Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam wszystkich

Mam pilne pytanie do wszystkich w temacie. Nie mam pojecia jak polaczyc dwa poligony widoczne na czerwono w linku. Chodzi mi o cos takiego jak "bridge" ale pod katem 90 stopni. BArdzo prosze o pilna odpowiedz bo mnie jutro na uczelni pobija :) dziekuje z gory

 

beznazwy1kopiaxa3.th.jpg

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja bym zrobil lofta z tego przekroju a sciezka bylaby w laczeniu zaokraglona - naroznik w ksztalcie kolanka // inna metoda to skopiowalbym 1 krotki kawalek z wieksza iloscia segmentow ( na dlugosci ) i dal mu modyfikator ( bend o ile dobrze pamietam ) ktory wygialby ten krotki element w ksztalt kolanka // inna metoda to zamienic 1 element na np editable poly , tam zazbaczyc polygon i dac mu extrude , zmienic kąt tego wyciagnietego polygona i taz xrobic N razy zeby otrzymac porzadany ksztalt i dokladnosc wygiecia ... na razie 3 metody myske wystarcza , mam nadzieje ze o to chodzi

Napisano

ja jak zwykle zrobił bym to pod górkę - na prawym użyłbym "hinge from edge " 90st drugiego poly bym skasował i połączył wierzchołki recznie albo pół automatem

Napisano
  • Autor

Piksar moglbys mi dokladniej wytlumaczyc o co chodzi, bo metody kolegi srednio mi sie podobaja bo polegaja na recznym ustawianiu wszystkiego a bede mial takich w budynku bardzo duzo i wolalbym szypsza metode dajaca porzadany efekt

Napisano

zaznaczasz lewy poly, w podopcjach poly masz hinge from edge, otwiera sie okienko dialogowe, klikasz pick hinge albo edge (zaraz odpale kompa i popatrze) i wskazujesz mu krawędź wokół której ma obrócić poly czyli tu pokazujesz mu edga tego najgłębiej z tyłu (pionowego), jest tam jeszcze okienko z iloscią "kroków" jakie ma utworzyć - im więcej tym połączenie bedzie bardziej zaokraglone i kąt o jaki ma obrócić - tu wpisz 90

Napisano
  • Autor

juz mam... ale niestety nie o to mi chodzilo. bo to tez nie robi tego pod katem prosttym. Jak daję dwa segmenty to niby podobnie, ale jak sie pobawię i łapię za punkty to mi juz psuje to poniewaz poszczegolne wgłębienia przestają byc rownolegle.

Napisano

Nie mam teraz maxa, ale spróbuje pomóc:

 

Skomplikowane, ale łatwe i szybkie

 

zaznacz profil boczny i przerób go na spline (zaznacz jednego edge => loop =>edge to spline => [jakaś taka opcja, która zrobi niewygładzonego spline'a] (to wszystko w rolloutach editable poly)), ustawiasz pivota na środek i dajesz align to world

Tworzysz kolejnego spline'a - dwie linie połączone pod kątem prostym. Też ustawiasz align to wolrd pivota (wtedy powinno ci sie nie zje*ac po nałożeniu modyfikatora). Dajesz modyfikator bodajże "sweep", pickujesz stworzonego na początku spline'a ustawiasz kilka parametrów (przesunięcie, obrót itp)

 

powinno zadziałać, a do tego będzie wszystko równiuseńko

Napisano
  • Autor

tylko jednego nie rozumiem i chyba przez to nie moge odnalezc tej funkcji po "loop" Mam ten kształt konwertowac do (editable poly czy editable spline) ? i co to loop w ogole robi, bo zaznaczam jakas krawedz (dowolna) i nic sie nie zmienia niestety

 

Aha, i gdybys mi od razu mogl wytlumaczyc jak tego pivota ustawic bo sie tym nie bawilem nigdy:/

Napisano

Chłopaki, to można zrobić szybciej :)

 

Wyciągasz oba końce tak, żeby się krzyżowały i przenikały, dajesz Slice plane i tniesz pod kątem 45 st. do każdego (czyli tak, jak się mają składać. Zaznaczasz sobie wystające fragmenty, usuwasz, weldujesz wierzchołki, koniec.

 

Metoda jak z obróbką drewna :P Może można łatwiej, dokładniej, ale tak robi się w miarę szybko.. no i ja tak robię ;)

Napisano
Piksar moglbys mi dokladniej wytlumaczyc o co chodzi, bo metody kolegi srednio mi sie podobaja bo polegaja na recznym ustawianiu wszystkiego a bede mial takich w budynku bardzo duzo i wolalbym szypsza metode dajaca porzadany efekt

 

jak masz takich elementów dużo to radzyłbym używać lofta lub sweep i wyciągać te kąty szybko i łatwo bo tak kleić je ze sobą to zamęczysz się na śmierć

Napisano

Dużo jest sposobów. Zależy jak ta bryłka wygląda dalej. Bo np: wydaje mi sie że ten profil "okrąża" kwadratowy kształt. więc wystarczy mieć przekrój profile i użyć modyfikatora sweep albo bevel profil. można też ekstrudować obrys tego profilu i modyfikatorem symetry pod kątem 45 stopni odbijać.

Sposób na M@Ti też jest dobry.

Napisano
  • Autor

no i skonczylo sie na boolean i power boolean

ale sie udalo. nic nie popsulo chociaz to pojscie na latwizne. nie bede juz tego wycinal po raz drugi wiec moze sie uda

Napisano

Booleanem?? :o

Pokaż, bo my chyba nie piszemy o tej samej operacji :P

Napisano

Kąt prosty takich profili łatwo uzyskać poprzez użycie modyfikatora symmetry - płaszczyznę symetrii obracamy o 45 stopni względem domyślnego kierunku i gotowe;)

Napisano

nie lepiej ściany przekrojowe obrócić o 45 stopni następnie je usunąć i połączyć vertexy?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.