Kubaswielgus Napisano 28 Luty 2008 Napisano 28 Luty 2008 Witam. Mam taki pytanie - czy w maxie jest jakas funkcja pozwalajaca na modelowanie na podstawie czarnobialyvh plam. Chodzi mi o cos podobnego do narzedzie 3D czcionka z ta roznica, ze zamiast czcionki wrzucam do maxa czarnobiale zdjecie z jakas forma-wzorem, ktora max za mnie obrysowuje? Pozdrawiam
Tomala Napisano 28 Luty 2008 Napisano 28 Luty 2008 Takie rzeczy to chyba tylko w erze. Jak masz naprawdę skomplikowany wzorek który chcesz jakoś tam przedstawić w 3d a modelowanie odpada to możesz pokombinować z mapami opacity i displacement. Z dispem można też pokombinować na obiektach 3d np zagęszczasz mocno siatkę np plane'a dodajesz mod displace do którego wrzucasz To swoje zdjęcie i po scollapsowaniu modyfikatora usuwasz z modelu płaską powierzchnię a zostawiasz to co zostało wyciągnięte do góry przez mod displace na podstawie mapki displacement. Da się za to takie akcje przeprowadzać dosyć sprawnie w zbrushu, czarno-białe zdjęcie posłuży wtedy za maskę i można wyextractować z niej nowego subtoola w menu tool subtools. Pozdro.
arev Napisano 28 Luty 2008 Napisano 28 Luty 2008 Plugin "Do it" robi to całkiem nieźle, ale to spory wydatek, więc może być kłopot. Jeśli chodzi o sam obrys figury to możesz otworzyć rysunek w "Illustratorze", użyć narzędzia znajdowania krawędzi, po czym zapisać plik Illustratora. W Maksie importujesz zapisany wcześniej plik i dostajesz splajny o konturach, które wcześniej wykrył Illustrator. Mają tysiące verteksów, więc miłej zabawy :D
Scottero Napisano 29 Luty 2008 Napisano 29 Luty 2008 Do takich obrysow polecam darmowego inkscape'a. A co do twojego pytania, tak, jedyne co mi do glowy przychodzi to to o czym wyzej pisal Tomala.
Kubaswielgus Napisano 29 Luty 2008 Autor Napisano 29 Luty 2008 Dzieki Arevulopapo i Scottero. Po pierwszych dwoch postach juz naprawde myslalem, ze to jest niemozliwe, i ze palnalem jakas gafe. Obie metody, o ktorych napisaliscie moga niesamowicie skrocic czas pracy. Dzieki i pozdrawiam.
Fokus Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 Hmm prosta sprawa ;] Znajduję sobie plany jakiegoś domku, załałatwiam plejny i rysuje sobie po konturkach ;] Potem tylko opacity i domek jak ta lala ? Bo nie wiem czy dobrze głókuję ... .
Kubaswielgus Napisano 3 Marzec 2008 Autor Napisano 3 Marzec 2008 Dzieki Fokus, ale mi chodzilo o cos innego. Czesto musze wymodelowac jakies wzory np secesyjne i pozniej je gdzies wstawic. Szkoda mi czasu na reczne modelowanie bo nie z tego zarabiam pieniadze. Wole wiecej czasu poswiecic na pomysl calego projektu. Dlatego szukam szybkich rozwiazan, zeby w przyzwoitym czasie otrzymac przyzwoity efekt. Pozdrawiam
Levus Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 A tu taka ciekawostka niejako związana z tematem automatycznego modelowania. Może Cię zainteresuje.. videotrace: http://pl.youtube.com/watch?v=vda2RAEuW_g - filmiczek na zachętę http://www.acvt.com.au/research/videotrace/ - konkrety Choć imo najlepszy byłby taki jakiś mindtracer, bake-owanie trójkątów prosto z mózgu na zasadzie "niech się stanie model";) pozdrawiam!
arev Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 No ja nie wiem czy to by było takie fajne. Każdy mógłby wtedy modelować, a dla nas nie byłoby pracy :(
Kubaswielgus Napisano 4 Marzec 2008 Autor Napisano 4 Marzec 2008 Niezla ciekawostka Levus. Trzeba sie tym zainteresowac :)
Fokus Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 Teraz pojmuję ;] Rzeczywiście chyba lubię sobie utrudniać pracę ;] Levus świetna rzecz ;)
Levus Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 No ja nie wiem czy to by było takie fajne. Każdy mógłby wtedy modelować, a dla nas nie byłoby pracy :( No nie do końca jest to prawda, niektórzy wogóle nie ogarniają trzeciego wymiaru więc z modelowaniem może być problem. Tak jak głębi w rysunku. Nie czuje głębi bo stara się odtworzyć płaski kształt a nie bryłę z perspektywą, o której przy takim odtwarzaniu też pojęcie trzeba mieć. Tym bardziej roboty tego nie kojarzą (o obrazkach mówię) i zdaje się, że jeszcze im do tego daleko. Człowiek widzi, że na obrazku coś jest dalej albo bliżej tylko i wyłącznie dzięki zestawieniom kolorystycznym. A co z tego że laikowi uda się skopiować prosty model z filmu? Ta technika to na razie experymenty więc nie ma obawy;) pozdro!
err0r Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 Jesli chodzi Ci o wzory 2D to do takiego czegos mozesz obrysowac wektorami dana bitmape, w photoshopie, ilustratorze czy corelu, lub tez uzyc gotowych wektorow zamiat bitmapy jesli jest taka mozliwosc. Nastepnie importujesz sobie wektory do maxa, i tam konwertujesz je do np. polygonow i dzialasz. Pozdr. E.
Gomez Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 Chyba jeszcze dlugo nie bedzie mozna wymodelowac w ten sposob czlowieka. A jak wymodelowac w ten sposob koncept? :)
Rekomendowane odpowiedzi