Kubaswielgus Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 Witam. Musze wyrenderowac scene, w ktorej jakies 40% obrazka to trawa zrobiona z displacment. Obrazek w rozdzielczosci 3000x3000. Problem jest taki, ze sprzet mi przy tym wysiada. To znaczy nie zawiesza sie (mam 64bit), ale procesor pracuje tylko na 20% mocy. Efekt jest tego taki, ze jak robie pogladowy obrazek w 400x400 to Light cache przeskakuje w oka mgnieniu, a jak wrzucam rozdzielczosc na 2000x2000 to pokazuj mi sie czas samego light cache 2godz. Vray w okienku postepu pokazuje, ze caly czas doczytuje cos z displacment. Miejsce gdzie jest trawa znajduje sie tylko i wylacznie w kadrze obrazka. Reszte usunalem bo bylo jeszcze gorzej. Dysk twardy wogole nie pracuje, czyli chyba pamieci mam wystarczajaco. Sprzet jak w podpisie. Co moze byc nie tak? Pozdrawiam
JunioR Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 taki wlasnie jest displacement, im wiecej go, tym dluzej liczy go LC, u mnie czasami jest podobnie. A tak ogolnie to ktorego displeace uzywaz vraymod czy z materialu ? z materialu dluzej liczy.
Kubaswielgus Napisano 23 Styczeń 2008 Autor Napisano 23 Styczeń 2008 Niestety uzywalem displeace z mapy, ale skoro vrayowski jest szybszy to sie przesiadam. Mozesz napisac o ile roznia sie wyniki? Z problemem poradzilem sobie w ten sposob, ze renderuje obrazek we fragmentach. Kasuje 3/4 trawy i renderuje tylko 25% obrazka. Szkoda tylko, ze w ten sposob nie mozna zarzucic obrazka na noc i z rana miec juz gotowa pracke.
Kubaswielgus Napisano 23 Styczeń 2008 Autor Napisano 23 Styczeń 2008 Chyba nie bardzo dostalem odpowiedz na moje pytanie. Jakie parametry musi miec sprzet komputerowy, zeby dobrze liczyc displacment?
Bobby_digital Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 LC niezalezy od rozdzielczosci. przy 4GB nie powinnines miec wiekszych problemow. wiec masz pewnie jeszcze jakies inne rzeczy w scenie obciazajace pamiec.
Kubaswielgus Napisano 23 Styczeń 2008 Autor Napisano 23 Styczeń 2008 Ale gdyby byla obciazona pamiec to mieliloby mi po dysku, a moj dysk jest cichutki. Denerwuje mnie, ze liczy si to 10 razy wolniej niz powinno. Zaraz zrobie test z displaycment vrayowskim. Moze to pomoze
Bacry Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 imo powinno znacznie przyspieszyć na vrayowskim displacie ale przy dużej ilości (przeliczonych po displace poligonów to normalne) poczytaj na spot3d o sposobach przyspieszania renderowania.
arev Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 Podstawowa sprawa - zmienić typ displace'a w VrayDisplacementMod na 2D. Dla trawy w zupełności wystarcza.
Bobby_digital Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 co to jest displacment z mapy ? zrobiles trawe na modyfikatorze displacment z maxa ?
Kubaswielgus Napisano 26 Styczeń 2008 Autor Napisano 26 Styczeń 2008 Sprawe rozwiazal vray dispacment. Nie dosc, ze jest ZNACZNIE szybszy to jeszcze pozwala na rendering w duzo wiekszych rozdzielczosciach. Z dym dispacmentem w mapie to zle sie wypowiedzialem. Chodzilo mi w materlae, czyli w standardowym ustawieniu. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
!Ewert Napisano 26 Styczeń 2008 Napisano 26 Styczeń 2008 arevulopapo- źle powiedziałeś moim zdaniem, nie w zupełności wystarcza tylko jest lepsze od 3d. a takie pytania z mojej strony, masz dobry komputer..wiec nie wiem dlaczego masz jakieś problemy. Ile masz subdivs? i ile czekałeś na zrobienie tej light mapy w dużej rozdziałce, może na samym poczatku stała a potem ruszy bo tak czesto jest. kurde teraz doczytałem 2 stronę..heh nawet nie pomyslałem sobie przez chwile że nie mówiłeś wcześniej o vraydispacmentmod. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się