Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam dość spory problem - Gdy nakładam na podłogę lustrzany materiał, to na wszystkich obiektach w scenie (oprócz tych które mają kolor "Reflect" czarny i "Refl. glossiness" ustawiony na 1) pojawia się biały szum. Widać to na poniższym renderze. Obiekt z lewej ma "Refl. glossiness" mniejszy niż 1, a ten po prawej ma "Refl. glossiness"=1. Czy zwiększanie "Subdivs" coś da, bo jak zmieniłem wartość z 8 na 20 to nie było widać różnicy. Co powinienem zrobić, aby pozbyć się tego szumu?

0205c53ff18be5bd.jpg

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ustawienia rendera mam standardowe (nie wiem czy to AA to miał być Antialiasing)

b6aacfda0e8d6db9.jpg

Napisano

przestaw adaptive subdivision na QMC i ustaw je na:

min 1

max 8

clr thresh: 0,002

Napisano
  • Autor

Ustawiłem tak jak napisałeś i nic się nie zmieniło. Dodam jeszcze ustawienia samego materiału, może tam jestjakiś błąd:

0f197c43145ee548.jpg

Podłoże:

013dae00a7eb7b21.jpg

Napisano

Jak dla mnie ten Refl glossiness na 0 jest podejzany. I chyba masz niektore kolory idealnie biale, staraj sie tego unikac w vrayu, czasem tego nie lubi, zamiast 255,255,255 daj jakies 254,254,254.

Napisano
  • Autor

Szum znika tylko przy Relf glossiniss = 1, ale wtedy materiał staje się całkowicie lustrzany.

Napisano

To daj jakies 0,1 zamias 0. Podnies Subdivides w reflections do 16 i zobacz czy cos sie poprawilo. Glossines na 0 oznacza w zasadzie idealna dyfuzje odbic, co w praktyce oznacza ze moznesz w zupelnosci olac odbicia. Jak chcesz uzyskac cos w rodzaju piaskowanego metalu to glossines na 0,5 czy 0,6 powinno byc ok.

Napisano
  • Autor

Nawet przy Refl... 0,5 i subdivs na 20 szum nie znika(robi się jeszcze bardziej widoczny). Mógłby mi ktoś podżucić jakąś prostą scenę w której byłby użyty lustrzany materiał, żebym mógł porównać ustawienia?

Napisano
  • Autor

Spoko. Siedzę nad tym już 2 dni i nic nie potrafię wymyślić.

Napisano

A moze podrzuc scene? Jak mi sie uda zrobic jakis lunchbrake to sproboje sprawdzic co tam u ciebie siedzi.

Napisano

A teraz wejdz do Color mapping i włącz:

Sub-pixel mapping

Clamb output

 

a w ogole to ustaw wszystko tak:

18294365nv3.jpg

Napisano

Lis mnie uprzedzil :) W zasadzie u mnie po ustawieniu Refl Gloss na 0,6 i subdividow na 32 zaczynal zanikac szum, metoda Lis lepsza.

Napisano

Teraz patrzę że trochę źle ustawiłem.

Global subdiv multipler powinno być na 0,1.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności