Jump to content

(pytanie)Symetryczne riggowanie


Kruku

Recommended Posts

Jak radzicie sobie z riggiem symetrycznej postaci?

ja osobiście mam z tym problem XD, zrobiłem sobie rig dłoni teraz nie wiem jak zrobić symetrje tej dłoni aby miała osobny identyczny rig, użyłem mirror jednak parometr z jednej dłoni obsługuje wszystkie palce w obydwu dłoniach;/

Link to comment
Share on other sites

Jak z kości robisz to kończyny robisz dla jednej strony kopiujesz i dajesz im mirrora po czym przyłączasz do szkieletu. Potem w modyfikatorze skin jest coś takiego jak symetria i możesz ustawienia kopert i wag vertexów skopiować dla drugiej połowy chociaż to chyba nie działa w 100% i trzeba zawsze coś poprawić. Nie wiem jak jest w nowych maxach bo ostatnio to robiłem w wersji 7.

Link to comment
Share on other sites

Wyraziłeś się w miarę jasno. I jeśli masz jakieś kontrolery przypisane do jednej dłoni, to może się okazać, że będziesz musiał zrobić to jeszcze raz dla drugiej. Bo max będzie pamiętał powiązania z obiektami i też je skopiuje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy