kjubas Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 witam wszystkich Mam pilne pytanie do wszystkich w temacie. Nie mam pojecia jak polaczyc dwa poligony widoczne na czerwono w linku. Chodzi mi o cos takiego jak "bridge" ale pod katem 90 stopni. BArdzo prosze o pilna odpowiedz bo mnie jutro na uczelni pobija :) dziekuje z gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delf77 Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 ja bym zrobil lofta z tego przekroju a sciezka bylaby w laczeniu zaokraglona - naroznik w ksztalcie kolanka // inna metoda to skopiowalbym 1 krotki kawalek z wieksza iloscia segmentow ( na dlugosci ) i dal mu modyfikator ( bend o ile dobrze pamietam ) ktory wygialby ten krotki element w ksztalt kolanka // inna metoda to zamienic 1 element na np editable poly , tam zazbaczyc polygon i dac mu extrude , zmienic kąt tego wyciagnietego polygona i taz xrobic N razy zeby otrzymac porzadany ksztalt i dokladnosc wygiecia ... na razie 3 metody myske wystarcza , mam nadzieje ze o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 ja jak zwykle zrobił bym to pod górkę - na prawym użyłbym "hinge from edge " 90st drugiego poly bym skasował i połączył wierzchołki recznie albo pół automatem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjubas Napisano 6 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2008 Piksar moglbys mi dokladniej wytlumaczyc o co chodzi, bo metody kolegi srednio mi sie podobaja bo polegaja na recznym ustawianiu wszystkiego a bede mial takich w budynku bardzo duzo i wolalbym szypsza metode dajaca porzadany efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 zaznaczasz lewy poly, w podopcjach poly masz hinge from edge, otwiera sie okienko dialogowe, klikasz pick hinge albo edge (zaraz odpale kompa i popatrze) i wskazujesz mu krawędź wokół której ma obrócić poly czyli tu pokazujesz mu edga tego najgłębiej z tyłu (pionowego), jest tam jeszcze okienko z iloscią "kroków" jakie ma utworzyć - im więcej tym połączenie bedzie bardziej zaokraglone i kąt o jaki ma obrócić - tu wpisz 90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjubas Napisano 6 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2008 juz mam... ale niestety nie o to mi chodzilo. bo to tez nie robi tego pod katem prosttym. Jak daję dwa segmenty to niby podobnie, ale jak sie pobawię i łapię za punkty to mi juz psuje to poniewaz poszczegolne wgłębienia przestają byc rownolegle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voyager Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Nie mam teraz maxa, ale spróbuje pomóc: Skomplikowane, ale łatwe i szybkie zaznacz profil boczny i przerób go na spline (zaznacz jednego edge => loop =>edge to spline => [jakaś taka opcja, która zrobi niewygładzonego spline'a] (to wszystko w rolloutach editable poly)), ustawiasz pivota na środek i dajesz align to world Tworzysz kolejnego spline'a - dwie linie połączone pod kątem prostym. Też ustawiasz align to wolrd pivota (wtedy powinno ci sie nie zje*ac po nałożeniu modyfikatora). Dajesz modyfikator bodajże "sweep", pickujesz stworzonego na początku spline'a ustawiasz kilka parametrów (przesunięcie, obrót itp) powinno zadziałać, a do tego będzie wszystko równiuseńko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjubas Napisano 6 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2008 tylko jednego nie rozumiem i chyba przez to nie moge odnalezc tej funkcji po "loop" Mam ten kształt konwertowac do (editable poly czy editable spline) ? i co to loop w ogole robi, bo zaznaczam jakas krawedz (dowolna) i nic sie nie zmienia niestety Aha, i gdybys mi od razu mogl wytlumaczyc jak tego pivota ustawic bo sie tym nie bawilem nigdy:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Chłopaki, to można zrobić szybciej :) Wyciągasz oba końce tak, żeby się krzyżowały i przenikały, dajesz Slice plane i tniesz pod kątem 45 st. do każdego (czyli tak, jak się mają składać. Zaznaczasz sobie wystające fragmenty, usuwasz, weldujesz wierzchołki, koniec. Metoda jak z obróbką drewna :P Może można łatwiej, dokładniej, ale tak robi się w miarę szybko.. no i ja tak robię ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Piksar moglbys mi dokladniej wytlumaczyc o co chodzi, bo metody kolegi srednio mi sie podobaja bo polegaja na recznym ustawianiu wszystkiego a bede mial takich w budynku bardzo duzo i wolalbym szypsza metode dajaca porzadany efekt jak masz takich elementów dużo to radzyłbym używać lofta lub sweep i wyciągać te kąty szybko i łatwo bo tak kleić je ze sobą to zamęczysz się na śmierć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troglodyta Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Dużo jest sposobów. Zależy jak ta bryłka wygląda dalej. Bo np: wydaje mi sie że ten profil "okrąża" kwadratowy kształt. więc wystarczy mieć przekrój profile i użyć modyfikatora sweep albo bevel profil. można też ekstrudować obrys tego profilu i modyfikatorem symetry pod kątem 45 stopni odbijać. Sposób na M@Ti też jest dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjubas Napisano 6 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2008 no i skonczylo sie na boolean i power boolean ale sie udalo. nic nie popsulo chociaz to pojscie na latwizne. nie bede juz tego wycinal po raz drugi wiec moze sie uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Booleanem?? :o Pokaż, bo my chyba nie piszemy o tej samej operacji :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 6 Styczeń 2008 Share Napisano 6 Styczeń 2008 Kąt prosty takich profili łatwo uzyskać poprzez użycie modyfikatora symmetry - płaszczyznę symetrii obracamy o 45 stopni względem domyślnego kierunku i gotowe;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orzelek Napisano 21 Styczeń 2008 Share Napisano 21 Styczeń 2008 nie lepiej ściany przekrojowe obrócić o 45 stopni następnie je usunąć i połączyć vertexy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi