Skocz do zawartości

zlepek pytań


lestat85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Mam do Was kilka pytań o podstawy maxa.

1) Wyobraźcie sobie, że tworzycie jakiś budynek, powiedzmy z boxa. Moje pytanie brzmi jak wycinacie w nim dziury na okna, drzwi i tego typu badziewia. Wiem że można użyć funkcji boolean czy cut, ale w przypadku pierwszej gdy używam jej na obiekcie editable poly więcej niż raz to zamiast wycinać mi ładną dziurę ścianka po prostu robi się przezroczysta na wylot w miejscu cięcia. W przypadku cut natomiast nie orientuję się za bardzo jak tego używać a jakoś nie mogę znaleźć tutka na ten temat.

2) Adekwatnie do pytania pierwszego tylko jak zrobić żeby box który imituje nasz budynek był pusty w środku. Tworzymy na przykład box 200x200x200 i chcemy żeby ścianki miały 10 grubości. Jednym słowem co jeśli w pewnym momencie zachce nam się robić wnętrze budynku?

3) Jakim chińskim sposobem można zmniejszyć gęstość siatki na obiekcie?? Czasem po prostu przesadzę i potem dochodzę do wniosku że tak gęsta siatka i tyle szczegółów jest mi kompletnie nie potrzebne.

4) Orientujecie się może jak używać displace na bryłach tak żeby się nie rozjeżdżały?? For example robię box, wrzucam mu texturę displacement i daję displacement approx modifier, no i kupa generalnie bo mi się ścianki na boki rozjeżdżają :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość User190

Ad. 3 - Zazwyczaj nie ważne czego użyjesz i tak będzie trzeba poprawiać ręcznie, więc zabawa z polygonami Cię nie minie.

Ad. 4 - masz pewnie złe mapowanie? Pokaż screena ocb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności