Napisano 4 Marzec 200817 l Mam pytanko, czy wie ktos moze jak przyspieszyc wyswietlanie wireframu w 3dsmax? Uzywam wersji 2008 ale problem dotyczy rowniez starszych wersji, mam grafike 8800gts i wydajnosc w direct3d przy opcji smoothface wynosi 70fps (obiekt 500 000 poly) wiec wszystko pieknie i ladnie, jednak kiedy wlacze wireframe wynik spada do 2fps tragedia, mozna temu jakos zaradzic? Pozdrawiam
Napisano 4 Marzec 200817 l Niestety DirectX kiepsko radzi sobie z wyświetlaniem siatki. Do tego potrzebne są karty OpenGL (Nvidia Quadro/Ati FireGL). Przy takiej ilości poly zmiana drivera na OpenGL (przy karcie DX) pewnie byłaby masakrą :D
Napisano 4 Marzec 200817 l Zawsze można w opcjach sterownika karty wyłączyć wszystkie bajery jak antyaliasingi, filtrowania, włączyć dopalenie wydajności. W maxie w preferencjach viewportów też są jakieś ustawienia jak antyaliasing dla wirefarme, który powinien być wyłączony.. Spojrzę jeszcze jutro co tam można poprzestawiać.
Napisano 4 Marzec 200817 l też mam 8800gtsa. Mi działa wszystko płynnie a mam ustawione na DirektX9 z wyłączonym antyaliasingiem (sprzętowo i maxowo:)). Niedawno zmieniłem system na Viste i miałem nadzieję że jak przełączę na DX10 to będzie śmigało jeszcze lepiej, ale nic z tych rzeczy. Zamulał sceny okropnie. Open GL też sobie nie radził z siatkami. Tak więc jeśli nie masz włączonego DX9 to włącz, a jeśli masz to powyłączaj wszystkie bajery jak antyaliasing jak pisał Hynol. Dodam jeszcze ze w panelu sterowania NVIDI można ustawić indywidualne opcje dla programu. Możesz zaznaczyć Maxa i maksymalnie dostosować go do wydajności.
Napisano 4 Marzec 200817 l czasem warto po prostu schowac niepotrzebne obiekty lub zamenic widok na bounding box
Napisano 4 Marzec 200817 l Autor Dzieki za odpowiedzi chlopaki, wszystkie sztuczki z ukrywaniem obiektow itd. znam, ale chodzi mi o to ze to dosyc mocna karta, a tak slabo radzi sobie z wireframem i szukam jakiegos wyjscia zeby ja zwiekszyc. Smigam na dx9 pod xp 64, ustawialem dx w maxie, tam wszystkie bajery wylaczone, moze sprobuje jeszcze cos w ustawieniach samej karty zmienic hmmm. A udalo sie moze komus przerobic 8800 na quadro?
Napisano 4 Marzec 200817 l Autor Kombinujac dalej zauwazylem, ze jezeli obiekt jest editable mesh, po wlaczeniu shaded+wireframe wydajnosc nie spada praktycznie wogole, po konwercie na editable poly 1.5fps :/ Zainstalowalem najnowsze stery, probowalem roznych ustawien sterownikow, ale wydajnosc poprawila sie minimalnie. Wiec w wireframe mam teraz okolo 3 fpsow.
Napisano 4 Marzec 200817 l Autor Po kolejnych testach odkrylem czemu mam taki spadek mocy w tej konkretnej scenie, otoz mialem zaznaczona na obiekcie opcje backface Cull ( prawy klawisz myszy Object properties/Display properties), po wylaczeniu jej wireframe chodzi elegancko, no coz, kto by pomyslal, ze wylaczenie wyswietlania tylnich scianek zamiast przyspieszyc wyswietlanie wplywa na nie tak tragicznie....
Napisano 4 Marzec 200817 l to ja sie moze podłacze - mam quadro fx 1600m - korzystac z directx? czy open gl? po włączeniu open gl w preferencjach viewportu znika mi opcja "viewport shading"(tzn jest zaznaczona "off" bez mozliwosci zmiany) poprostu nie wiem jak najlepiej wykorzystac karte. drugie pytanie - wie ktoś jak włączyć widok cieni rzuconych w viewporcie w maxie 2008?
Napisano 3 Kwiecień 200916 l Właśnie szukałem rozwiązania dlaczego w mojej scenie była zmuła... miałem kilka obiektów zaznaczonych Display as Box (co miało w moim mniemaniu przyspieszyć viewport) a po odznaczeniu tej opcji we wszystkich obiektach wydajność powróciła i to we wszystkich widokach (smooth and highlight, wireframe itd...) Może ta informacja komuś się to przyda...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto