdiv. wyskakuje bład, robie to co "script editor" nakazal aby poprawic blad. Zaznaczaja sie 2 pola i co dalej.... Zdjecie bedzie dobrze odwzorowywac o co mi chodzi... >>>> ZDJECIE
Napisano 21 Styczeń 200817 l nie chce mi sie dochodzić, domniemać o co biega, wystaw plik z geometria w postaci *.ma to krok po kroku napisze o co chodzi, albo napisz na gg183134 p.
Napisano 24 Maj 200816 l Autor Witam Czy Maya 2008 moze wspolpracowac z 3Dmaxem2009? Chodzi o to czy moge zapisac w formacie ktore obydwa programy obsługują no i czy mozna edytowac. Pozdrawiam.
Napisano 24 Maj 200816 l możesz przerzucać sceny z jednego do drugiego np za pomocą FBX-a ale jak ktoś w maxie radośnie korzystał z boolenów lub inaczej siatkę kasznił to będą problemy, możesz i z pół dnia czekać aż się wczyta a i tak będą błędy nie ma tekiego foratu żebyś zapisał scenkę w maxie i otworzył w majce poedytował i znowu w maxie otworzył, tak dobrze to nie ma ;) i nie będzie bo te programy jednak troszeczkę się różnią :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto