Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie.

 

Dodaje mgle do punktowego swiatla (point light) z decay rate QUADRATIC.

Wszystko jest pieknie tylko obiekty nie "zatrzymuja" swiatla.

 

http://www.thegnomonworkshop.com/tutorials/lightfog.html

 

 

tutaj na 5tym zdjeciu widac o co mi chodzi.. mgla za delfinem jest "mniej nasycona" nic nie kumam z tamtego tutoriala, wiec jak ktos wie to prosze lopatoligicznie :\ (jakie cienie czy w mgle czy w swiatla itp) :)

 

z gory dzieki.

 

ahoj

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moze probujesz to renderowac w mental-ray'u ?

Takie efekty uzyskasz na cieniach depth i natywnym rendererze majki.

W mentalu mgly to zupelnie inna historia, trzeba robic rozne shadery volumeryczne, zwiekszac samplingi itp itd. Poza tym mental nie obsluguje cieni depth (konwertuje je wewnetrznie do raytrace),

a wlasnie takie sa potrzebne do mgly.

Pozdr.

Napisano
  • Autor

yhym robilem na mentalu.

dzieki za pomoc :)

 

 

a jak juz poruszyles ten temat to czym wlasciwie jest wolumetria, swiatlo wolumetryczne?

 

:)

Napisano

Wolumetria to wszelkie zjawiska ktore mozna obserwowac w danych objetosciach - plynach, gazach, pyłach (Volumetric - objetosciowy).

Swiatlo wolumetryczne to swiatlo przechodzace przez takie osrodki - najprosciej jest chyba prosto z wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82o_wolumetryczne

 

Czyli sprawa sprowadza sie do zasymulowania swiatla znajdujacego sie w nie do konca przezroczystym gazie czy płynie.

Techniki sa rozne - od najprostrzych snopow swiatla po kompletne symulacje osrodkow.

W przypadku mai mozesz zrobic to na dwa sposoby - zrobic sztuczna mgle, najlepiej teksturowana turbulencjami czy innymi szumami, pamietajac o kwadratowym zanikaniu swiatla (czyli mgla tez musi zanikac z kwadratem odleglosci).

 

Lub - w mentalu - stworzyc wypelnione gazem osrodki (sa do tego odpowiednie szadery wolumetryczne (czyli objetosciowe)) i przepuszczac przez nie fizycznie poprawde (z kwadratowym zanikiem) fotony.

Tu jest jakis prosty przyklad:

http://www.jhavna.net/main.php?page=scatter

 

Kiedys byla swietna strona - Phenomena - http://cade.scope.edu/courseware/notes/phenomena/index.html

 

ktora od jakiegos czasu nie dziala, ale moze wkrotce sie to zmieni.

Byly na niej bardzo zaawansowane tutoriale dotyczace wlasnie wolumeryki w mentalu,

rozne efekty soczewkowe w gazach, kaustyka wolumetryczna itp (http://users.tkk.fi/~joojala2/highend/volumeCautics.jpg) .

Mieli nawet wydawac plyte z tutorialami i calymi renderingami animowanych poszczegolnych parametrow - tak zeby graficy mogli sobie zobaczyc szybko na przykladzie jakich mniej-wiecej ustawien potrzebuja a nie tracic godziny na probne renderingi. Nie wiem tylko jak i gdzie tego szukac, jakby ktos cos o tym wiedzial, to swietnie jakby sie własnie teraz fo tego przyznal ;]

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności