Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam

 

Postanowiłem zmierzyć się z mentalem (wersja 3.3 do maxa 7).

Przyznam, że nie jest tak różowo jak w Vrayu i trudno o uzyskanie wodotrysków w krótkim czasie. No ale pocieszam się, że skoro chłopcy z ILM na tym pracują, to jednak warto;)

 

Mam kilka pytań:

 

1. jak się mają ustawienia Indirect Ilumination dla świateł do tych z renderera? Czy np ilość photonów zwiększamy i tu i tu?

W ustawieniach pod f10 są również opcje dla światła np. energy, GI, kiedy je zmieniamy (niektórzy zmieniają te, a przy świetle zostawiają domyślne.

 

2. jak szybko uzyskać ładne równe oświetlenie dla otwartej przestrzeni jak np. te z połączenia światła skylight i maxowego lighttracera - bez innych źródeł światła - wykorzystywane np wip'ach - miękkie cienie i wszystkie zakamarki oświetlone?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mental 3.3 faktycznie jest mało przyjazny. Jeśli masz możliwość przesiądź się na maxa z wersją 3.5 albo 3.6.

2. Sfera z mapą nieba HDRI i Final Gathering. W późniejszych wersjach jest shaderek do nieba.

Napisano

W dziale tutoriale są tutki do mentala autorstwa SWRSC, Temporala i Patry bodajże znajdziesz tam na pewno sporo pomocy.

Od siebie dodam że od maxa 9 (mental ray 3.5) jest w mentalu światło mr sun i mr sky bardzo dobre do oświetlania exteriorów.

 

PS Tobie chodzi o Industrial Light and Magic, oni tam nie jadą na rendermanie?

Napisano

...jadą na czym im trzeba, ale rzeczywiście mr to raczej dodatek do PRMana tam, gdzie jest dużo raytracingu, albo i tak trzeba by coś programować w c++. Zamiast pisać shadeop'sy dla PRMana, łatwiej to samo zrobić w mr.

Napisano
  • Autor

Tutoriale oczywiście znam, niestety nie rozwiały moich wątpliwości.

Napisano

popraw temat bo ten nie jest zgodny z zasadami forum - temat musi mowic cos na temat zagadnien omowionych w nim.

Napisano

1. Pokaż może screeny jak to wygląda, bo w xsi w ustawieniach rendera mam tylko accuracy, radiusy i merge factor, a mentala w maxie wogóle nie ruszałem...

Może są to globalne mnożniki dla wartości z świateł ?

Napisano

Co do energy ilosci fotonkow itd to polecam zawsze ustawiac w samym swiatlach :] Czemu? Hmm moze herezje glosze ale jak ustawialem w 3,4 w menu render to czasami mialem problem by dzialalo jak trzeba dziwna kontrole nad tym mialem no i chyba wygodniej stosowac parametry rozne dla roznych swiatel niz globalnie walnac. To tyle odemnie :P A i polecam moj video tutorial :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.