Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam takie małe pytanie. Czy w podczas używania cuta w editable poly, da się wyprowadzić nowy border pod kątem prostym do tego z którego zaczynam?

 

Załóżmy, że chcę podzielić plana będącego prostokątem, na dwie części, tak aby każda z nich też była prostokątem. (Znaczy się miała wszystkie katy proste.)

 

Czy jest jakiś sposób aby nowy border był odpowiednio przyciągany do docelowego pod kątem prostym, czy po prostu trzeba to wszystko zrobić na oko?

 

Mam nadzieję, że mój post jest zrozumiały. :)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W subobject edge zaznaczasz dwa edge miedy ktorymi chcesz poprowadzic trzeci i wciskasz connect(mozna tez wybrac ile ma ich byc poprowadzonych)

Napisano

Jeżeli satysfakcjonuje Ciebie efekt uzyskany z powyższej metody przy connect o wartości 1, to można to bardzo wygodnie uzyskać także z poziomu cut\'a.

 

W customize/ grid and snap settings ustaw snap\'a na \'midpoint\' (mozna także dla wygody wyłączyć \'grid\') i włącz snap\'a (klawisz \"S\") w ten sposób podczas cut\'a kursor będzie przyciągany do środka edge\'ów.

Napisano

Tak tylko że connectem tylko podzielisz polygona np w połowie (jeśli wybierzesz 1) co wcale nie oznacza, że będzie wtedy kąt prosty między przecinającymi sie edgesami, podobnie z cutem no chyba że polygon jest prostokątem, kwadratem lub trapezem równoramiennym

 

 

Napisano
  • Autor

Obie metody są dobre (tą z grid and snap znałem), ale czasem, jak zauważył sebfx po prosu nic nie dają. W tych niektórych przypadkach chyba pozostaje tylko cięcie \"na oko\".

Napisano

zawsze mozesz uzyc modyfikatora slice - nie jest to tak wygodne jak cut, ale za to bardzo precyzyjne. ustawiasz plaszczyzne ciecia dokladnie tak jak tylko chcesz. potem mozesz en modyfikator skopiowac i wklejac i tylko przesowac plaszczyzne ciecia, albo obracac itp...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności