deha21 Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Zamierzam uczyć się modelowac organikę ale jak to ja niczego nie doprowadzam do końca. W zasadzie mam w głowie metlik i nie wiem w jakim kierunku iść, czy w wizki, game art czy może organike. No ale ok narazie zainteresowałem się organiką. Robię sobie taki model głowy. Siatka nie jest najlepsza, zdaje sobie z tego sprawę ale nie wiem jak to ładnie poprawić. Ja modeluję zazwyczaj tak: zaczynam od oczu, dopasowuje to do sphere, potem robię usta i nos, łącze to z oczami. I tu się zaczyna problem bo nie wiem jak połączyć to potem w całość. Bardzo pomogły mi videotutoriale nielota ;) Dzięki! Proszę o komentarze, porady.
serratus Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Witaj ! Ja też tak mam, że najpierw sobie postanowię, a potem i tak skończę w połowie, ale... ostatnio obejrzałem sobie videotutki o modelowaniu głowy przez Erica Maslowskiego (nie żebym go tutaj zachwalał, ale zna kilka dobrych tricków). No i w bardzo prosty sposób możesz sobie pomóc z modelowaniem czaszki (obejrzyj TĄ część videotutoriala - wg. mnie lepiej czuć bryłe jak już jest więcej zrobione, no ale to tylko moje zdanie), ja akurat zawsze modelowałem twarz a potem coś knociłem z czaszką no i nie można było nazwać tego modelem głowy ludzkiej :). Poza tym bardzo pomaga rysowanie siatki na zdjęciu (potem już sie nie będziesz zastanawiać czy dobrze prowadzisz siatkę, po prostu będziesz modelować). No a jeśli chodzi o struktury takie jak oczy, nos, usta, czy uszy - uważam, że po prostu trzeba się przyłożyć i robić sobie takie ćwiczenia (jednego dnia wymodeluję sobie usta, drugiego ucho itd.) aż wkońcu to wejdzie w krew. Pozdrawiam
deha21 Napisano 31 Grudzień 2007 Autor Napisano 31 Grudzień 2007 Hagelades - oglądałem kiedyś już ten videotutorial Erica Maslowskiego, miałem go nawet na dysku ale mi o nim przypomniałeś ;) UPDATE:
Tomala Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Na początku miałeś gęstszą siatkę między oczami a teraz porobiły się tam trójkąty. Nie ograniczaj siatki po to żeby zrobić łatwiej gładką głowę z tamtych polygonów mógłbyś zrobić np. zmarszczki między brwiami. Co do siatki to unikaj trójkątów staraj się robić same czworokąty to nie będzie problemów z turbo smoothem. Wyszła trochę za wysoka twarz w porównaniu do czoła. Czołem. Powodzenia i pozdrawiam.
wizz Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 przyda ci sie może http://www.subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=1545 http://www.subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=2806 i nie rób trójkątów :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się