Kimmi Napisano 16 Styczeń 2008 Share Napisano 16 Styczeń 2008 Mam dość spory problem - Gdy nakładam na podłogę lustrzany materiał, to na wszystkich obiektach w scenie (oprócz tych które mają kolor "Reflect" czarny i "Refl. glossiness" ustawiony na 1) pojawia się biały szum. Widać to na poniższym renderze. Obiekt z lewej ma "Refl. glossiness" mniejszy niż 1, a ten po prawej ma "Refl. glossiness"=1. Czy zwiększanie "Subdivs" coś da, bo jak zmieniłem wartość z 8 na 20 to nie było widać różnicy. Co powinienem zrobić, aby pozbyć się tego szumu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 16 Styczeń 2008 Share Napisano 16 Styczeń 2008 pokaz ustawienia AA i rQMC samplera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2008 Ustawienia rendera mam standardowe (nie wiem czy to AA to miał być Antialiasing) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 przestaw adaptive subdivision na QMC i ustaw je na: min 1 max 8 clr thresh: 0,002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 a pokaż materiał podłoża, o! ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2008 Ustawiłem tak jak napisałeś i nic się nie zmieniło. Dodam jeszcze ustawienia samego materiału, może tam jestjakiś błąd: Podłoże: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 Jak dla mnie ten Refl glossiness na 0 jest podejzany. I chyba masz niektore kolory idealnie biale, staraj sie tego unikac w vrayu, czasem tego nie lubi, zamiast 255,255,255 daj jakies 254,254,254. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2008 Szum znika tylko przy Relf glossiniss = 1, ale wtedy materiał staje się całkowicie lustrzany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 To daj jakies 0,1 zamias 0. Podnies Subdivides w reflections do 16 i zobacz czy cos sie poprawilo. Glossines na 0 oznacza w zasadzie idealna dyfuzje odbic, co w praktyce oznacza ze moznesz w zupelnosci olac odbicia. Jak chcesz uzyskac cos w rodzaju piaskowanego metalu to glossines na 0,5 czy 0,6 powinno byc ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2008 Nawet przy Refl... 0,5 i subdivs na 20 szum nie znika(robi się jeszcze bardziej widoczny). Mógłby mi ktoś podżucić jakąś prostą scenę w której byłby użyty lustrzany materiał, żebym mógł porównać ustawienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 Niestety, w pracy siedze, nie mam jak w tym momencie tego zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2008 Spoko. Siedzę nad tym już 2 dni i nic nie potrafię wymyślić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 A moze podrzuc scene? Jak mi sie uda zrobic jakis lunchbrake to sproboje sprawdzic co tam u ciebie siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2008 No to dorzucam scenę: http://www.speedyshare.com/477584763.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 A teraz wejdz do Color mapping i włącz: Sub-pixel mapping Clamb output a w ogole to ustaw wszystko tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2008 Lis--> Jesteś wielki. To działa!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 Lis mnie uprzedzil :) W zasadzie u mnie po ustawieniu Refl Gloss na 0,6 i subdividow na 32 zaczynal zanikac szum, metoda Lis lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2008 Dziekuję wam obu za poświęcony czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 Teraz patrzę że trochę źle ustawiłem. Global subdiv multipler powinno być na 0,1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2008 ...a dużo to zmieni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się