palmer Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 witam .... Zastanawiam sie jaki jest najlepszy sposob na zrobiebnie dwuwarstwowego szkla. Chodz mi dokladnie o szklana szybe do prysznica ktora bedzie miala narysowane biale poziome paski (zalaczam obrazek) czy musze to robic uzywajac multi/sub obiect material czy jest moze jakis inny sposob ...??
DraB Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 Zrob sobie bialo-czarną mapkę w Photoshopie. Potem użyj materiału Blend (2 materiały zmieszane na podstawie czarno-bialej mapki). 1
palmer Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 DraB - dzieki za wskazowke teraz musze poszukac toturial ja uzywac Blend ... :)
DraB Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 DraB - dzieki za wskazowke teraz musze poszukac toturial ja uzywac Blend ... :) ___ef jeden___
Hynol Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 Jeżeli to jest Vray to radziłbym nie używać materiału typu blend tylko vrayBlendMat. Z blendem i szkłem w vrayu mogą pojawić się przekłamania GI.
palmer Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 Hynol mam Vray 1.5 sprawdze wiec jak radzisz VrayBlendMat ok teraz pytanko... mam box'a szklanego ktory bedzie jedna ze scian kabiny prysznica (vrayblendmat), gdzie znajde opcje w ustawieniach vrayblendmat aby uzyskac paski biale ... widze tylko opcje Base material ( u mnie bedzie szklo)| coat material (bialy mateial) i co teraz ....jak to podzielic na paski .... musze wejsc w edycje , pociac box'a na poly i zaznaczyc rozne ID dla roznych poligonow ...
palmer Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 probuje z alpha channel ale nic mi nie idzie stworzylem w photoshop jpg (biala w czarne paski) wstawilem ja do opacity i diffuse w materiale i ...nie wiem co teraz ...
palmer Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 tak .... cos sie pokazalo ale zupelnie odwrotnie mialo byc z alpha (tutaj czarny kolor zrobil sie przezroczysty a bialy matowy) hmmm pozatym jakies takie poszarpane na rogach ...
piksar Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 kliknij output w oknie ktore pokazales i daj invert
palmer Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 zadzialalo ALE zamiast eleganckich paskow powstaly jakby wyzlobione w szkle wyciecia (szyba jest gruba ok 1 cm) heh :) jakies pomysly jak to naprawic ??
hcpiter Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 nakladaj ten material tylko na frontowy face bo czesto wyskakuja takie babole jak nalozysz na caly i widac z drugiej strony nieciekawe linie
palmer Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 heh "babole" :) wszystko niby ok ale jak nalozyc tylko na frontowy face stworzyc nowy multisubmaterial .....? cos robie zle daje na szybe multisubobiect material potem id 1 dla szyby z paskami (front panel) id 2 dla szyby (bez paskow) render wychodzi caly czarny .
palmer Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 dalem material na "planar" zeby mi nie wychodzily zlobki w szkle wszystko ladnie tylko zamiast czarnych paskow mam paski albo bardziej przezroczyste albo mniej ...
Hynol Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 Uhhhh.... Żaden alfa channel - przynajmniej nie w materiale. Robimy tak z vrayblendmatem: -Base material - szkło -Coat material - biały (paski) mask: tutaj bitmapa czarno biała regulująca gdzie ma się pojawiać biały kolor (tak jakby sama alfa materiału białego) Multisub w vrayu nie działa poprawnie ze szkłem - powód taki sam jak dla blend materiału.
palmer Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 uffff.... wiem wiem ...ciezko ze mna ...ale wydaje sie ze Twoje rozwiazanie PRAWIE dziala do coat material wstawilem: nowy material -> vray mat ->maps i do slotu opacity wstawilem .jpg (biala w czarne paski) dostalem cos takiego: czyli JUZ prawie prawie potrzebuje tylko bardziej wyraznych bialych paskow .... ale ostatecznie moze byc .. DZIEKUJE p.s ludzie - sluchajcie Hynola ...on wie duzo .....
Hynol Napisano 27 Luty 2008 Napisano 27 Luty 2008 Nie wstawiaj do slotu opacity nic, tylko do slotu "map" który jest koło coat material (na głownym ekranie vrayblendmata). Dokładnie tą twoją bitmapkę b-w paski tam przenieś. Będzie się szybciej liczyć prawdopodobnie niż jeżeli będziesz filtrował przez przezroczystość . Daj znać czy się udało, jak by co to zrobie screena ;)
palmer Napisano 27 Luty 2008 Autor Napisano 27 Luty 2008 udalo sie ..udalo liczy zdecydowanie szybciej jeszcze raz wiekie dzieki
palmer Napisano 27 Luty 2008 Autor Napisano 27 Luty 2008 szyba w "paski" nad ktora tak zarzarcie pracowalem jest czescia mojego projektu ktory realizuje od 3 dni. Zalaczam screen (work in progress) na pierwszym planie - SZYBA W PASKI :) dziekuje wszystkim ktorzy przyczynli sie do jej powstania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się