Napisano 12 Styczeń 200817 l Witam... Mam do Was kilka pytań o podstawy maxa. 1) Wyobraźcie sobie, że tworzycie jakiś budynek, powiedzmy z boxa. Moje pytanie brzmi jak wycinacie w nim dziury na okna, drzwi i tego typu badziewia. Wiem że można użyć funkcji boolean czy cut, ale w przypadku pierwszej gdy używam jej na obiekcie editable poly więcej niż raz to zamiast wycinać mi ładną dziurę ścianka po prostu robi się przezroczysta na wylot w miejscu cięcia. W przypadku cut natomiast nie orientuję się za bardzo jak tego używać a jakoś nie mogę znaleźć tutka na ten temat. 2) Adekwatnie do pytania pierwszego tylko jak zrobić żeby box który imituje nasz budynek był pusty w środku. Tworzymy na przykład box 200x200x200 i chcemy żeby ścianki miały 10 grubości. Jednym słowem co jeśli w pewnym momencie zachce nam się robić wnętrze budynku? 3) Jakim chińskim sposobem można zmniejszyć gęstość siatki na obiekcie?? Czasem po prostu przesadzę i potem dochodzę do wniosku że tak gęsta siatka i tyle szczegółów jest mi kompletnie nie potrzebne. 4) Orientujecie się może jak używać displace na bryłach tak żeby się nie rozjeżdżały?? For example robię box, wrzucam mu texturę displacement i daję displacement approx modifier, no i kupa generalnie bo mi się ścianki na boki rozjeżdżają :/
Napisano 12 Styczeń 200817 l 3. Optimize modifier, ale od tego siatki co prawda będzie mniej, za to jeszcze brzydsza. Lepiej przedtem pomyśleć. Niekiedy można też po prostu część edgów skasować i wyczyścić po nich vertexy.
Napisano 12 Styczeń 200817 l Ad. 3 - Zazwyczaj nie ważne czego użyjesz i tak będzie trzeba poprawiać ręcznie, więc zabawa z polygonami Cię nie minie. Ad. 4 - masz pewnie złe mapowanie? Pokaż screena ocb.
Napisano 14 Styczeń 200817 l Autor Ad 4. dzieje się dokładnie coś takiego... @edit A tak przy okazji żeby nowego wątku nie zakładać... wiecie może jak w zBrushu zagęścić siatkę?
Napisano 14 Styczeń 200817 l Ja wiem ja wiem! Zakładka tool >geometry> przycisk divide przy czym jak odznaczysz smt to siatka zagęści się bez efektu smooth.