Skocz do zawartości

jak polaczyc dwa poligony pod katem prostym?


kjubas

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

Mam pilne pytanie do wszystkich w temacie. Nie mam pojecia jak polaczyc dwa poligony widoczne na czerwono w linku. Chodzi mi o cos takiego jak "bridge" ale pod katem 90 stopni. BArdzo prosze o pilna odpowiedz bo mnie jutro na uczelni pobija :) dziekuje z gory

 

beznazwy1kopiaxa3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja bym zrobil lofta z tego przekroju a sciezka bylaby w laczeniu zaokraglona - naroznik w ksztalcie kolanka // inna metoda to skopiowalbym 1 krotki kawalek z wieksza iloscia segmentow ( na dlugosci ) i dal mu modyfikator ( bend o ile dobrze pamietam ) ktory wygialby ten krotki element w ksztalt kolanka // inna metoda to zamienic 1 element na np editable poly , tam zazbaczyc polygon i dac mu extrude , zmienic kąt tego wyciagnietego polygona i taz xrobic N razy zeby otrzymac porzadany ksztalt i dokladnosc wygiecia ... na razie 3 metody myske wystarcza , mam nadzieje ze o to chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piksar moglbys mi dokladniej wytlumaczyc o co chodzi, bo metody kolegi srednio mi sie podobaja bo polegaja na recznym ustawianiu wszystkiego a bede mial takich w budynku bardzo duzo i wolalbym szypsza metode dajaca porzadany efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaznaczasz lewy poly, w podopcjach poly masz hinge from edge, otwiera sie okienko dialogowe, klikasz pick hinge albo edge (zaraz odpale kompa i popatrze) i wskazujesz mu krawędź wokół której ma obrócić poly czyli tu pokazujesz mu edga tego najgłębiej z tyłu (pionowego), jest tam jeszcze okienko z iloscią "kroków" jakie ma utworzyć - im więcej tym połączenie bedzie bardziej zaokraglone i kąt o jaki ma obrócić - tu wpisz 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz mam... ale niestety nie o to mi chodzilo. bo to tez nie robi tego pod katem prosttym. Jak daję dwa segmenty to niby podobnie, ale jak sie pobawię i łapię za punkty to mi juz psuje to poniewaz poszczegolne wgłębienia przestają byc rownolegle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam teraz maxa, ale spróbuje pomóc:

 

Skomplikowane, ale łatwe i szybkie

 

zaznacz profil boczny i przerób go na spline (zaznacz jednego edge => loop =>edge to spline => [jakaś taka opcja, która zrobi niewygładzonego spline'a] (to wszystko w rolloutach editable poly)), ustawiasz pivota na środek i dajesz align to world

Tworzysz kolejnego spline'a - dwie linie połączone pod kątem prostym. Też ustawiasz align to wolrd pivota (wtedy powinno ci sie nie zje*ac po nałożeniu modyfikatora). Dajesz modyfikator bodajże "sweep", pickujesz stworzonego na początku spline'a ustawiasz kilka parametrów (przesunięcie, obrót itp)

 

powinno zadziałać, a do tego będzie wszystko równiuseńko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jednego nie rozumiem i chyba przez to nie moge odnalezc tej funkcji po "loop" Mam ten kształt konwertowac do (editable poly czy editable spline) ? i co to loop w ogole robi, bo zaznaczam jakas krawedz (dowolna) i nic sie nie zmienia niestety

 

Aha, i gdybys mi od razu mogl wytlumaczyc jak tego pivota ustawic bo sie tym nie bawilem nigdy:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Chłopaki, to można zrobić szybciej :)

 

Wyciągasz oba końce tak, żeby się krzyżowały i przenikały, dajesz Slice plane i tniesz pod kątem 45 st. do każdego (czyli tak, jak się mają składać. Zaznaczasz sobie wystające fragmenty, usuwasz, weldujesz wierzchołki, koniec.

 

Metoda jak z obróbką drewna :P Może można łatwiej, dokładniej, ale tak robi się w miarę szybko.. no i ja tak robię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piksar moglbys mi dokladniej wytlumaczyc o co chodzi, bo metody kolegi srednio mi sie podobaja bo polegaja na recznym ustawianiu wszystkiego a bede mial takich w budynku bardzo duzo i wolalbym szypsza metode dajaca porzadany efekt

 

jak masz takich elementów dużo to radzyłbym używać lofta lub sweep i wyciągać te kąty szybko i łatwo bo tak kleić je ze sobą to zamęczysz się na śmierć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo jest sposobów. Zależy jak ta bryłka wygląda dalej. Bo np: wydaje mi sie że ten profil "okrąża" kwadratowy kształt. więc wystarczy mieć przekrój profile i użyć modyfikatora sweep albo bevel profil. można też ekstrudować obrys tego profilu i modyfikatorem symetry pod kątem 45 stopni odbijać.

Sposób na M@Ti też jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności