Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam

Zaopatrzylem sie w maje 2008 i mam pytanie. Jezeli mam pluginy ktore sa dla maya 8.0 i 8.5 czy bed膮 wspolpracowac z 2008 ?

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 18
  • Wy艣wietle艅 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Nie bede tworzyl nowego teamtu to tu sie spytam.

Duzo interfejs rozni sie wzgledem maji 2008 a 8.0 :) ?

Napisano

呕adne pluginy nie b臋d膮 dzia艂a膰. Nawet je艣li niewiele si臋 zmieni艂o wymagaj膮 ponownej kompilacji, pod nowe Maya API.

Natomiast wszystkie skrypty powinny dzia艂a膰 bezproblemowo. Nie przypominam sobie, 偶eby w helpie wspominali co艣 o wi臋kszych zmianach w MEL-u.

Mamy now膮 filozofi臋 pracowania z Subdivison Surfaces. Klawisze 1, 2 i 3 to odpowiednio poly, sds + poly cage, sds, a nie ustawianie jako艣ci wy艣wietlanych powierzchni. Do tego polepszono nieco integracj臋 z mentalem i par臋 innych rzeczy, ale to ju偶 nie interfejs.

Napisano
  • Autor

Dorwalem pare tutoriali, i mam maly problem. Gdzie w maji2008 znajde pole "edit mesh" w poprzednich majach bylo na gornym pasku zadan tutaj niema. Nie moge znalesc rowniez p贸l: Select ring, select loop, edge loop split. Te 3 obok wymienione byly w zakladce "MJ poly tool 1.3" tutaj rowniez nie moge takiej zakladki na gorze znalesc.. :(

Jestem pocz膮tkuj膮cy a to sa podstawowe rzeczy bez ktorych nie moge przejsc dalej tutorial贸w.

PS.

Jeszcze jedno, zrobilem 1/8 pilki teraz musze t膮 polowke skopiowac w innych majach wystaczylo ze podmienie w zakladce "scale" z 1.0 na "-1.0" w osi Z i b臋de mial juz 2/8 pi艂ki itp itp

Tutaj przedstawiam o co chodzi >>>>> ZDJECIE

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz :o

Napisano

edit mesh jest ale musisz by膰 w odpowiednim menu sets rys 1 (u Ciebie b臋d膮 inne pozycje)

MJ poly tool 1.3 to dodatkowy skrypt kt贸ry trzeba doinstalowa膰 w standardzie go nie ma

ale te selekcje i splity to ju偶 od paru wersji s膮 w majce wi臋c nie potrzebny do tego z MJ

co do twojej pi艂ki to w 2008 nic si臋 nie zmieni艂o ale czy b臋dzie dzia艂a艂o to zale偶y od pivota, je艣li nie jest na 艣rodku to zgrupuj [CTRL-G] i dopiero przeskaluj

i czemu modelowa膰 pi艂k臋 ze standaardowych primityw贸w nie wystarczy :)

Napisano

mam problem sciagnalem maya 2008 unlimited na Mac os.x, zainstalowalem ale nie chce dzialac? moze mi ktos pomoc

Napisano
Nie chce dzia艂a膰, poniewa偶 nie wolno 艣ci膮ga膰 Maya 2008 Unlimited.

mo偶e szybko 艣ci膮ga艂 ;P

Napisano
  • Autor

Phaha ;)

Mam kolejny problem otoz mam pewien obiekt (nurbs spehere) ktory odpowiednio uksztaltowalem do danej mi rzeczy. Lecz gdy zaznaczam "isporam" klikam na linie i tworze nowa, potem wchodze w edit mesh biore "insert nurbs" linia ktora zrobilem stwarza sie, lecz nie moge tego obiektu wogule edytowac od tej chwili !! :/ Nic nie moge z nim zrobic ani przesunac ani rozciagnac. A zeby utowrzyc to co chce musze dodac isporama i go wyedytowac...

Prosze o pomoc.

Napisano
  • Autor

Juz sobie poradzilem, wystarczyly 3 restarty i moge edytowac.

Lecz niekonczoncych sie problemow mam ci膮g dalszy... :/

W jednym z tutoriali ktory posiadam "intruktor" robi takie oto czynnosci:

- Zaznacza 4 obiekty, bierze "freeze transformation", potem klika w Center Pivot, zaznacza ponownie te 4 obiekty klika w "insert" na klawie i pojawiaj膮 sie piekne 偶贸lte kropki na tych obiektach. Ja robie identycznie i kropoczek nie widze ! ;/ (ziomek pracuje na 7, ja 2008)

Pomozecie ? ;]

Napisano
Juz sobie poradzilem, wystarczyly 3 restarty i moge edytowac.

Lecz niekonczoncych sie problemow mam ci膮g dalszy... :/

W jednym z tutoriali ktory posiadam "intruktor" robi takie oto czynnosci:

- Zaznacza 4 obiekty, bierze "freeze transformation", potem klika w Center Pivot, zaznacza ponownie te 4 obiekty klika w "insert" na klawie i pojawiaj膮 sie piekne 偶贸lte kropki na tych obiektach. Ja robie identycznie i kropoczek nie widze ! ;/ (ziomek pracuje na 7, ja 2008)

Pomozecie ? ;]

Freeze mozna opisac w sposob nastepujacy

transformNode.scalePivot = transformNode.scalePivot  + transformNode.translate
transformNode.rotatePivot = transformNode.rotatePivot  + transformNode.translate
transformNode.translateX = transformNode.translateY = transformNode.translateZ = 0;

CenterPivot usrednia boudingBox i ustawia pivot,

kropeczki to pivoty,moze sprobuj Modify > Transformation Tools > Move Tool Options i tam ustaw World, albo Object, byc moze masz zaznaczony normal.

p.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzieki, mialem zaznaczony "world" zmienilem na Object i wszytko dziala. Dzieki za pomoc !

Napisano
  • Autor

Same problemy.... no niestety nie dam wam zy膰 dopuki nie skoncze :)

Po艂膮czy艂em 2 obiekty ze sob膮, wszystkie "rogi" scalilem uzywajac "marge" wszystko pieknie jak na tutorialu pokazuja lecz gdy chce przekonvertowac obiekt z Polygonow do Subdiv. wyskakuje b艂ad, robie to co "script editor" nakazal aby poprawic blad. Zaznaczaja sie 2 pola i co dalej....

Zdjecie bedzie dobrze odwzorowywac o co mi chodzi... >>>> ZDJECIE

Napisano

nie chce mi sie dochodzi膰, domniema膰 o co biega, wystaw plik z geometria w postaci *.ma to krok po kroku napisze o co chodzi, albo napisz na gg183134

p.

Napisano
  • Autor

Witam

Czy Maya 2008 moze wspolpracowac z 3Dmaxem2009? Chodzi o to czy moge zapisac w formacie ktore obydwa programy obs艂uguj膮 no i czy mozna edytowac.

Pozdrawiam.

Napisano

mo偶esz przerzuca膰 sceny z jednego do drugiego np za pomoc膮 FBX-a ale jak kto艣 w maxie rado艣nie korzysta艂 z boolen贸w lub inaczej siatk臋 kaszni艂 to b臋d膮 problemy, mo偶esz i z p贸艂 dnia czeka膰 a偶 si臋 wczyta a i tak b臋d膮 b艂臋dy

nie ma tekiego foratu 偶eby艣 zapisa艂 scenk臋 w maxie i otworzy艂 w majce poedytowa艂 i znowu w maxie otworzy艂, tak dobrze to nie ma ;) i nie b臋dzie bo te programy jednak troszeczk臋 si臋 r贸偶ni膮 :D

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci