Napisano 23 Styczeń 200817 l Witam. Musze wyrenderowac scene, w ktorej jakies 40% obrazka to trawa zrobiona z displacment. Obrazek w rozdzielczosci 3000x3000. Problem jest taki, ze sprzet mi przy tym wysiada. To znaczy nie zawiesza sie (mam 64bit), ale procesor pracuje tylko na 20% mocy. Efekt jest tego taki, ze jak robie pogladowy obrazek w 400x400 to Light cache przeskakuje w oka mgnieniu, a jak wrzucam rozdzielczosc na 2000x2000 to pokazuj mi sie czas samego light cache 2godz. Vray w okienku postepu pokazuje, ze caly czas doczytuje cos z displacment. Miejsce gdzie jest trawa znajduje sie tylko i wylacznie w kadrze obrazka. Reszte usunalem bo bylo jeszcze gorzej. Dysk twardy wogole nie pracuje, czyli chyba pamieci mam wystarczajaco. Sprzet jak w podpisie. Co moze byc nie tak? Pozdrawiam
Napisano 23 Styczeń 200817 l taki wlasnie jest displacement, im wiecej go, tym dluzej liczy go LC, u mnie czasami jest podobnie. A tak ogolnie to ktorego displeace uzywaz vraymod czy z materialu ? z materialu dluzej liczy.
Napisano 23 Styczeń 200817 l Autor Niestety uzywalem displeace z mapy, ale skoro vrayowski jest szybszy to sie przesiadam. Mozesz napisac o ile roznia sie wyniki? Z problemem poradzilem sobie w ten sposob, ze renderuje obrazek we fragmentach. Kasuje 3/4 trawy i renderuje tylko 25% obrazka. Szkoda tylko, ze w ten sposob nie mozna zarzucic obrazka na noc i z rana miec juz gotowa pracke.
Napisano 23 Styczeń 200817 l Autor Chyba nie bardzo dostalem odpowiedz na moje pytanie. Jakie parametry musi miec sprzet komputerowy, zeby dobrze liczyc displacment?
Napisano 23 Styczeń 200817 l LC niezalezy od rozdzielczosci. przy 4GB nie powinnines miec wiekszych problemow. wiec masz pewnie jeszcze jakies inne rzeczy w scenie obciazajace pamiec.
Napisano 23 Styczeń 200817 l Autor Ale gdyby byla obciazona pamiec to mieliloby mi po dysku, a moj dysk jest cichutki. Denerwuje mnie, ze liczy si to 10 razy wolniej niz powinno. Zaraz zrobie test z displaycment vrayowskim. Moze to pomoze
Napisano 23 Styczeń 200817 l imo powinno znacznie przyspieszyć na vrayowskim displacie ale przy dużej ilości (przeliczonych po displace poligonów to normalne) poczytaj na spot3d o sposobach przyspieszania renderowania.
Napisano 23 Styczeń 200817 l Podstawowa sprawa - zmienić typ displace'a w VrayDisplacementMod na 2D. Dla trawy w zupełności wystarcza.
Napisano 23 Styczeń 200817 l co to jest displacment z mapy ? zrobiles trawe na modyfikatorze displacment z maxa ?
Napisano 26 Styczeń 200817 l Autor Sprawe rozwiazal vray dispacment. Nie dosc, ze jest ZNACZNIE szybszy to jeszcze pozwala na rendering w duzo wiekszych rozdzielczosciach. Z dym dispacmentem w mapie to zle sie wypowiedzialem. Chodzilo mi w materlae, czyli w standardowym ustawieniu. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Napisano 26 Styczeń 200817 l arevulopapo- źle powiedziałeś moim zdaniem, nie w zupełności wystarcza tylko jest lepsze od 3d. a takie pytania z mojej strony, masz dobry komputer..wiec nie wiem dlaczego masz jakieś problemy. Ile masz subdivs? i ile czekałeś na zrobienie tej light mapy w dużej rozdziałce, może na samym poczatku stała a potem ruszy bo tak czesto jest. kurde teraz doczytałem 2 stronę..heh nawet nie pomyslałem sobie przez chwile że nie mówiłeś wcześniej o vraydispacmentmod. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto