Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mam taki pytanie - czy w maxie jest jakas funkcja pozwalajaca na modelowanie na podstawie czarnobialyvh plam. Chodzi mi o cos podobnego do narzedzie 3D czcionka z ta roznica, ze zamiast czcionki wrzucam do maxa czarnobiale zdjecie z jakas forma-wzorem, ktora max za mnie obrysowuje?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Takie rzeczy to chyba tylko w erze. Jak masz naprawdę skomplikowany wzorek który chcesz jakoś tam przedstawić w 3d a modelowanie odpada to możesz pokombinować z mapami opacity i displacement. Z dispem można też pokombinować na obiektach 3d np zagęszczasz mocno siatkę np plane'a dodajesz mod displace do którego wrzucasz To swoje zdjęcie i po scollapsowaniu modyfikatora usuwasz z modelu płaską powierzchnię a zostawiasz to co zostało wyciągnięte do góry przez mod displace na podstawie mapki displacement.

Da się za to takie akcje przeprowadzać dosyć sprawnie w zbrushu, czarno-białe zdjęcie posłuży wtedy za maskę i można wyextractować z niej nowego subtoola w menu tool subtools.

Pozdro.

Napisano

Plugin "Do it" robi to całkiem nieźle, ale to spory wydatek, więc może być kłopot. Jeśli chodzi o sam obrys figury to możesz otworzyć rysunek w "Illustratorze", użyć narzędzia znajdowania krawędzi, po czym zapisać plik Illustratora. W Maksie importujesz zapisany wcześniej plik i dostajesz splajny o konturach, które wcześniej wykrył Illustrator. Mają tysiące verteksów, więc miłej zabawy :D

Napisano

Dzieki Arevulopapo i Scottero. Po pierwszych dwoch postach juz naprawde myslalem, ze to jest niemozliwe, i ze palnalem jakas gafe. Obie metody, o ktorych napisaliscie moga niesamowicie skrocic czas pracy.

 

Dzieki i pozdrawiam.

Napisano

Hmm prosta sprawa ;] Znajduję sobie plany jakiegoś domku, załałatwiam plejny i rysuje sobie po konturkach ;] Potem tylko opacity i domek jak ta lala ? Bo nie wiem czy dobrze głókuję ... .

Napisano

Dzieki Fokus, ale mi chodzilo o cos innego. Czesto musze wymodelowac jakies wzory np secesyjne i pozniej je gdzies wstawic. Szkoda mi czasu na reczne modelowanie bo nie z tego zarabiam pieniadze. Wole wiecej czasu poswiecic na pomysl calego projektu. Dlatego szukam szybkich rozwiazan, zeby w przyzwoitym czasie otrzymac przyzwoity efekt.

 

Pozdrawiam

Napisano
No ja nie wiem czy to by było takie fajne. Każdy mógłby wtedy modelować, a dla nas nie byłoby pracy :(

 

No nie do końca jest to prawda, niektórzy wogóle nie ogarniają trzeciego wymiaru więc z modelowaniem może być problem.

Tak jak głębi w rysunku. Nie czuje głębi bo stara się odtworzyć płaski kształt a nie bryłę z perspektywą, o której przy takim odtwarzaniu też pojęcie trzeba mieć.

Tym bardziej roboty tego nie kojarzą (o obrazkach mówię) i zdaje się, że jeszcze im do tego daleko.

Człowiek widzi, że na obrazku coś jest dalej albo bliżej tylko i wyłącznie dzięki zestawieniom kolorystycznym.

 

A co z tego że laikowi uda się skopiować prosty model z filmu? Ta technika to na razie experymenty więc nie ma obawy;)

 

pozdro!

Napisano

Jesli chodzi Ci o wzory 2D to do takiego czegos mozesz obrysowac wektorami dana bitmape, w photoshopie, ilustratorze czy corelu, lub tez uzyc gotowych wektorow zamiat bitmapy jesli jest taka mozliwosc. Nastepnie importujesz sobie wektory do maxa, i tam konwertujesz je do np. polygonow i dzialasz.

 

Pozdr.

E.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności