Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

sprawdziłem ostatnie w aplikacji testującej wykorzystanie procesora podczas renderingu w maksie i okazuje się, że wykorzystywany jest tylko jeden procesor - zużycie sięga 50 % nominalnej mocy core duo. to pozory czy faktycznie potrzeba plugina albo programu, który sprawi, że będzie można skorzystać z faktycznej mocy procka przy renderingu? 2 razy więcej to jednak 2 razy więcej;- )

 

 

pozdrówka

Marcin

 

-----------

edit

-----------

nie było pytania....

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w czasie jakiej pracy maxa? przy renderowaniu? a ty masz core duo czy core 2 duo? A masz w menadzerze zadań dwa wykresy obciążenia procesora?

Napisano

to bez różnicy, które core duo, oba mają dwa rdzenie, wiec są dwa wykresy.

a wracając do maksa...od dawna korzysta z wielordzeniowych systemów. pospieszyłem się trochę z zadaniem tego pytania - wystarczyło trochę pogrzebać w informacjach.

Napisano

Czy to Xp32 czy 64, nieważne.

Wystarczy włączyć menadżer zadań puścić rendera (vray, scanline) i zobaczyć na zakładkę "wydajność".

Jest też taka opcja w Preferencjach maxa "Multi-threading" jeśli to jest wyłączone to wtedy program używa jednego procesora.

Napisano

jeszcze w starszych maxach trzeba w ustawieniach włączyć możliwość wykorzystywania wielordzeniowców. nie wiem jak w nowszych

Napisano

w czasie renderingu powinienes miec jeszcze dwa pola (takie kwadraciki) ktore mowia Ci w ktorym miejscu na ekranie odbywa sie render. Po tym tez mozna poznac ile procesorow pracuje.

 

u mnie 4 rdzenie pracuja pelna para .....ale i tak chcialbym jakos przyspieszyc niektore rendery

Napisano
sprawdziłem ostatnie w aplikacji testującej wykorzystanie procesora podczas renderingu w maksie i okazuje się, że wykorzystywany jest tylko jeden procesor - zużycie sięga 50 % nominalnej mocy core duo. to pozory czy faktycznie potrzeba plugina albo programu, który sprawi, że będzie można skorzystać z faktycznej mocy procka przy renderingu? 2 razy więcej to jednak 2 razy więcej;- )

 

 

pozdrówka

Marcin

 

-----------

edit

-----------

nie było pytania....

 

 

tak naprawde to niewiele osob potrafi korzystac z tego co daje dual albo quad...

 

panowie scanline pracuje z reguly na jednym procku... nie wszystkie operacje sa liczone na dwoch...i glupota jest mowienie, ze mozna w czasie renderu wykorzystac oba na raz, aby przyspieszyc rendering na scanline warto odpalic sobie dwa maxy (jesli mowimy o liczeniu animacji) i podzielic sekwencje plikow 50/50

 

animacja 100 klatek

 

1 kernel - 0-50

2 kernel - 51-100

 

redukcja czasu renderingu blisko 50%

 

mozna zrobic to jeszcze inaczej ale to dla tych ktorzy maja workstation wyposazona w minimum 4GB ram`u

 

1 kernel

- 3ds max 1 - 0-25

- 3ds max 2 - 26-50

2 kernel

- 3ds max 3 - 51-75

- 3ds max 4 - 76-100

 

wykres z windowsa to badziew jakich malo... to moje prywatne zdanie... nie pokazuje faktycznego obciazenia procesora... przetestujcie tak jak napisalem a sie milo zdziwicie :) jak mozna szybko na tym liczyc animacje

 

 

Mental Ray, Vray i pozostale raytracery z reguly maja ustawione opcje do wykorzystania wszystkich procesorow na raz... tutaj oczywiscie tez sa odstepstwa zwlaszcza w przypadku operacji w mental ray... gdzie ich mala czesc liczona jest na jednym procesorze, nastepnie przygotowane dane sa przekazywane do przeliczenia na dwa i wiecej badz na tzw satelity (proce w sieci)...

 

to ze masz dual cora nie znaczy tez ze twoje gry czy inny soft bedzie dzialac na dwoch kernelach rownoczesnie... na tym procku mozna ciupac w gierke i renderowac jednoczesnie tylko trzeba wiedziec jak go ustawic ;) i miec te 4GB ramu ;)

 

 

 

do liczenia pojedynczych obrazow w duzych rozdzielczosciach polecam rowniez sposob jak wyzej z tym, ze obraz musi byc podzielony na kawalki... ale to juz inna bajka...

Napisano

Nie wiem skąd masz takie informację ale podaje wyniki dla scanlina:

4 rdzenie -46 sekund

1 rdzeń 2 min 26 sekund.

Jaki wypływa z tego wniosek chyba nie muszę tłumaczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności