Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Ostatnio miałem sporo okazji do częstego używania Boolean na dużych obiektach tworzonych z Subdivision. Zwykle był mi potrzebny Boolean Difference. Moim problemem jest to że często spotyka mnie niemożliwość wykonania takiego "cięcia". Pojawia się wtedy komunikat:

 

' WARNING : 3000 - Boolean engine did not cope. Result becomes first polygon mesh input.

 

Przytrafia mi się to na czystych obiektach, które mają tylko jeden operator Mesh Subdivide With Center. Nawet zamrożenie obiektu nie pomaga.

Znalazłem tylko jedno rozwiązanie na ten problem, jest trochę niewygodne.

 

1.Zaznaczamy ten fragment obiektu z którego będziemy wycinać.

2.Robimy Extract Polygon (delete).

3.Wycinamy z tego fragmentu to co mamy wyciąć

4.Łączymy ten element do reszty całej siatki.

 

Za każdym razem wychodził ten patent.

 

Mam takie pytania. Czy ktoś z was miał podobne problemy i czy ktoś znalazł jakieś inne rozwiązanie na ten problem.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Boolean jest hmm... "nie do końca idealnym" sposobem na otwory, najlepszy sposób to ręczna edycja siatki. Pewnie każdy kiedyś w swych pierwszych krokach używał tej funkcji, więc każdy ma na ten temat pewne doświadczenia. Z czasem jednak wychodzi, że lepiej się pomęczyć z siatką, niż wq..ać na to, że mamy popsuty model.

Napisano

Cześć .

Z booleanem jest kiepsko .

Ja zamiast tego dorabiam krawędzie w obiekcie . Wzornik chowam pod obiekt , zaznaczam ten na którym chce pracować , włączam opcję snap to points i tworze nowe krawędzie . Potem usuwam zbędny polygon.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności