Ania Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 EDIT nowy problem na dole wątku. W projection master mam możliwość naciągnięcia alfy za pomocą Stroke type: DragRect. W ten sposób mam możliwość przesuwania i skalowania tego kawałka tekstury. Czy da się taką teksturę też kręcić? Konkretnie chodzi o łuski które mają mieć określony kierunek. Poza projection master obracać DragRect stroke się da po prostu ciągnąc myszkę w innym kierunku, ale chcę to mieć w projection master żeby osiągnąć odpowiednią rozdzielczość.
Tomala Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 Aniu możesz to zrobić bez projection mastera z pomocą stencil'a. Wybierasz alphę łuski węża, w menu alpha klikasz na przycisk make st(make stencil) i teraz masz kontrolę nad położeniem alphy możesz ją przesuwać i obracać. W tym celu kliknij prawym przyciskiem mysz wewnątrz czerwonego kwadracika który się pojawił i pojawi się podręczne menu z przyciskami do skalowania przesuwania i obracania(jak chcesz obrócić to kliknij na literki z lub s) a i żeby wybrać którąś z transformacji cały czas trzymaj wciśnię t rmb i klikaj lewym na nazwę transformacji w menu podręcznym. Jak już ustawisz to teraz wybierz standardową alphę i maluj po alphie w kwadraciku żeby narysować ustawioną alphę. Potem możesz przesunąć kwadracik w inne miejsce i znowu namalować alphę. Jak skończysz to w menu Stencil kliknij na przycisk Stencil on. Mam nadzieję że mnie zrozumiesz. A nie wiem jak to z tym jest w zbrushu 3.1 bo robię cały czas w 3.0. Pozdrawiam.
Ania Napisano 7 Styczeń 2008 Autor Napisano 7 Styczeń 2008 Dzięki. Tomala - ja też robię w 3.0. Zrozumiałam o co chodzi, ale chyba jednak wybiorę metodę Zeeta bo nawigacja z tym stencilem jest okropna, zbyt dużo czasu schodzi na ustawianie. edit - no i chyba stencil maluje na poligonach bez rgb, nie na teksturze? Ale może się mylę.
Tomala Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 Wiem że jest okropna jak się klika na rotate to lata to po całym ekranie dlatego trzeba klikać w literki Z lub S prz przycisku rotate wtedy się to kręci po normalnych osiach. PS nie wie ktoś czy istnieje możliwość tilowania alphy na powierzchni obiektu? Np chcę dodać sobie łuski w jakimś miejscu maskuję resztę obiektu i robię jedną łuskę a reszta dodaje się w koło niej coś jak tiling textury w maxie.
Ania Napisano 7 Styczeń 2008 Autor Napisano 7 Styczeń 2008 W strokach jest coś jak grid, tym się da do pewnego stopnia, ale nie tak jak w maxie.
zeet Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 TomalaPS nie wie ktoś czy istnieje możliwość tilowania alphy na powierzchni obiektu? Np chcę dodać sobie łuski w jakimś miejscu maskuję resztę obiektu i robię jedną łuskę a reszta dodaje się w koło niej coś jak tiling textury w maxie. W trybie Projection Master funkcja Grid .
krzysiek_gfx Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Aniu po co wchodzic w projection master, dragrect lepiej dziala bez tego, wtedy masz opcje rotacji alphy odrazu no i pelne 3d.
Ania Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 Ale wtedy nie mogę mieć takiej rozdzielczości. (Teksturę mogę mieć nawet 4096, natomiast poligony po czwartym subdivision krzyczą że piątego nie chcą)
krzysiek_gfx Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Ale rozdzielczosci czego? Tekstura przeciez moze byc taka sama, a wszystkie efekty dotyczace siatki jakie zrobisz w projection master po wyjsciu z niego przenoszone sa przeciez na ilosc poligonow jaka masz w 3d. Wiem, ze tam wszystko wyglada gladko i pieknie, ale po wyjsciu jest znowu standardowa ilosc poligonow, nie zamierzasz opuscic tego trybu?
Ania Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 Jak to, nie, przenoszą się na teksturę. (w tym wypadku chodzi tylko o diffuse map, i później bump)
krzysiek_gfx Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Chodzilo mi o to ze nie przenosza sie modifkacje na geometrie na teksture owszem :) Jezeli chodzi ci tylko o diffuse i bump to ok, rozumiem problem, mi po prostu alfa kojarzy sie tylko z rzezbieniem ;)
Ania Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 Mam następny problem, ratujcie! Coś musiałam przełączyć nie wiem co, i teraz mimo dużego brusha i mocnej intensity robi się tylko jakaś mini kreska której prawie nie widać. (tym razem już nie projection master)
krzysiek_gfx Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 No cos nie chce sie zaladowac ten screen.Najprostsza metoda to ponowne uruchomienie zbrusha :) czy mnie oczy nie myla, uzywasz nadal wersji 3.0?
Ania Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 teraz? Ponowne uruchomienie programu nie pomaga, próbowałam też na nowo eksportować obiekt i nic. Tak to wersja 3.0 Problem zdaje się w jakiś sposób być związany z obiektem, bo jak wstawię spherę i zrobię z niej polymesh3d, to da się na niej rysować całkiem normalnie. Obiekt to zwykły plane z blendera, już dzisiaj wcześniej obrabiałam takiego plana i wtedy wszystko działało.
krzysiek_gfx Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Na poczatek obowiazkowy i darmowy updejt do 3.1! A co do obiektu to zamiesc go, to z ciekawosci sprawdze czy te same objawy beda u mnie.
Ania Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 http://www.ania.xibo.at/img/Luski-test.obj to oryginalny obiekt, który importowałam poprzez tools => import http://www.ania.xibo.at/img/luski.ZTL a to plik ztl który u mnie nie działa. Jutro zładuję updejt. Tylko boje się bo słyszałam że zmienili interface, a już do tego starego ledwo się potrafię przyzwyczaić.
zeet Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Teraz widać obrazek a na obrazku nic szczególnego nie widać :), jeśli coś w ustawieniach jest przestawione to Preferences-Config i Restore Standart UI. Ania zmień tego Zb 3.0 na 3.1 ,w 3 jest tyle byków że nie wiadomo czy coś sie robi źle ,czy to program fixuje.
krzysiek_gfx Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 U mnie dziala bez zarzutu, moze dzieki 3.1, ale domyslam sie w czym moze byc problem,obiekt ma dziwny rozmiar, wejdz do zakladki tool/deformation/unify oddal obiekt i sprawdz czy to rozwiazuje problem.
Tomala Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Ja zostałem przy 3.0 bo mnie wkurzał smooth brush w 3.1 teraz wypalam tam tylko normalki w zmapperze. Może jakiś sposób jak ustawić tego brusha tak jak to było w wersji 3.0? Sorry Aniu za drugiego offtopa.
krzysiek_gfx Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Ja ustawiam smoothing curve tak jak w 3.0, moc brusha na 50, przy wiekszych subdivision mocniejszy i alternate brush size na 1.4 i da sie zyc :) 2
Ania Napisano 10 Styczeń 2008 Autor Napisano 10 Styczeń 2008 Tool/unify pomogło, dzięki Krzysiek. A Tomala pytaj spokojnie, może tez się czegoś nauczę :)
Tomala Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Dzięks Ania :) Krzysiek dzięki, działa pięknie teraz sobie przypominam że już tak kiedyś robiłem jak pierwszy raz 3.1 uruchamiałem tylko nigdy się nie dało zapisać ustawień smoothing curve bo się zbrush wysypywał. Teraz będę po prostu za każdym razem ustawiał bo to chwilka a jak wersja 3.1 ma poprawionych tyle bugów jak pisał zeet to chyba warto.
zeet Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Mój sposób na smooth ZB 3.1 To wybrać smooth i alphę 01 i zapisać to jako Brusha ,będzie na stałe dostępny w palecie Brush. Działa dobrze i nie trzeba tego ustawiać za każdym odpaleniem programu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się