Skocz do zawartości

Artefakty przy oświetleniu VrayLightMtl


ZiemoOne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od pewnego czasu borykam się z nastepującą sytuacją:

plafonbezgv3.th.jpg

Jak widac na ścianach są plamy tak jakby było nierównomierne źródło światła. Świeci tylko plafon składa się z dwuch elementów oba to materiały świecące vray'a, jeden z nich ma gradient map a drugi jest czysty. Material scian to domyslny V-Ray. Poniżej moje ustawienia renderera.

plafonsetqa3.th.jpg

Na scenie ktora buduje sa drzwi podlaoga i wiele innych tam to dopiero sie robi bałagan. O co wogóle z tym chodzi sporo o tym czytałem i nie powinno byc zadnych problemow to powinno dzialac i tyle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

oj! a skąd ty wziąłeś takie wesołe ustawienia?:)

 

hsph w ustawieniach irr mapy odpowiada za jej wygładzanie. im wyższy numerek tym plamy mniej widoczne będą. defaultowe 50 jest już mocno niskie..:)

 

interp. odpowiada za szczegółowość gi. im mniejsza wartość, tym mniejsze detale będą wpływały na zmiany irr mapy.

 

oba wskaźniki są od siebie bardzo zależne. im mniejsza ilość sampli interp., tym dokładniejsze gi ale bardziej skłonne do plamienia. wtedy podbijasz hsph. jeśli nie zależy ci na superdokładnej irr mapie możesz podbić interp. wtedy nie potrzebujesz wysokich wartości w hsph bo gi automatycznie mniej plami. trzymałbym się 30 w interp za to hsph ustawił na 100.

 

oj coś mnie ewidentnie rozkojarza..

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło, bo jakże by miało byc innaczej. Co prawda satysfakcjonujacy mnie efekt dały dopiero ustawienia irradiance 100 i 50 ale wielki dzieks za wyjaśnienie co i jak. ;) Co prawda przeszkoliłem sie kilkoma dyskami uczacymi ustawien GI w vray ale widac mój angielski był nie dość dobry. Wiedziałem o tym że zwiększenie drugiego parametru powoduje rozmycie IRmapy ale widać źle to stosowałem. Poniżej render z ustawieniami 100 i 50.

plafonbez10050ha1.th.jpg

Widac tylko niewielkie artefakty przy podłodze z obu stron, po lewej jasny a po prawej ciemny. Jednak we właściwej scenie ze względu na tekstury i modele nie jest to praktycznie zauważalne. Przy okazji zmieniłem też kilka innych ustawien, więc zwiekszyłem Subdiv w lightcache do 1200 i filter interp. samles na 10. Zmniejszyłem tez secondary raybias na 0,001 bo nie wiem czemu mialem ustawione na 0,002.

 

Mam jeszcze pytanie odnosnie tych "global subdiv" jak to zmienic oprocz oczywiscie utawienia w zakładce global no i dlaczego to niby miałoby sie źle dla mnie skonczyc? lol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś sie wypowie jak pozbyc sie artefaktów bez tak dużego zwiekszania parametrów IR, bo w jednym z ujęć na scenie musiałem podbic IR do 120 i 100 to znacznie wydłużyło mi czas renderingu a artefakty do konca nie zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mimo podbicia znacznie parametrow IR na renderze wylazły mi artefakty na materiałach refleksyjnych. Dochodze do wniosku że nie ma co oświetlać tym sceny, pokombinuje z V-ray light, szkoda że plane jest a nie mozna zmienic ksztaltu swiatla na plaskie okragle. Jutro biore sie za przerabianie swiatelek. Po wszystkim powrzucam rendery narazie to brzydze sie na to patrzec ;D

 

Może ktoś wie jak zrobic ładny abażur bez użycia materiału świecącego. Może przy użyciu SSS nie znam za bardzo tego materiału. Jako źródła światła użyję w środku kulistego światła z v-ray.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, chciałem zadać jedno pytanko związane z V-Ray (piszę tutaj żeby nie tworzyć nowego tematu). Otóż przez ostatnie dwa rendery pokazują mi się taki oto bardzo irytujące "koła" :

max2xc7.th.jpg

 

Wiecie jak temu zaradzić ??

 

Edit: I jeszcze jedno, jak można zauważyc na tym renderze napis V-Ray i chyba w ogóle obiekty są bardzo rozciągnięte :( . Gdy zwiększam rodzielczośc wszystko jest splaszczone :( . Po zapisaniu obrazka jest tak samo. Nie mam zielonego pojęcia jak do tego doszło. Jest tak od kiedy wykonałem render powyżej :( . Czy wiecie w czym tkwi problem ?? Z góry dziękuje i przepraszam za kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To da cos jak SSS tyle że fastSSS jest podobno szybszy. Kiedy zrobilem materiał z fogiem i wax'em czyli moj wlasny sss to tez troche plami, przydaloby sie cos pewniejszego.

 

Mozesz wrzucic jakis przyklad jesli chodzi o material na abazur wg twojego pomyslu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności