gryzon Napisano 12 Luty 2008 Napisano 12 Luty 2008 Cześć. Ostatnio miałem sporo okazji do częstego używania Boolean na dużych obiektach tworzonych z Subdivision. Zwykle był mi potrzebny Boolean Difference. Moim problemem jest to że często spotyka mnie niemożliwość wykonania takiego "cięcia". Pojawia się wtedy komunikat: ' WARNING : 3000 - Boolean engine did not cope. Result becomes first polygon mesh input. Przytrafia mi się to na czystych obiektach, które mają tylko jeden operator Mesh Subdivide With Center. Nawet zamrożenie obiektu nie pomaga. Znalazłem tylko jedno rozwiązanie na ten problem, jest trochę niewygodne. 1.Zaznaczamy ten fragment obiektu z którego będziemy wycinać. 2.Robimy Extract Polygon (delete). 3.Wycinamy z tego fragmentu to co mamy wyciąć 4.Łączymy ten element do reszty całej siatki. Za każdym razem wychodził ten patent. Mam takie pytania. Czy ktoś z was miał podobne problemy i czy ktoś znalazł jakieś inne rozwiązanie na ten problem. Pozdrawiam.
Sebastian Ozga Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 Boolean jest hmm... "nie do końca idealnym" sposobem na otwory, najlepszy sposób to ręczna edycja siatki. Pewnie każdy kiedyś w swych pierwszych krokach używał tej funkcji, więc każdy ma na ten temat pewne doświadczenia. Z czasem jednak wychodzi, że lepiej się pomęczyć z siatką, niż wq..ać na to, że mamy popsuty model.
Muminek Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 Cześć . Z booleanem jest kiepsko . Ja zamiast tego dorabiam krawędzie w obiekcie . Wzornik chowam pod obiekt , zaznaczam ten na którym chce pracować , włączam opcję snap to points i tworze nowe krawędzie . Potem usuwam zbędny polygon.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się