lestat85 Napisano 12 Styczeń 2008 Share Napisano 12 Styczeń 2008 Witam... Mam do Was kilka pytań o podstawy maxa. 1) Wyobraźcie sobie, że tworzycie jakiś budynek, powiedzmy z boxa. Moje pytanie brzmi jak wycinacie w nim dziury na okna, drzwi i tego typu badziewia. Wiem że można użyć funkcji boolean czy cut, ale w przypadku pierwszej gdy używam jej na obiekcie editable poly więcej niż raz to zamiast wycinać mi ładną dziurę ścianka po prostu robi się przezroczysta na wylot w miejscu cięcia. W przypadku cut natomiast nie orientuję się za bardzo jak tego używać a jakoś nie mogę znaleźć tutka na ten temat. 2) Adekwatnie do pytania pierwszego tylko jak zrobić żeby box który imituje nasz budynek był pusty w środku. Tworzymy na przykład box 200x200x200 i chcemy żeby ścianki miały 10 grubości. Jednym słowem co jeśli w pewnym momencie zachce nam się robić wnętrze budynku? 3) Jakim chińskim sposobem można zmniejszyć gęstość siatki na obiekcie?? Czasem po prostu przesadzę i potem dochodzę do wniosku że tak gęsta siatka i tyle szczegółów jest mi kompletnie nie potrzebne. 4) Orientujecie się może jak używać displace na bryłach tak żeby się nie rozjeżdżały?? For example robię box, wrzucam mu texturę displacement i daję displacement approx modifier, no i kupa generalnie bo mi się ścianki na boki rozjeżdżają :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 12 Styczeń 2008 Share Napisano 12 Styczeń 2008 ad 2 modyfikator shell ad1 http://www.evermotion.org/tutorials/mich/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lestat85 Napisano 12 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2008 Thanks Piksar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 12 Styczeń 2008 Share Napisano 12 Styczeń 2008 3. Optimize modifier, ale od tego siatki co prawda będzie mniej, za to jeszcze brzydsza. Lepiej przedtem pomyśleć. Niekiedy można też po prostu część edgów skasować i wyczyścić po nich vertexy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 12 Styczeń 2008 Share Napisano 12 Styczeń 2008 Ad. 3 - Zazwyczaj nie ważne czego użyjesz i tak będzie trzeba poprawiać ręcznie, więc zabawa z polygonami Cię nie minie. Ad. 4 - masz pewnie złe mapowanie? Pokaż screena ocb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lestat85 Napisano 14 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2008 Ad 4. dzieje się dokładnie coś takiego... @edit A tak przy okazji żeby nowego wątku nie zakładać... wiecie może jak w zBrushu zagęścić siatkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 14 Styczeń 2008 Share Napisano 14 Styczeń 2008 Ja wiem ja wiem! Zakładka tool >geometry> przycisk divide przy czym jak odznaczysz smt to siatka zagęści się bez efektu smooth. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lestat85 Napisano 14 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2008 Thanks Tomala. Pod latarnią najciemniej :P aż mi wstyd :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi