Faun Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 witam Postanowiłem zmierzyć się z mentalem (wersja 3.3 do maxa 7). Przyznam, że nie jest tak różowo jak w Vrayu i trudno o uzyskanie wodotrysków w krótkim czasie. No ale pocieszam się, że skoro chłopcy z ILM na tym pracują, to jednak warto;) Mam kilka pytań: 1. jak się mają ustawienia Indirect Ilumination dla świateł do tych z renderera? Czy np ilość photonów zwiększamy i tu i tu? W ustawieniach pod f10 są również opcje dla światła np. energy, GI, kiedy je zmieniamy (niektórzy zmieniają te, a przy świetle zostawiają domyślne. 2. jak szybko uzyskać ładne równe oświetlenie dla otwartej przestrzeni jak np. te z połączenia światła skylight i maxowego lighttracera - bez innych źródeł światła - wykorzystywane np wip'ach - miękkie cienie i wszystkie zakamarki oświetlone?
mathix Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 Mental 3.3 faktycznie jest mało przyjazny. Jeśli masz możliwość przesiądź się na maxa z wersją 3.5 albo 3.6. 2. Sfera z mapą nieba HDRI i Final Gathering. W późniejszych wersjach jest shaderek do nieba.
Tomala Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 W dziale tutoriale są tutki do mentala autorstwa SWRSC, Temporala i Patry bodajże znajdziesz tam na pewno sporo pomocy. Od siebie dodam że od maxa 9 (mental ray 3.5) jest w mentalu światło mr sun i mr sky bardzo dobre do oświetlania exteriorów. PS Tobie chodzi o Industrial Light and Magic, oni tam nie jadą na rendermanie?
SYmek Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 ...jadą na czym im trzeba, ale rzeczywiście mr to raczej dodatek do PRMana tam, gdzie jest dużo raytracingu, albo i tak trzeba by coś programować w c++. Zamiast pisać shadeop'sy dla PRMana, łatwiej to samo zrobić w mr.
Faun Napisano 8 Luty 2008 Autor Napisano 8 Luty 2008 Tutoriale oczywiście znam, niestety nie rozwiały moich wątpliwości.
Hindus Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 popraw temat bo ten nie jest zgodny z zasadami forum - temat musi mowic cos na temat zagadnien omowionych w nim.
streaker Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 1. Pokaż może screeny jak to wygląda, bo w xsi w ustawieniach rendera mam tylko accuracy, radiusy i merge factor, a mentala w maxie wogóle nie ruszałem... Może są to globalne mnożniki dla wartości z świateł ?
Temporal Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 Co do energy ilosci fotonkow itd to polecam zawsze ustawiac w samym swiatlach :] Czemu? Hmm moze herezje glosze ale jak ustawialem w 3,4 w menu render to czasami mialem problem by dzialalo jak trzeba dziwna kontrole nad tym mialem no i chyba wygodniej stosowac parametry rozne dla roznych swiatel niz globalnie walnac. To tyle odemnie :P A i polecam moj video tutorial :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się