Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam...

Mam do Was kilka pytań o podstawy maxa.

1) Wyobraźcie sobie, że tworzycie jakiś budynek, powiedzmy z boxa. Moje pytanie brzmi jak wycinacie w nim dziury na okna, drzwi i tego typu badziewia. Wiem że można użyć funkcji boolean czy cut, ale w przypadku pierwszej gdy używam jej na obiekcie editable poly więcej niż raz to zamiast wycinać mi ładną dziurę ścianka po prostu robi się przezroczysta na wylot w miejscu cięcia. W przypadku cut natomiast nie orientuję się za bardzo jak tego używać a jakoś nie mogę znaleźć tutka na ten temat.

2) Adekwatnie do pytania pierwszego tylko jak zrobić żeby box który imituje nasz budynek był pusty w środku. Tworzymy na przykład box 200x200x200 i chcemy żeby ścianki miały 10 grubości. Jednym słowem co jeśli w pewnym momencie zachce nam się robić wnętrze budynku?

3) Jakim chińskim sposobem można zmniejszyć gęstość siatki na obiekcie?? Czasem po prostu przesadzę i potem dochodzę do wniosku że tak gęsta siatka i tyle szczegółów jest mi kompletnie nie potrzebne.

4) Orientujecie się może jak używać displace na bryłach tak żeby się nie rozjeżdżały?? For example robię box, wrzucam mu texturę displacement i daję displacement approx modifier, no i kupa generalnie bo mi się ścianki na boki rozjeżdżają :/

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

3. Optimize modifier, ale od tego siatki co prawda będzie mniej, za to jeszcze brzydsza.

Lepiej przedtem pomyśleć. Niekiedy można też po prostu część edgów skasować i wyczyścić po nich vertexy.

Napisano

Ad. 3 - Zazwyczaj nie ważne czego użyjesz i tak będzie trzeba poprawiać ręcznie, więc zabawa z polygonami Cię nie minie.

Ad. 4 - masz pewnie złe mapowanie? Pokaż screena ocb.

Napisano
  • Autor

Ad 4. dzieje się dokładnie coś takiego...

 

 

adfeabf9d8474751m.jpg

 

@edit

A tak przy okazji żeby nowego wątku nie zakładać... wiecie może jak w zBrushu zagęścić siatkę?

Napisano

Ja wiem ja wiem! Zakładka tool >geometry> przycisk divide przy czym jak odznaczysz smt to siatka zagęści się bez efektu smooth.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności