Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zamierzam uczyć się modelowac organikę ale jak to ja niczego nie doprowadzam do końca. W zasadzie mam w głowie metlik i nie wiem w jakim kierunku iść, czy w wizki, game art czy może organike. No ale ok narazie zainteresowałem się organiką.

Robię sobie taki model głowy. Siatka nie jest najlepsza, zdaje sobie z tego sprawę ale nie wiem jak to ładnie poprawić.

Ja modeluję zazwyczaj tak: zaczynam od oczu, dopasowuje to do sphere, potem robię usta i nos, łącze to z oczami. I tu się zaczyna problem bo nie wiem jak połączyć to potem w całość.

Bardzo pomogły mi videotutoriale nielota ;) Dzięki!

Proszę o komentarze, porady.

 

thumb_4778cbc0a89d3019003685.jpg

thumb_4778cbc0d4e39042619580.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witaj !

 

Ja też tak mam, że najpierw sobie postanowię, a potem i tak skończę w połowie, ale... ostatnio obejrzałem sobie videotutki o modelowaniu głowy przez Erica Maslowskiego (nie żebym go tutaj zachwalał, ale zna kilka dobrych tricków). No i w bardzo prosty sposób możesz sobie pomóc z modelowaniem czaszki (obejrzyj część videotutoriala - wg. mnie lepiej czuć bryłe jak już jest więcej zrobione, no ale to tylko moje zdanie), ja akurat zawsze modelowałem twarz a potem coś knociłem z czaszką no i nie można było nazwać tego modelem głowy ludzkiej :). Poza tym bardzo pomaga rysowanie siatki na zdjęciu (potem już sie nie będziesz zastanawiać czy dobrze prowadzisz siatkę, po prostu będziesz modelować). No a jeśli chodzi o struktury takie jak oczy, nos, usta, czy uszy - uważam, że po prostu trzeba się przyłożyć i robić sobie takie ćwiczenia (jednego dnia wymodeluję sobie usta, drugiego ucho itd.) aż wkońcu to wejdzie w krew.

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Hagelades - oglądałem kiedyś już ten videotutorial Erica Maslowskiego, miałem go nawet na dysku ale mi o nim przypomniałeś ;)

 

UPDATE:

thumb_477900f8d5700559265715.jpg

thumb_477900f9038ff646944549.jpg

Napisano

Na początku miałeś gęstszą siatkę między oczami a teraz porobiły się tam trójkąty. Nie ograniczaj siatki po to żeby zrobić łatwiej gładką głowę z tamtych polygonów mógłbyś zrobić np. zmarszczki między brwiami. Co do siatki to unikaj trójkątów staraj się robić same czworokąty to nie będzie problemów z turbo smoothem. Wyszła trochę za wysoka twarz w porównaniu do czoła. Czołem.

Powodzenia i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności