Jump to content

Digger - koparka


dlugasx

Recommended Posts

Witam,

 

prosilbym o konstruktywna ocene tego texturowania. To jedna z pierwszych prob pod katem game-art i ciekawi mnie bardzo czy ten model daje rade...

 

9064.gif

 

9063.gif

 

9065.gif

 

9066.gif

 

 

Mam jeszcze jedno pytanko. Nie udalo mi sie zmiescic calej siatki na jednej texturze wiec troche pokombinowalem i te polygony ktore byly za polem, postanowilem ustawic w ten sposob (poza polem glownym w UVwarp).

 

9067.gif

 

Max wyswietla texture ustawiona w ten sposob w miare poprawnie, tylko nie wiem jak engine do tego podejdzie. Mozna tak robic ?

 

Siatka:

 

9144.gif

Link to comment
Share on other sites

to ze max tilluje textury w unwrapie nie oznacza ze wykorzystujesz kilkarazy ta sama texture na modelu, poprostu w oknie masz mniejszy bałagan, a max i tak to wszystko potem bierze do jednego spina! a koparka....taka jakas czysta....brak speca

Link to comment
Share on other sites

hmm no model słaby ale ujdzie w tle (pomimo że nie widzę siatki ani nie znam ilości poly/tri XD)

ale textura zdecydowanie leży, sama organiazcja uv jest dziwna np czemu ta wielka część (chyba największy element modelu, ten niby ..bumerang XD) ma najmniejszą przestrzeń na texturze 0-o i po co obie strony.

Daj cienie, biele na ostrych miejscach.

Na przyszłość zaopatruj się w dobre i dużo fotów nie koniecznie do textur bardziej do tego żeby wiarygodnie odwzorować obiekt, np gąsiennice nie są wiarygodne ;/

Oblukaj sobie jakieś tutki bo to co obecnie prezentujesz to za mało..

Link to comment
Share on other sites

hmm no model słaby ale ujdzie w tle (pomimo że nie widzę siatki ani nie znam ilości poly/tri XD)

ale textura zdecydowanie leży, sama organiazcja uv jest dziwna np czemu ta wielka część (chyba największy element modelu, ten niby ..bumerang XD) ma najmniejszą przestrzeń na texturze 0-o i po co obie strony.

Daj cienie, biele na ostrych miejscach.

Na przyszłość zaopatruj się w dobre i dużo fotów nie koniecznie do textur bardziej do tego żeby wiarygodnie odwzorować obiekt, np gąsiennice nie są wiarygodne ;/

Oblukaj sobie jakieś tutki bo to co obecnie prezentujesz to za mało..

 

poly masz przeciez na screenshotach...

 

 

obie strony sa potrzebne chociazby do tego aby mozna bylo rzucic tekst na kazda z nich...

 

no tak... zastosuje sie do rad...

Link to comment
Share on other sites

Kruku przesadził troszke, ale jest w tym co napsiał sporo prawdy. Model Ciężko ocenić, bo siatki brak, jednak już teraz widać, że miejscami za kanciaso jest troszke. Nie popełniaj moich błędów i texturke rób od razu ze zdjęć (jak najwięcej). Efekt będzie dużo lepszy. Gdzie specular i normalka? :P

Link to comment
Share on other sites

Kruku przesadził troszke, ale jest w tym co napsiał sporo prawdy. Model Ciężko ocenić, bo siatki brak, jednak już teraz widać, że miejscami za kanciaso jest troszke. Nie popełniaj moich błędów i texturke rób od razu ze zdjęć (jak najwięcej). Efekt będzie dużo lepszy. Gdzie specular i normalka? :P

 

Chyba tak faktycznie bedzie lepiej - fotki na teksturce. Dzieki za rade.

Speculara bede dopiero dokladal i normal`a.

 

Dorzucilem siatke do pierwszego posta.

Link to comment
Share on other sites

Na te gąsienice poszła chyba polowa trójkątów, moja propozycja jest taka:

 

Popracuj troszke nad modelem, później zrób nowe mapowanie wystartuj z texturami, mapowanie w większości jest do wymiany, za dużo masz pustego obszaru, a w niektórych miejscach rzeczywiscie mogleś zapodać mirrora. następnie zrób texture od nowa.

 

Domyślam się, że Ci się nie chce, ale napewno wiecej byś się nauczył, a takim modelem jaki masz teraz za bardzo pochwalić się nie da.

 

Pozdrawiam

Ardeni

Link to comment
Share on other sites

Na te gąsienice poszła chyba polowa trójkątów, moja propozycja jest taka:

 

Popracuj troszke nad modelem, później zrób nowe mapowanie wystartuj z texturami, mapowanie w większości jest do wymiany, za dużo masz pustego obszaru, a w niektórych miejscach rzeczywiscie mogleś zapodać mirrora. następnie zrób texture od nowa.

 

Domyślam się, że Ci się nie chce, ale napewno wiecej byś się nauczył, a takim modelem jaki masz teraz za bardzo pochwalić się nie da.

 

Pozdrawiam

Ardeni

 

 

Model ma okolo 2600 poly. Jest w miare ok i czysty. Gasienice sa zrobione w porzadku (mapowanie i textura przyznaje jest do bani)

 

Tutaj masz rzut na siatke.

9153.gif

 

A tutaj jest widok na prawdziwa kopare.

 

9154.gif

Zwracam uwage na fakt, iz kopara jest dosyc czysta i ma swiezy lakier.

 

Co do tego czy mi sie chce... hmmm robota na XP 3400+ i 2GB ramu z textura 4096x4096 to bol w tylku... ale jak to mowia, wszystko sie rodzi w bólu... i zrobie to apiat od nowa...

 

 

 

Tym razem wykorzystam wiecej fotografi.

Link to comment
Share on other sites

Eeeeetam czepiacie sie - ja bym jeszce dolozyl troche poligonow wkoncu czasy sie zmieniaja - jedynie co mi sie nie podoba to grubosc gasienicy

 

btw - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35954&page=4

tez kiedys cos dlubalem - i na twoim miejscu bym zrobil bardziej kotrastowe wszytsko i dodal detalu typu wloty powietrza nity itp

 

 

no stary... niezly ten Twoj modelik... az mi wjechales na ambicje, chyba faktycznie pojade jeszcze raz z ta textura... bajerow to ja bym do niej dodal jakby je faktycznie miala... hmmm... zastanaowie sie nad nitami :) a co tam podrasuje ja... :)

 

 

 

textura w moim modelu to 2048x2048, ja pracuje zwykle na wiekszej aby miec wieksza szanse poprawki pozniej, dziubanie pixelami w razie poprawki wykancza psychicznie... zmniejszyc obraz zawsze mozna... powiekszyc bez straty sie nie da...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy