Napisano 12 Marzec 200817 l Przerobilem juz troche tutkow z podstawami do Maya ale ciagle brakuje mi kilku rzeczy jesli chodzi o modelowanie. Czy jest cos takiego w maya jak edge loop/ring? albo polygon loop/ring? albo odpowiednik maxowego grow dla polygonow? Jak ogladalem jakiegos tutka z bodajże maya 6 to tam byla u gory zakladka Edit Poly a w najnowszej jest tylko Edit mesh, czy to zostalo ujednolicone i juz nie ma podzialu na mesh i poly?
Napisano 12 Marzec 200817 l jesli chodzi o zaznaczenia to musisz wejsc w Select i tam masz edge ring tool, select contigues edges i inne pierdoly jak chcesz zrobic grow to wciskasz SHFIT + znak wiekszosci lub mniejszoci w zaleznosci co chcesz zrobic podzialu zadnego nie ma pozdro
Napisano 12 Marzec 200817 l w 2008 loopa lub rina szybko zaznaczysz naciskając strzałki w maya 2008 ex2 loopa zanaczasz dwa razy kilkając na edga ogladalem jakiegos tutka z bodajże maya 6 to tam byla u gory zakladka Edit Poly a w najnowszej jest tylko Edit mesh, czy to zostalo ujednolicone i juz nie ma podzialu na mesh i poly? co wersjsa to jest ianczej :) ale idzie w dobrą stronkę po prostu szykaj takiego toola i już nie ważne jak menu się nazywa :)
Napisano 13 Marzec 200817 l Grow/shrink selection i wiele innych przydatnych opcji selekcji (konwersja zaznaczenia, zaznaczanie calego shella itp) znajdziesz wciskajac ctrl i prawy myszy przy edycji polygonow (przy krzywych i nurbsach sa odpowiednio inne). To chyba najprostrzy i najbardziej intuicyjny sposob modyfikacji selekcji, szczegolnie ze przy odrobinie wprawy robi sie to w ulamek sekundy - nie musisz czekac na wyswietlenie sie menu, wystarczy ruch w odpowiednia strone, zupelnie jak w gestach firefoxa. Pozdr.
Napisano 13 Marzec 200817 l Warto jeszcze wcisnąć shift+prawy oraz o+lewy (tu narzędzia sprzężone są z brushem).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto