Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

dobra, mam dosc duza scene (jakies 5 milionow polygonow)

mialem zamiar zrobic ja w mentalu ale w koncu zmienilem zdanie i robie teraz ja Vrayem

 

dzieje sie u mnie bardzo dziwna rzecz,

mam dwa kompy, jeden quadcore z 3gb ramu, i podczas renderingu Vray szarpie do 1500mb z pamieci (limit nastawilem do 2GB) a po odrenderowaniu okolo 7-dmiu klatek, wiesza sie, nawet ni dostaje zadnego alarmu o bbraku pamieci czy cus, po prostu max odrazu zostaje zamkniety

 

na drugim kompie, z turionem i 1GB ramu, vray dziala raptem dwa razy wolniej (co mnie bardzo zadziwia, powinien chodzic przynajmniej cztery razy wolniej, przecierz to single core na dodatek przy jeszcze wolniejszym taktowaniu niz moj quad, no ale to juz inna bajka)

i przy pierwszej klatce urwal raptem 300mb ramu, renderuje teraz czwarta klatke i zuzycie ramu podsloczylo do prawie 600mb, czekam czy sie zawiesi teraz,

 

teraz moje pytanie, na obu kompach ten sam max, vray, nawet winXP, a roznica w predkosci bardzo mala no i narazie slabszy komputer wydaje sie stabilniejszy (!)

jakies rady?

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no ok, okazalo sie za quad jest 4,3 razy szybszy, mimo to jest baaardzo niestabilny

 

o co ci chodzi z testowaniem pamieci? myslisz ze hardware jest zjebany czy co?

Napisano

masz 3GB wiec nie w jednej kosci moze jakas jest uszkodzona.. ( przetestuj jakims memtestem ) to ze quad jest niestabilny moze byc wina zasilacza ( warto sprawdzic tez jaka temperature ma procesor w stresie )

Napisano

Dzieląc 3GB na 4 rdzenie masz mniej RAM/rdzeń niż w laptopie. Czytałem na forum Vraya, że po zmianie procesora z 2-core na 4-core komputer renderował wolniej, bo brakowało RAMu. Dopiero po dokupieniu pamięci dostał solidnego kopa.

Przerzuć się na system 64-bitowy, to przynajmniej Max się nie będzie wywalał po dojściu do 1,5GB. Na takie duże sceny 32 bity to troszkę za mało ;)

Napisano
Czytałem na forum Vraya, że po zmianie procesora z 2-core na 4-core komputer renderował wolniej, bo brakowało RAMu. Dopiero po dokupieniu pamięci dostał solidnego kopa.

 

tzn ile ramu mu trzeba zeby dostal kopa, 4 czy 8 :> ?

Napisano

No sorry, ale renderowanie 5 milionów poly Vrayem ma swoją cenę. Ja na brak pamięci nie cierpię, mimo że mam "tylko" 4GB, ale dłubię cały czas wizki i raczej rzadko zdarza mi się przekroczyć 1 milion poly. Raz robiłem jakiś teścik w scenie z 7 milionami, Max żarł wtedy 3,5GB (oczywiście wersja 64 bit). A wspomniany przeze mnie gość chyba właśnie dołożył kolejne cztery do czterech już posiadanych.

Może rozpruwacz napisze co takiego jest w tej scenie, że tyle poly wyszło? Może da się coś zastąpić VrayProxy or samfyń?

Napisano

a no tu jest watek z forum

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=47468

 

sufit musi sie na koncu zawalic, wiec zbudowalem go odrazu z osobnych cegiel, niby taka jedna cegla wiele polygonow nie ma ale jak cegiel jest 1600+ to sie nazbieralo,

drugi problem to straznicy, nie wiem ile pol zajmuja ale wiem ze w ch**, modelowane byly w Zbrush i nie moge uzywac na nich displacement, wiec sa zimportowane jako wielo polygonowe *.obj ..... :)

 

mysle ze bede to w koncu renderowal layerami

 

znaczy sie demon i straznicy, potem osobno kolumny, i jeszcze raz osobno sufit

 

naaszczescie w filmie nie ma zbyt duzo ujec gdzie wszystko widac, wiec bede mogl troche tego usunac

 

troche zjebalem ze mam tak duzo ujec z ruchem kamery, przec co nie moge sobie wyrenderowac "tla", no ale cos sie wykombinuje

 

fajnie jest ze juz teraz max sie wiesza przy tych scenach, a zabawa dopiero sie zacznie gdy wsadze tam meterialy i tekstury (+motion blur i deph of field) wtedy dopiero bedzie sie wszystko krzaczyc....

Napisano

VrayProxy to narzędzie pozwalające zaoszczędzić nieco zasobów systemowych, gdy w scenie występuje pewna ilość identycznych obiektów. Jeden taki obiekt musi być faktycznie jednym obiektem - czyli nie grupą. Kilka elementów można zrzucić w jeden mesh z materiałem Multi/Sub-Object (to akurat ważna rzecz). Następnie obiekt taki zapisujemy jako VrayProxy, a potem ustawiamy kolejne instancje tego obiektu w scenie. Nie wiem ile roboty miałbyś z zamienianiem cegieł na proxy, ale to już inna bajka. Więcej info tu: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vrayproxy_params.htm

Napisano

taaa, prosiaki ulatwiaja zycie lecz uwazaj !

ja majac 2gb ramu mam czesto-gesto problemy z exteriorami. coprawda lyka mi drzewko ale ledwo ledwo! po dodaniu prosiaków i krzaków i displ. na kamieniarce i jeszcze samochodow i innych badziewi, scena wysypuje sie jak dawniej.

Prosiaki sa dobre ale 8gb ramu lepsze, wiec zmieniam kompa!!!!

Napisano

oj chlopaki....

 

zobacze jeszcze z tym proxy, powinno pojsc latwo, ale renderem zajme sie dopiero za miesiac, jak animacja bedzie skonczona....

 

co do 8GB ram-u, ja dopiero co wyminilem kompa, jeszcze go splacam hahaha

 

po za tym, ludzie.... przecierz istnieje jeszcze after effects i aplha map... jak sie bedzie krzaczyc to layerami go zrenderuje, na jedno wychodzi tylko troszke wiecej roboty, to wszystko :)

 

 

a jeszcze jeden tip, koles z klasy mi go dal... bo wiecie jak zalaczasz rendera nad ktorym pracowales ze dwa miesiace i sie wszystko pieprzy to masz ochote rozwalic kompa o sciane nie? a wiec zeby wyeliminowac to niebezpieczenstwo utraty materialu do pracy, klade sob ie poduszke obok, i jak mnie komp wkur*** to przykladam poduszke do twarzy i krzycze w nia z calej sily, pomaga :)))))))

Napisano

A może zamiast krzyczeć w poduszkę zainteresować się tym, jak to jest, że ludzie renderują 100 milionów poligonów na 1GB ramu?

Napisano
A może zamiast krzyczeć w poduszkę zainteresować się tym, jak to jest, że ludzie renderują 100 milionów poligonów na 1GB ramu?

 

...........................?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności