Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam ....

 

Zastanawiam sie jaki jest najlepszy sposob na zrobiebnie dwuwarstwowego szkla.

Chodz mi dokladnie o szklana szybe do prysznica ktora bedzie miala narysowane biale poziome paski (zalaczam obrazek)

 

czy musze to robic uzywajac multi/sub obiect material

czy jest moze jakis inny sposob ...??

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrob sobie bialo-czarną mapkę w Photoshopie. Potem użyj materiału Blend (2 materiały zmieszane na podstawie czarno-bialej mapki).

Napisano
  • Autor

DraB - dzieki za wskazowke

teraz musze poszukac toturial ja uzywac Blend ...

 

:)

Napisano
DraB - dzieki za wskazowke

teraz musze poszukac toturial ja uzywac Blend ...

 

:)

 

___ef jeden___

Napisano

Jeżeli to jest Vray to radziłbym nie używać materiału typu blend tylko vrayBlendMat. Z blendem i szkłem w vrayu mogą pojawić się przekłamania GI.

Napisano
  • Autor

Hynol

 

mam Vray 1.5 sprawdze wiec jak radzisz VrayBlendMat

 

ok teraz pytanko...

 

mam box'a szklanego ktory bedzie jedna ze scian kabiny prysznica (vrayblendmat), gdzie znajde opcje w ustawieniach vrayblendmat aby uzyskac paski biale ...

 

widze tylko opcje

Base material ( u mnie bedzie szklo)|

coat material (bialy mateial)

 

i co teraz ....jak to podzielic na paski ....

musze wejsc w edycje , pociac box'a na poly i zaznaczyc rozne ID dla roznych poligonow ...

Napisano
  • Autor

probuje z alpha channel ale nic mi nie idzie

 

stworzylem w photoshop jpg (biala w czarne paski)

wstawilem ja do opacity i diffuse w materiale

 

i ...nie wiem co teraz ...

Napisano
  • Autor

tak ....

cos sie pokazalo ale zupelnie odwrotnie mialo byc z alpha

(tutaj czarny kolor zrobil sie przezroczysty a bialy matowy)

 

hmmm

pozatym jakies takie poszarpane na rogach ...

Napisano
  • Autor

zadzialalo

ALE

 

zamiast eleganckich paskow powstaly jakby wyzlobione w szkle wyciecia

(szyba jest gruba ok 1 cm)

 

heh

:)

 

jakies pomysly jak to naprawic ??

Napisano

nakladaj ten material tylko na frontowy face bo czesto wyskakuja takie babole jak nalozysz na caly i widac z drugiej strony nieciekawe linie

Napisano
  • Autor

heh

"babole" :)

 

wszystko niby ok ale jak nalozyc tylko na frontowy face

stworzyc nowy multisubmaterial .....?

 

cos robie zle

daje na szybe multisubobiect material

potem id 1 dla szyby z paskami (front panel)

id 2 dla szyby (bez paskow)

 

render wychodzi caly czarny .

Napisano
  • Autor

dalem material na "planar" zeby mi nie wychodzily zlobki w szkle

wszystko ladnie tylko zamiast czarnych paskow mam paski albo bardziej przezroczyste albo mniej ...

Napisano

Uhhhh.... Żaden alfa channel - przynajmniej nie w materiale. Robimy tak z vrayblendmatem:

 

-Base material - szkło

-Coat material - biały (paski) mask: tutaj bitmapa czarno biała regulująca gdzie ma się pojawiać biały kolor (tak jakby sama alfa materiału białego)

 

Multisub w vrayu nie działa poprawnie ze szkłem - powód taki sam jak dla blend materiału.

Napisano
  • Autor

uffff....

wiem wiem ...ciezko ze mna ...ale wydaje sie ze Twoje rozwiazanie PRAWIE

dziala

 

do coat material wstawilem:

nowy material -> vray mat ->maps i do slotu opacity wstawilem .jpg (biala w czarne paski)

 

dostalem cos takiego:

 

czyli JUZ prawie prawie

potrzebuje tylko bardziej wyraznych bialych paskow ....

 

ale ostatecznie moze byc ..

DZIEKUJE

 

p.s

ludzie - sluchajcie Hynola ...on wie duzo .....

Napisano

Nie wstawiaj do slotu opacity nic, tylko do slotu "map" który jest koło coat material (na głownym ekranie vrayblendmata). Dokładnie tą twoją bitmapkę b-w paski tam przenieś. Będzie się szybciej liczyć prawdopodobnie niż jeżeli będziesz filtrował przez przezroczystość . Daj znać czy się udało, jak by co to zrobie screena ;)

Napisano
  • Autor

udalo sie ..udalo

 

liczy zdecydowanie szybciej

 

jeszcze raz wiekie dzieki

Napisano
  • Autor

szyba w "paski" nad ktora tak zarzarcie pracowalem jest czescia mojego projektu ktory realizuje od 3 dni.

Zalaczam screen (work in progress)

 

na pierwszym planie - SZYBA W PASKI

 

:)

 

dziekuje wszystkim ktorzy przyczynli sie do jej powstania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.