krzysiek_gfx Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 Mam pytanko, czy wie ktos moze jak przyspieszyc wyswietlanie wireframu w 3dsmax? Uzywam wersji 2008 ale problem dotyczy rowniez starszych wersji, mam grafike 8800gts i wydajnosc w direct3d przy opcji smoothface wynosi 70fps (obiekt 500 000 poly) wiec wszystko pieknie i ladnie, jednak kiedy wlacze wireframe wynik spada do 2fps tragedia, mozna temu jakos zaradzic? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 Niestety DirectX kiepsko radzi sobie z wyświetlaniem siatki. Do tego potrzebne są karty OpenGL (Nvidia Quadro/Ati FireGL). Przy takiej ilości poly zmiana drivera na OpenGL (przy karcie DX) pewnie byłaby masakrą :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 Zawsze można w opcjach sterownika karty wyłączyć wszystkie bajery jak antyaliasingi, filtrowania, włączyć dopalenie wydajności. W maxie w preferencjach viewportów też są jakieś ustawienia jak antyaliasing dla wirefarme, który powinien być wyłączony.. Spojrzę jeszcze jutro co tam można poprzestawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troglodyta Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 też mam 8800gtsa. Mi działa wszystko płynnie a mam ustawione na DirektX9 z wyłączonym antyaliasingiem (sprzętowo i maxowo:)). Niedawno zmieniłem system na Viste i miałem nadzieję że jak przełączę na DX10 to będzie śmigało jeszcze lepiej, ale nic z tych rzeczy. Zamulał sceny okropnie. Open GL też sobie nie radził z siatkami. Tak więc jeśli nie masz włączonego DX9 to włącz, a jeśli masz to powyłączaj wszystkie bajery jak antyaliasing jak pisał Hynol. Dodam jeszcze ze w panelu sterowania NVIDI można ustawić indywidualne opcje dla programu. Możesz zaznaczyć Maxa i maksymalnie dostosować go do wydajności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delf77 Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 czasem warto po prostu schowac niepotrzebne obiekty lub zamenic widok na bounding box Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertus Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 wybierz detal nad którym pracujesz i "alt+q" - bardzo przydatne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek_gfx Napisano 4 Marzec 2008 Autor Share Napisano 4 Marzec 2008 Dzieki za odpowiedzi chlopaki, wszystkie sztuczki z ukrywaniem obiektow itd. znam, ale chodzi mi o to ze to dosyc mocna karta, a tak slabo radzi sobie z wireframem i szukam jakiegos wyjscia zeby ja zwiekszyc. Smigam na dx9 pod xp 64, ustawialem dx w maxie, tam wszystkie bajery wylaczone, moze sprobuje jeszcze cos w ustawieniach samej karty zmienic hmmm. A udalo sie moze komus przerobic 8800 na quadro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek_gfx Napisano 4 Marzec 2008 Autor Share Napisano 4 Marzec 2008 Kombinujac dalej zauwazylem, ze jezeli obiekt jest editable mesh, po wlaczeniu shaded+wireframe wydajnosc nie spada praktycznie wogole, po konwercie na editable poly 1.5fps :/ Zainstalowalem najnowsze stery, probowalem roznych ustawien sterownikow, ale wydajnosc poprawila sie minimalnie. Wiec w wireframe mam teraz okolo 3 fpsow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek_gfx Napisano 4 Marzec 2008 Autor Share Napisano 4 Marzec 2008 Po kolejnych testach odkrylem czemu mam taki spadek mocy w tej konkretnej scenie, otoz mialem zaznaczona na obiekcie opcje backface Cull ( prawy klawisz myszy Object properties/Display properties), po wylaczeniu jej wireframe chodzi elegancko, no coz, kto by pomyslal, ze wylaczenie wyswietlania tylnich scianek zamiast przyspieszyc wyswietlanie wplywa na nie tak tragicznie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 to ja sie moze podłacze - mam quadro fx 1600m - korzystac z directx? czy open gl? po włączeniu open gl w preferencjach viewportu znika mi opcja "viewport shading"(tzn jest zaznaczona "off" bez mozliwosci zmiany) poprostu nie wiem jak najlepiej wykorzystac karte. drugie pytanie - wie ktoś jak włączyć widok cieni rzuconych w viewporcie w maxie 2008? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichu10 Napisano 3 Kwiecień 2009 Share Napisano 3 Kwiecień 2009 Właśnie szukałem rozwiązania dlaczego w mojej scenie była zmuła... miałem kilka obiektów zaznaczonych Display as Box (co miało w moim mniemaniu przyspieszyć viewport) a po odznaczeniu tej opcji we wszystkich obiektach wydajność powróciła i to we wszystkich widokach (smooth and highlight, wireframe itd...) Może ta informacja komuś się to przyda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się