Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

EDIT

nowy problem na dole wątku.

 

W projection master mam możliwość naciągnięcia alfy za pomocą Stroke type: DragRect. W ten sposób mam możliwość przesuwania i skalowania tego kawałka tekstury.

Czy da się taką teksturę też kręcić?

Konkretnie chodzi o łuski które mają mieć określony kierunek.

 

Poza projection master obracać DragRect stroke się da po prostu ciągnąc myszkę w innym kierunku, ale chcę to mieć w projection master żeby osiągnąć odpowiednią rozdzielczość.

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Aniu możesz to zrobić bez projection mastera z pomocą stencil'a.

Wybierasz alphę łuski węża, w menu alpha klikasz na przycisk make st(make stencil) i teraz masz kontrolę nad położeniem alphy możesz ją przesuwać i obracać. W tym celu kliknij prawym przyciskiem mysz wewnątrz czerwonego kwadracika który się pojawił i pojawi się podręczne menu z przyciskami do skalowania przesuwania i obracania(jak chcesz obrócić to kliknij na literki z lub s) a i żeby wybrać którąś z transformacji cały czas trzymaj wciśnię t rmb i klikaj lewym na nazwę transformacji w menu podręcznym.

Jak już ustawisz to teraz wybierz standardową alphę i maluj po alphie w kwadraciku żeby narysować ustawioną alphę.

Potem możesz przesunąć kwadracik w inne miejsce i znowu namalować alphę. Jak skończysz to w menu Stencil kliknij na przycisk Stencil on.

Mam nadzieję że mnie zrozumiesz. A nie wiem jak to z tym jest w zbrushu 3.1 bo robię cały czas w 3.0. Pozdrawiam.

Napisano

Dzięki.

Tomala - ja też robię w 3.0. Zrozumiałam o co chodzi, ale chyba jednak wybiorę metodę Zeeta bo nawigacja z tym stencilem jest okropna, zbyt dużo czasu schodzi na ustawianie.

edit - no i chyba stencil maluje na poligonach bez rgb, nie na teksturze? Ale może się mylę.

Napisano

Wiem że jest okropna jak się klika na rotate to lata to po całym ekranie dlatego trzeba klikać w literki Z lub S prz przycisku rotate wtedy się to kręci po normalnych osiach.

 

PS nie wie ktoś czy istnieje możliwość tilowania alphy na powierzchni obiektu? Np chcę dodać sobie łuski w jakimś miejscu maskuję resztę obiektu i robię jedną łuskę a reszta dodaje się w koło niej coś jak tiling textury w maxie.

Napisano
Tomala
PS nie wie ktoś czy istnieje możliwość tilowania alphy na powierzchni obiektu? Np chcę dodać sobie łuski w jakimś miejscu maskuję resztę obiektu i robię jedną łuskę a reszta dodaje się w koło niej coś jak tiling textury w maxie.
W trybie Projection Master funkcja Grid .
Napisano

Ale wtedy nie mogę mieć takiej rozdzielczości. (Teksturę mogę mieć nawet 4096, natomiast poligony po czwartym subdivision krzyczą że piątego nie chcą)

Napisano

Ale rozdzielczosci czego? Tekstura przeciez moze byc taka sama, a wszystkie efekty dotyczace siatki jakie zrobisz w projection master po wyjsciu z niego przenoszone sa przeciez na ilosc poligonow jaka masz w 3d. Wiem, ze tam wszystko wyglada gladko i pieknie, ale po wyjsciu jest znowu standardowa ilosc poligonow, nie zamierzasz opuscic tego trybu?

Napisano

Chodzilo mi o to ze nie przenosza sie modifkacje na geometrie na teksture owszem :) Jezeli chodzi ci tylko o diffuse i bump to ok, rozumiem problem, mi po prostu alfa kojarzy sie tylko z rzezbieniem ;)

Napisano

Mam następny problem, ratujcie!

Coś musiałam przełączyć nie wiem co, i teraz mimo dużego brusha i mocnej intensity robi się tylko jakaś mini kreska której prawie nie widać.

(tym razem już nie projection master)

 

zbrushtw6.th.jpg

Napisano

th.e470ff5ad1.jpg

teraz?

 

Ponowne uruchomienie programu nie pomaga, próbowałam też na nowo eksportować obiekt i nic.

Tak to wersja 3.0

Problem zdaje się w jakiś sposób być związany z obiektem, bo jak wstawię spherę i zrobię z niej polymesh3d, to da się na niej rysować całkiem normalnie.

Obiekt to zwykły plane z blendera, już dzisiaj wcześniej obrabiałam takiego plana i wtedy wszystko działało.

Napisano

Teraz widać obrazek a na obrazku nic szczególnego nie widać :), jeśli coś w ustawieniach jest przestawione to Preferences-Config i Restore Standart UI.

 

Ania zmień tego Zb 3.0 na 3.1 ,w 3 jest tyle byków że nie wiadomo czy coś sie robi źle ,czy to program fixuje.

Napisano

U mnie dziala bez zarzutu, moze dzieki 3.1, ale domyslam sie w czym moze byc problem,obiekt ma dziwny rozmiar, wejdz do zakladki tool/deformation/unify oddal obiekt i sprawdz czy to rozwiazuje problem.

Napisano

Ja zostałem przy 3.0 bo mnie wkurzał smooth brush w 3.1 teraz wypalam tam tylko normalki w zmapperze. Może jakiś sposób jak ustawić tego brusha tak jak to było w wersji 3.0?

Sorry Aniu za drugiego offtopa.

Napisano

Dzięks Ania :)

Krzysiek dzięki, działa pięknie teraz sobie przypominam że już tak kiedyś robiłem jak pierwszy raz 3.1 uruchamiałem tylko nigdy się nie dało zapisać ustawień smoothing curve bo się zbrush wysypywał. Teraz będę po prostu za każdym razem ustawiał bo to chwilka a jak wersja 3.1 ma poprawionych tyle bugów jak pisał zeet to chyba warto.

Napisano

Mój sposób na smooth ZB 3.1

 

To wybrać smooth i alphę 01 i zapisać to jako Brusha ,będzie na stałe dostępny w palecie Brush.

 

Działa dobrze i nie trzeba tego ustawiać za każdym odpaleniem programu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności