Skocz do zawartości

Maya 2008 i pluginy


mowicz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Żadne pluginy nie będą działać. Nawet jeśli niewiele się zmieniło wymagają ponownej kompilacji, pod nowe Maya API.

 

Natomiast wszystkie skrypty powinny działać bezproblemowo. Nie przypominam sobie, żeby w helpie wspominali coś o większych zmianach w MEL-u.

 

Mamy nową filozofię pracowania z Subdivison Surfaces. Klawisze 1, 2 i 3 to odpowiednio poly, sds + poly cage, sds, a nie ustawianie jakości wyświetlanych powierzchni. Do tego polepszono nieco integrację z mentalem i parę innych rzeczy, ale to już nie interfejs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwalem pare tutoriali, i mam maly problem. Gdzie w maji2008 znajde pole "edit mesh" w poprzednich majach bylo na gornym pasku zadan tutaj niema. Nie moge znalesc rowniez pól: Select ring, select loop, edge loop split. Te 3 obok wymienione byly w zakladce "MJ poly tool 1.3" tutaj rowniez nie moge takiej zakladki na gorze znalesc.. :(

 

Jestem początkujący a to sa podstawowe rzeczy bez ktorych nie moge przejsc dalej tutorialów.

 

 

PS.

Jeszcze jedno, zrobilem 1/8 pilki teraz musze tą polowke skopiowac w innych majach wystaczylo ze podmienie w zakladce "scale" z 1.0 na "-1.0" w osi Z i będe mial juz 2/8 piłki itp itp

Tutaj przedstawiam o co chodzi >>>>> ZDJECIE

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit mesh jest ale musisz być w odpowiednim menu sets rys 1 (u Ciebie będą inne pozycje)

 

MJ poly tool 1.3 to dodatkowy skrypt który trzeba doinstalować w standardzie go nie ma

ale te selekcje i splity to już od paru wersji są w majce więc nie potrzebny do tego z MJ

 

 

 

co do twojej piłki to w 2008 nic się nie zmieniło ale czy będzie działało to zależy od pivota, jeśli nie jest na środku to zgrupuj [CTRL-G] i dopiero przeskaluj

 

i czemu modelować piłkę ze standaardowych primitywów nie wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Phaha ;)

 

Mam kolejny problem otoz mam pewien obiekt (nurbs spehere) ktory odpowiednio uksztaltowalem do danej mi rzeczy. Lecz gdy zaznaczam "isporam" klikam na linie i tworze nowa, potem wchodze w edit mesh biore "insert nurbs" linia ktora zrobilem stwarza sie, lecz nie moge tego obiektu wogule edytowac od tej chwili !! :/ Nic nie moge z nim zrobic ani przesunac ani rozciagnac. A zeby utowrzyc to co chce musze dodac isporama i go wyedytowac...

 

Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sobie poradzilem, wystarczyly 3 restarty i moge edytowac.

 

Lecz niekonczoncych sie problemow mam ciąg dalszy... :/

 

W jednym z tutoriali ktory posiadam "intruktor" robi takie oto czynnosci:

- Zaznacza 4 obiekty, bierze "freeze transformation", potem klika w Center Pivot, zaznacza ponownie te 4 obiekty klika w "insert" na klawie i pojawiają sie piekne żólte kropki na tych obiektach. Ja robie identycznie i kropoczek nie widze ! ;/ (ziomek pracuje na 7, ja 2008)

 

Pomozecie ? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sobie poradzilem, wystarczyly 3 restarty i moge edytowac.

 

Lecz niekonczoncych sie problemow mam ciąg dalszy... :/

 

W jednym z tutoriali ktory posiadam "intruktor" robi takie oto czynnosci:

- Zaznacza 4 obiekty, bierze "freeze transformation", potem klika w Center Pivot, zaznacza ponownie te 4 obiekty klika w "insert" na klawie i pojawiają sie piekne żólte kropki na tych obiektach. Ja robie identycznie i kropoczek nie widze ! ;/ (ziomek pracuje na 7, ja 2008)

 

Pomozecie ? ;]

 

Freeze mozna opisac w sposob nastepujacy

transformNode.scalePivot = transformNode.scalePivot  + transformNode.translate
transformNode.rotatePivot = transformNode.rotatePivot  + transformNode.translate
transformNode.translateX = transformNode.translateY = transformNode.translateZ = 0;

CenterPivot usrednia boudingBox i ustawia pivot,

kropeczki to pivoty,moze sprobuj Modify > Transformation Tools > Move Tool Options i tam ustaw World, albo Object, byc moze masz zaznaczony normal.

p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same problemy.... no niestety nie dam wam zyć dopuki nie skoncze :)

 

Połączyłem 2 obiekty ze sobą, wszystkie "rogi" scalilem uzywajac "marge" wszystko pieknie jak na tutorialu pokazuja lecz gdy chce przekonvertowac obiekt z Polygonow do Subdiv. wyskakuje bład, robie to co "script editor" nakazal aby poprawic blad. Zaznaczaja sie 2 pola i co dalej....

 

Zdjecie bedzie dobrze odwzorowywac o co mi chodzi... >>>> ZDJECIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz przerzucać sceny z jednego do drugiego np za pomocą FBX-a ale jak ktoś w maxie radośnie korzystał z boolenów lub inaczej siatkę kasznił to będą problemy, możesz i z pół dnia czekać aż się wczyta a i tak będą błędy

 

nie ma tekiego foratu żebyś zapisał scenkę w maxie i otworzył w majce poedytował i znowu w maxie otworzył, tak dobrze to nie ma ;) i nie będzie bo te programy jednak troszeczkę się różnią :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności