Napisano 31 Grudzień 200717 l Zamierzam uczyć się modelowac organikę ale jak to ja niczego nie doprowadzam do końca. W zasadzie mam w głowie metlik i nie wiem w jakim kierunku iść, czy w wizki, game art czy może organike. No ale ok narazie zainteresowałem się organiką. Robię sobie taki model głowy. Siatka nie jest najlepsza, zdaje sobie z tego sprawę ale nie wiem jak to ładnie poprawić. Ja modeluję zazwyczaj tak: zaczynam od oczu, dopasowuje to do sphere, potem robię usta i nos, łącze to z oczami. I tu się zaczyna problem bo nie wiem jak połączyć to potem w całość. Bardzo pomogły mi videotutoriale nielota ;) Dzięki! Proszę o komentarze, porady.
Napisano 31 Grudzień 200717 l Witaj ! Ja też tak mam, że najpierw sobie postanowię, a potem i tak skończę w połowie, ale... ostatnio obejrzałem sobie videotutki o modelowaniu głowy przez Erica Maslowskiego (nie żebym go tutaj zachwalał, ale zna kilka dobrych tricków). No i w bardzo prosty sposób możesz sobie pomóc z modelowaniem czaszki (obejrzyj TĄ część videotutoriala - wg. mnie lepiej czuć bryłe jak już jest więcej zrobione, no ale to tylko moje zdanie), ja akurat zawsze modelowałem twarz a potem coś knociłem z czaszką no i nie można było nazwać tego modelem głowy ludzkiej :). Poza tym bardzo pomaga rysowanie siatki na zdjęciu (potem już sie nie będziesz zastanawiać czy dobrze prowadzisz siatkę, po prostu będziesz modelować). No a jeśli chodzi o struktury takie jak oczy, nos, usta, czy uszy - uważam, że po prostu trzeba się przyłożyć i robić sobie takie ćwiczenia (jednego dnia wymodeluję sobie usta, drugiego ucho itd.) aż wkońcu to wejdzie w krew. Pozdrawiam
Napisano 31 Grudzień 200717 l Autor Hagelades - oglądałem kiedyś już ten videotutorial Erica Maslowskiego, miałem go nawet na dysku ale mi o nim przypomniałeś ;) UPDATE:
Napisano 31 Grudzień 200717 l Na początku miałeś gęstszą siatkę między oczami a teraz porobiły się tam trójkąty. Nie ograniczaj siatki po to żeby zrobić łatwiej gładką głowę z tamtych polygonów mógłbyś zrobić np. zmarszczki między brwiami. Co do siatki to unikaj trójkątów staraj się robić same czworokąty to nie będzie problemów z turbo smoothem. Wyszła trochę za wysoka twarz w porównaniu do czoła. Czołem. Powodzenia i pozdrawiam.
Napisano 31 Grudzień 200717 l przyda ci sie może http://www.subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=1545 http://www.subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=2806 i nie rób trójkątów :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto