Jump to content

dlugasx

Members
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About dlugasx

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Bremen, Niemcy
  1. AM ? mozna prosic o rozwiniecie skrotu ?
  2. dlugasx

    Maya - rendering z GPU

    Witam , tak sie zlozylo, ze przez ostatnie kilka miesiecy nie zagladalem do swiata 3D. W zwiazku z tym mam pytanko. Mozecie mi powiedziec czy wyszla juz stabilna wersja Maya z mozliwoscia renderingu z uzyciem GPU ? Czy mental ray juz ma wsparcie ? Jak tak to prosilbym o podanie wersji Maya w ktorej mozna by bylo zobaczyc jak to dziala. pozdrawiam Dlugasx
  3. SVn do 3d pasuje jak piesc do nosa... myslisz ze sa jakies dodatki do niego ?
  4. Czolem, znacie jakis soft za free typu Alien Brain, ktory pomoglby w katalogowaniu modeli/scen i textur ? pozdrawiam
  5. witam wyjadaczy, nie moge znalezc opcji... jakzesz sie nazywa ta opcje w Hypershade ?
  6. coz, pozostaja mi anglojezyczne fora.... na polskich wiekszosc sie pyta jak przesunac box`a...
  7. niezle detalami zasiales model :) mniam! jakbys machnal cos takiego w Blenderze na tamtejszym modelerze do "rzezby w blocie" to chyle czola :) moze modelowal ktos High Poly na blenderku ? tez ma fajnego Z-modelera :)
  8. moze bylaby jakas szansa na stworzenie odpowiedniego dzialu dla oprogramowania Open Source ? poruszacie tutaj glownie tematyke softu komercyjnego na ktorego nie stac mase ludzi, dlaczego tak malo sie mowi o 3D w sferze Open Source gdzie wszystko jest za darmo... komercha jest fajna ale moze czas zaczac promowac cos co mocno depcze jej po pietach a czasami nawet przewyzsza ;) - blender ? Pewnie wiekszosc maxiarzy buchnie smiechem... ;p Moze Adek wrzuci nam dzial z Blenderem ? Mysle, ze nie ujelo by to rangi temu forum. Po postach widac, ze sa tutaj tez wyjadacze tego typu softu .... ktorzy nie raz kpia sobie z uzytkownikow softu komercyjnego...
  9. tak naprawde to niewiele osob potrafi korzystac z tego co daje dual albo quad... panowie scanline pracuje z reguly na jednym procku... nie wszystkie operacje sa liczone na dwoch...i glupota jest mowienie, ze mozna w czasie renderu wykorzystac oba na raz, aby przyspieszyc rendering na scanline warto odpalic sobie dwa maxy (jesli mowimy o liczeniu animacji) i podzielic sekwencje plikow 50/50 animacja 100 klatek 1 kernel - 0-50 2 kernel - 51-100 redukcja czasu renderingu blisko 50% mozna zrobic to jeszcze inaczej ale to dla tych ktorzy maja workstation wyposazona w minimum 4GB ram`u 1 kernel - 3ds max 1 - 0-25 - 3ds max 2 - 26-50 2 kernel - 3ds max 3 - 51-75 - 3ds max 4 - 76-100 wykres z windowsa to badziew jakich malo... to moje prywatne zdanie... nie pokazuje faktycznego obciazenia procesora... przetestujcie tak jak napisalem a sie milo zdziwicie :) jak mozna szybko na tym liczyc animacje Mental Ray, Vray i pozostale raytracery z reguly maja ustawione opcje do wykorzystania wszystkich procesorow na raz... tutaj oczywiscie tez sa odstepstwa zwlaszcza w przypadku operacji w mental ray... gdzie ich mala czesc liczona jest na jednym procesorze, nastepnie przygotowane dane sa przekazywane do przeliczenia na dwa i wiecej badz na tzw satelity (proce w sieci)... to ze masz dual cora nie znaczy tez ze twoje gry czy inny soft bedzie dzialac na dwoch kernelach rownoczesnie... na tym procku mozna ciupac w gierke i renderowac jednoczesnie tylko trzeba wiedziec jak go ustawic ;) i miec te 4GB ramu ;) do liczenia pojedynczych obrazow w duzych rozdzielczosciach polecam rowniez sposob jak wyzej z tym, ze obraz musi byc podzielony na kawalki... ale to juz inna bajka...
  10. szafa gra! punkty dla tego pana :) poszlo bezbolesnie :)
  11. witka, koncze druga wersje kopary i juz jest prawie gotowa... prawie bo po sprawdzeniu modelu modyfikatorem STL-Check okazalo sie ze mam: Open edges: 271 Jak automatycznie poprawic open edges ? jest jakies polecenie w maxie ? Wogole ma to jakis wplyw na model jesli juz go wstawimy do engine i ten blad nie zostanie wczesniej skorygowany ?
  12. nie wiesz moze czy w modelu mozna stosowac pojedyncze polygony ? dozwolony jest pojedynczy face symulujacy na przyklad plaska powierzchnie ?
  13. witka, mozecie mi powiedziec jak sprawa ma sie z texturami dla poszczegolnych LOD ? Do ostatniego engine robilem jedna 1024x1024 i ta sama uzywalem przy LOD0 - 3500poly LOD1 - 1500 LOD2 - 750 Niestety nie byl to engine do gry i mial nieco inne wymagania. W gierkach texture sie zmniejsza - tzn. dla kazdego LOD winna byc poziom nizsza (1024x1024, 512x512, 256x256) ?
  14. wuj pewnie Ci oddal bo zobaczyl, ze w blenderze tez moze pojechac z niezlymi modelikami ;)
  15. dlugasx

    Digger - koparka

    no stary... niezly ten Twoj modelik... az mi wjechales na ambicje, chyba faktycznie pojade jeszcze raz z ta textura... bajerow to ja bym do niej dodal jakby je faktycznie miala... hmmm... zastanaowie sie nad nitami :) a co tam podrasuje ja... :) textura w moim modelu to 2048x2048, ja pracuje zwykle na wiekszej aby miec wieksza szanse poprawki pozniej, dziubanie pixelami w razie poprawki wykancza psychicznie... zmniejszyc obraz zawsze mozna... powiekszyc bez straty sie nie da...
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy