Skocz do zawartości

WebArtFolio: Flash: Pitekkkk portfolio v4 [poprawione]


pitekkkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:

 

http://rafalar.superhost.pl/pitekkkk/ (adres tymczasowy)

 

Na pytania odpowiadał będę w międzyczasie, tłumaczył również.

Moje nowe portfolio, zapraszam do oceny.

Pozdrawiam.

 

EDIT: Poprawiłem portfolio, powinno działać bez zarzutu, jedynie moje zjęcie jak się powiększa może w tym momencie stwarzać problem ponieważ jest skalowanie obrazu z użytym blurem, u mnie na a64 3000 jest to delikatne więc myślę że ok. Sprawdzajcie.

 

Wersja uważam za stabilną od ver 4.12 beta proszę to sprawdzić zanim skomentujecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Scina i to strasznie może i dla tego ,że renderuje :P ale bez przesady ...

 

- strasznie duże buttony

- zdjęcie nie potrzebne

- typo

- kiepskie wejście może przy większej ilości FPS inaczej bym to ocenił :P

 

+ ładnie pokazane prace

+ nowe standardy i chyba [AS3] ?

+ skalowanie sajta (powoli standard)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoczko, coś nowego... wydaje mi się ze zdjęcie jest nie potrzebne...

 

zamiast tego może zapodaj swój flagowy modelik... ;) albo prackę na tło...

 

długo tworzyłeś portfolio w sensie wykonania tych wszystkich prac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwila chwila, fps jest 25 strona ścina, ale to przez te bajery właśnie, które nie wiem czemu aż tak obciążają, co do typografii to kto czego się czepia bo ja nie rozumiem, zresztą inni mówili ze typo spoko, wiec proszę o wyjaśnienie, portfolio nie jest ciężkie zajmuje tylko 270KB, co do zdjęcia to ma tam być bo nadaje klimat i podkreśla że to moje, więc będę tam ja a nie moja praca :P ot co, drzewa tez sie nie czepiać, to motyw przewodni, wzięty z poprzednich wersji więc też będzie. Co do tej zmuły nie mam pojęcia, ale sprawdzę czy to przypadkiem nie to drzewo bo jest w wektorach we flashu.

Chcę nadmienić na temat strony technicznej, wszystko tworzy się na podstawie wzorów, potem generowane na podstawie XML przy pomocy którego można wszystko zmieniać, strona oczywiście skalowana co teraz jest standardem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o typografię to po prostu jak dla mnie za duże wszystko jestem zwolennikiem clean style + minimalizm.

 

Co do przycinek może to ten błysk albo masz gdzieś animowane filtry to dużo zajmuję może fotka. i to by było na tyle :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

tnie, tnie, tnie... skorzystaj z AS3 i tweenerów (np. tweenerLite). Przy obecnej prędkości to raczej do niczego się nie nadaje. Strony są dla ludzi, nie botów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięło przez drzewo w wektorach o którym zapomniałem i nie zmieniłem, powinno być lepiej.

 

To jeszcze wersja beta i poprawiam na co ludzie narzekają, a co do małych czcionek to też je lubię, ale myślę że teraz jest bardziej przejrzyste.

 

PS. niestety przyznaję się, nie mam pojęcia o AS3, a nie miałem na tyle czasu żeby najpierw się uczyć, tym bardziej że wszystko co potrzebowałem było w AS2 wiec po prostu odstawiłem AS3 na później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strony nie oceniam, bo nie bylo mi dane zobaczyc za wiele...

 

siedze chwilowo przy PIV 1,6, 512MB ram i radek z 64mb, strona ma z 1 fps w firefoxie, i jest praktycznie nie do ogladania, wieczorkiem usiade przy swoim normalnym kompie, to cos powiem wiecej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale macie pomysł co może tak mulić. wszystko to tylko obrazki, animowane przez funkcje które są prototypami typu "ruch(x,y,speed) pisanie(text, speed)" które są w onEnterFrame czyli skrypt jest wykonany 25 razy na sek, i ma proste przeliczenie do płynnego wyliczenia zmiennej i potem jest po prostu zamiana położenia danego elementu, sprawdzałem czy któreś te onEnterFrame nie zostaje otwarte ale nie wszystko sie poprawnie konczy po wyliczeniu, jedynym obciazeniem mogą być galerie gdzie w pentli z xml`a pobiera dane i attachuje tyle razy tą ramke i wypelnia trescią, więc nie mam pojęcia dlaczego tak tnie, grafika też nie jest ciezka, teraz caly swf waży jedynie 160 kb.

Jakieś propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co za roznica, między as2 a as3 bo ja nie rozumiem przecież to tylko się ma przesuwać jakiś element, albo zmieniać jego przezroczystość więc o co chodzi. to nie są jakieś skomplikowane przeliczenia chyba nie ? :/

 

a AS3 nie znam, wiec proszę mi powiedzieć co w nim za takie rewelacje że zmiana przezroczystości ma lepiej działac, pozatym xml i inne ładowanie znając życie bedzie niekompatybilne z tym co jest teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko spoko, predkość działania przyspiesza, narazie proces w toku, co do dzwieku, wiem, też tak mam ale chciałem to zmienić, poprawie, bedzie ciszej. Niebawem wersja stabilna jak windows :D

A co się kryje pod pojęciem niepraktyczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

portfolio poprawione, pod tym samym adresem, wydaje mi się że jesli u mnie na jedno rdzeniowym a64 3000 jest płynnie to powinno być ok, jedynie jak coś się zmienia to jest delikatne spowolnienie, proszę o komentarze, pozdrawiam.

 

@pecet: juz chyba nie denerwuje :P o ile chodziło Ci o zmule, bo jak o co innego to proszę szerzej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Troszkę szybciej, ale dalej masakruje... a między AS 2 i AS 3 jest różnica podstawowa - prędkość.. wszystkiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej no chyba przesadzacie, że Wam tnie, jak u mnie przycina ale na 2-letnim leptopie dolnej półki (celeron 1.4, 512 MB, karta graficzna zintegrowana niewiadoma) na 3 letnim a64 3000 chodzi dobrze to chcecie powiedzieć że macie gorszy sprzęt, czy nie sprawdziliście wersji ma być powyżej 4.12b

 

Kuciel dzięki bo już zaczynałem wątpić. :P

 

AS3 wydaje mi się tu zbędne bo dla polecenia mc._x albo mc._alpha chyba nie trzeba nowych standardów wszędzie wprowadzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisałem ,że chodzi o wydajność nawet do 200 % ze współpracą z nowym plajerem zwłaszcza przy tween & motion ... nawet _x. _y. i wywal fotke i zobacz jak chodzi może bg tak zamula ...

 

A target na dzień dzisiejszy to :

 

Procek : 2000 Mhz

Pamięć : 512 MB

Grafika : jakaś 128 MB / 128 bit

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Na Athlonie 3500+, 2GB ramu, X800GT z 256 ramu zarzyna niemiłosiernie. Nie chodzi nam nawet o to, że klatkuje momentami - stronka po prostu obciąża procek w 100%, zamula system, przeglądarkę, itd. Na moim domowym kompie pewnie zawiesiłaby przeglądarkę. A w AS3 wszystko działa szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak się działo w poprzedniej wersji bo to sprawdzałem, teraz 80% obciążenia osiąga jak działa jakiś skrypt (zmiany przezroczystości, czy ruchu) bo na stronie nie ma żadnych gotowych animacji typu motion czy tween, jeśli o takich mówił hax0r. A teraz stronę można oglądać raczej płynnie, więc uważam za bezsensowne robić całe portfolio od nowa bo zaoszczędzić 30% na zużyciu procesora, zresztą http://linkinpark.com/ bierze tyle samo procka albo nawet więcej, flash już taki jest, jak załadujesz 70 obrazkow i skopiujesz 70 razy MC złożonego z przezroczystych plików png to chyba wiadomo że obciąży procesor, ale to nie jest strona do użytku tylko żeby ładnie wyglądało i sobie pooglądać nieprawdaż? Po 5 min wyjść i na tyle.

 

A poza tym nie umiem AS3, jak jesteście na czasie i opanowaliście i tak wymiatacie w nowym AS do którego ciężko znaleźć wystarczająco materiałów żeby szybko opanować, bo oczywiście jest to niekompatybilne z AS2 to chwała Wam za to, ale nie znaczy że w AS2 nie można tego zrobić poprawiając bądź unikając jakiś działań, bo nie jest to znów tak tragicznie skomplikowana strona. A funkcje w pętlach wykonują się tylko 25x na sek wiec nie wiem o co chodzi. Jedynym problemem mogą być funkcje przypisane do obiektów typu: button.onPress który można zastąpić czymś tam w AS3 ponieważ jest ich np w dziale 3D prawie 70.

 

A kolega kuciel z ciekawości ma dualXeona że działa mu jako jedynemu płynnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc moja zabiera podobnie procka jak LP, a płynność już chyba jest, ewentualnie moje zdjęcie na początku nie do końca... ale poza tym nie wiem czy jest na co narzekać bo w miarę płynnie chodzi prawie wszystko na moim laptopie gdzie losowanie liter w "pitekkkk portfolio "tylko trochę przycina, ponieważ jest to moment kiedy działa preloader i problemem jest przeskakiwanie z klatki na klatkę, dlatego przycina, a to już chyba wszystkim chodzi płynnie, więc co do reszty to już się chyba czepiacie, bo to co było na początku to racja przegiąłem, ale teraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to AS3 tylko ze jeśli rozchodziłoby się o zmianę samych animacji i przekształceń to już na początku zamieniłbym to na AS3 i nic nie mówił, ale to nie polega na wpisaniu w kilku miejscach "TweenFilterLite" tylko przepisaniu dosłownie wszystkiego. A po drugie na moim portfolio nie ma 350 instancji które się poruszają tylko najwyżej 3, prawda? i tyle czasu robiło sie w AS2 i działało, więc ja w niektórych miejscach przesadziłem i moje jak się jeszcze troszkę dopracuję to będzie działało, a nie główna rada, zrób od nowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja starej daty i nadal dzialam w wiekszosci w AS1 i najwazniejsze to kontrola dokladna procesow. Ktora petla kiedy sie zaczyna, konczy. Jak duzym obiektem musza sterowac i na ile sposobow itp. Wylaczaj, wlaczaj, usuwaj pewne elementy i sledz zmiany. Pewnie to robisz, ale dziwne, ze strona ciagle nie do uzytku.

 

Mysle, ze 90% spowolnienia to wina zdjecia w tle. I tu w ogole nie ma znaczenia mala waga pliku graficznego czy jego jakosc. Tylko jego wielkosc w px sie liczy. Moze sobie odpusc ta animacje wjazdu na poczatku. Ew faktycznie usprawnij ten skrypt, ktory odpowiada za jego ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człowieku wywal to zdjęcie z tylu, po co Ci one?

każdy to powtarza, a do Ciebie jak do ściany:D

 

strona jest nie do użytku jak zauwazyl kolega wczesniej.

i jeśli wszyscy tak mówią TO TAK JEST, a nie, że Tobie działa płynnie (co mnie ciekawi) to całemu światu tez musi. Zobacz strone na jak największej ilości komputerów jakiej sie da.

 

Po zmianach, w domu na athlonie 2500 i 512 ramu faktycznie troche przyśpieszyło, ale udało mi sie zobaczyc tylko dwie prace w portfolio i mialem juz dość, wszystko nadal wolno chodzi i rżnie.

Teraz jestem w firmie gdzie mam celerona 700Mhz z 384 ramu i strona chodzi tragicznie, jak na początku..

 

dosłownie ciśnienie skacze oglądając tą strone i tylko powtrzymuje sie człowiek od jej zamknięcia, a to niedobrze.

 

Po co Ci potrfolio którego nie da sie przeglądać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

pitekkkk > ja właśnie jestem w fazie przenoszenia skończonej stronki z AS2 na AS3, bo prędkość nie była zadowalająca. Roboty wcale nie jest tak dużo, jakby się mogło wydawać.

Tak z ciekawości zapytam - pisałeś kiedykolwiek cokolwiek pod AS3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leander > dzięki Ci za wypowiedz bo myślałem że jestem nienormalny, bynajmniej na takiego wychodziłem, a optymalizacją jak widać na moim przykładzie można dużo.

 

M@Ti > nie pisałem nigdy niczego, nie umiem tego; to portfolio było niejako rozgrzewką i testem przed projektem, który mam do wykonania, mam zamiar tam zastosować podobne skrypty stąd nie uśmiecha mi się tego na szybko uczyć, swoje portfolio może poprawie na AS3. A z ciekawości chciałbym porównać jak wygląda Twoja strona w AS2 a AS3 faktycznie. Bo to że ktoś napisał fajne skrypty Tween których łatwo użyc to jedno, a to że trzeba inaczej attachowac, duplikowac, skalować, ladować XML itd. to juz ta druga strona medalu i nad tym trzeba posiedzieć.

 

Co do strony. VER 4.15 beta jest już w miare stabilna:

- zdjęcia nie usune, zmieniłem natomiast pojawianie się,

- co do opini że wektory się lepiej przekształcają - nieprawda specjalnie dzisiaj sprawdzałem z drzewem, nieporównywalnie szybciej chodzi gif niż wektor.

- dodałem opcje scrolla przy przeglądaniu

- dodałem opcje skalowania przy powiększeniu(tak zeby widziec zdjecie na całym ekranie)

- usunąłem zbędne zamulacze.

 

Strona jak działa na sucho po załadowaniu bierze 2% CPU, przy ładowaniu dochodzi do 80%, przy pojawianiu się działu 60%, podobnie przy przewijaniu, 90% bierze przy powiększeniu, ale w końcu tam cały czas jest ruch. W dziale gdy tylko się ogląda bez przewijania 20% - 30% ale to już kwestia tego że ładuje się naraz do pliku 60 obrazków i jest 60 buttonów z akcjami na rollover rollout i press, a tego się już nie przeskoczy.

 

mi już nie tnie wcale, więc myślę że innym też już lepiej to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję bardzo ładnej stronki ;) Jednak mam małe "ale". Mógłbyś troszkę przesunąć(bądź zrobić coś innego) przewijanie prac. Przykład:

- strzałka przewijania i praca są ustawione obok siebie. Klikasz troszkę obok białej strzałki i powiększasz pracę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności