blueskojota Napisano 1 Luty 2008 Share Napisano 1 Luty 2008 sprawdziłem ostatnie w aplikacji testującej wykorzystanie procesora podczas renderingu w maksie i okazuje się, że wykorzystywany jest tylko jeden procesor - zużycie sięga 50 % nominalnej mocy core duo. to pozory czy faktycznie potrzeba plugina albo programu, który sprawi, że będzie można skorzystać z faktycznej mocy procka przy renderingu? 2 razy więcej to jednak 2 razy więcej;- ) pozdrówka Marcin ----------- edit ----------- nie było pytania.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 1 Luty 2008 Share Napisano 1 Luty 2008 w czasie jakiej pracy maxa? przy renderowaniu? a ty masz core duo czy core 2 duo? A masz w menadzerze zadań dwa wykresy obciążenia procesora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 1 Luty 2008 Share Napisano 1 Luty 2008 Dołączam się do pytania, chętnie bym sie dowiedział jak sobie z tym poradzić i czy wogóle na xp32b jest to mozliwe?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blueskojota Napisano 1 Luty 2008 Autor Share Napisano 1 Luty 2008 to bez różnicy, które core duo, oba mają dwa rdzenie, wiec są dwa wykresy. a wracając do maksa...od dawna korzysta z wielordzeniowych systemów. pospieszyłem się trochę z zadaniem tego pytania - wystarczyło trochę pogrzebać w informacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troglodyta Napisano 1 Luty 2008 Share Napisano 1 Luty 2008 Czy to Xp32 czy 64, nieważne. Wystarczy włączyć menadżer zadań puścić rendera (vray, scanline) i zobaczyć na zakładkę "wydajność". Jest też taka opcja w Preferencjach maxa "Multi-threading" jeśli to jest wyłączone to wtedy program używa jednego procesora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 1 Luty 2008 Share Napisano 1 Luty 2008 jeszcze w starszych maxach trzeba w ustawieniach włączyć możliwość wykorzystywania wielordzeniowców. nie wiem jak w nowszych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blueskojota Napisano 27 Luty 2008 Autor Share Napisano 27 Luty 2008 dodam tylko do troglodyty, że ta opcja jest w zakładce, któż by zgadł..rendering;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 27 Luty 2008 Share Napisano 27 Luty 2008 w czasie renderingu powinienes miec jeszcze dwa pola (takie kwadraciki) ktore mowia Ci w ktorym miejscu na ekranie odbywa sie render. Po tym tez mozna poznac ile procesorow pracuje. u mnie 4 rdzenie pracuja pelna para .....ale i tak chcialbym jakos przyspieszyc niektore rendery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlugasx Napisano 28 Luty 2008 Share Napisano 28 Luty 2008 sprawdziłem ostatnie w aplikacji testującej wykorzystanie procesora podczas renderingu w maksie i okazuje się, że wykorzystywany jest tylko jeden procesor - zużycie sięga 50 % nominalnej mocy core duo. to pozory czy faktycznie potrzeba plugina albo programu, który sprawi, że będzie można skorzystać z faktycznej mocy procka przy renderingu? 2 razy więcej to jednak 2 razy więcej;- ) pozdrówka Marcin ----------- edit ----------- nie było pytania.... tak naprawde to niewiele osob potrafi korzystac z tego co daje dual albo quad... panowie scanline pracuje z reguly na jednym procku... nie wszystkie operacje sa liczone na dwoch...i glupota jest mowienie, ze mozna w czasie renderu wykorzystac oba na raz, aby przyspieszyc rendering na scanline warto odpalic sobie dwa maxy (jesli mowimy o liczeniu animacji) i podzielic sekwencje plikow 50/50 animacja 100 klatek 1 kernel - 0-50 2 kernel - 51-100 redukcja czasu renderingu blisko 50% mozna zrobic to jeszcze inaczej ale to dla tych ktorzy maja workstation wyposazona w minimum 4GB ram`u 1 kernel - 3ds max 1 - 0-25 - 3ds max 2 - 26-50 2 kernel - 3ds max 3 - 51-75 - 3ds max 4 - 76-100 wykres z windowsa to badziew jakich malo... to moje prywatne zdanie... nie pokazuje faktycznego obciazenia procesora... przetestujcie tak jak napisalem a sie milo zdziwicie :) jak mozna szybko na tym liczyc animacje Mental Ray, Vray i pozostale raytracery z reguly maja ustawione opcje do wykorzystania wszystkich procesorow na raz... tutaj oczywiscie tez sa odstepstwa zwlaszcza w przypadku operacji w mental ray... gdzie ich mala czesc liczona jest na jednym procesorze, nastepnie przygotowane dane sa przekazywane do przeliczenia na dwa i wiecej badz na tzw satelity (proce w sieci)... to ze masz dual cora nie znaczy tez ze twoje gry czy inny soft bedzie dzialac na dwoch kernelach rownoczesnie... na tym procku mozna ciupac w gierke i renderowac jednoczesnie tylko trzeba wiedziec jak go ustawic ;) i miec te 4GB ramu ;) do liczenia pojedynczych obrazow w duzych rozdzielczosciach polecam rowniez sposob jak wyzej z tym, ze obraz musi byc podzielony na kawalki... ale to juz inna bajka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 Nie wiem skąd masz takie informację ale podaje wyniki dla scanlina: 4 rdzenie -46 sekund 1 rdzeń 2 min 26 sekund. Jaki wypływa z tego wniosek chyba nie muszę tłumaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się