Napisano 16 Styczeń 200817 l Mam dość spory problem - Gdy nakładam na podłogę lustrzany materiał, to na wszystkich obiektach w scenie (oprócz tych które mają kolor "Reflect" czarny i "Refl. glossiness" ustawiony na 1) pojawia się biały szum. Widać to na poniższym renderze. Obiekt z lewej ma "Refl. glossiness" mniejszy niż 1, a ten po prawej ma "Refl. glossiness"=1. Czy zwiększanie "Subdivs" coś da, bo jak zmieniłem wartość z 8 na 20 to nie było widać różnicy. Co powinienem zrobić, aby pozbyć się tego szumu?
Napisano 17 Styczeń 200817 l Autor Ustawienia rendera mam standardowe (nie wiem czy to AA to miał być Antialiasing)
Napisano 17 Styczeń 200817 l przestaw adaptive subdivision na QMC i ustaw je na: min 1 max 8 clr thresh: 0,002
Napisano 17 Styczeń 200817 l Autor Ustawiłem tak jak napisałeś i nic się nie zmieniło. Dodam jeszcze ustawienia samego materiału, może tam jestjakiś błąd: Podłoże:
Napisano 17 Styczeń 200817 l Jak dla mnie ten Refl glossiness na 0 jest podejzany. I chyba masz niektore kolory idealnie biale, staraj sie tego unikac w vrayu, czasem tego nie lubi, zamiast 255,255,255 daj jakies 254,254,254.
Napisano 17 Styczeń 200817 l Autor Szum znika tylko przy Relf glossiniss = 1, ale wtedy materiał staje się całkowicie lustrzany.
Napisano 17 Styczeń 200817 l To daj jakies 0,1 zamias 0. Podnies Subdivides w reflections do 16 i zobacz czy cos sie poprawilo. Glossines na 0 oznacza w zasadzie idealna dyfuzje odbic, co w praktyce oznacza ze moznesz w zupelnosci olac odbicia. Jak chcesz uzyskac cos w rodzaju piaskowanego metalu to glossines na 0,5 czy 0,6 powinno byc ok.
Napisano 17 Styczeń 200817 l Autor Nawet przy Refl... 0,5 i subdivs na 20 szum nie znika(robi się jeszcze bardziej widoczny). Mógłby mi ktoś podżucić jakąś prostą scenę w której byłby użyty lustrzany materiał, żebym mógł porównać ustawienia?
Napisano 17 Styczeń 200817 l A moze podrzuc scene? Jak mi sie uda zrobic jakis lunchbrake to sproboje sprawdzic co tam u ciebie siedzi.
Napisano 17 Styczeń 200817 l A teraz wejdz do Color mapping i włącz: Sub-pixel mapping Clamb output a w ogole to ustaw wszystko tak:
Napisano 17 Styczeń 200817 l Lis mnie uprzedzil :) W zasadzie u mnie po ustawieniu Refl Gloss na 0,6 i subdividow na 32 zaczynal zanikac szum, metoda Lis lepsza.
Napisano 17 Styczeń 200817 l Teraz patrzę że trochę źle ustawiłem. Global subdiv multipler powinno być na 0,1.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto