Qjon Napisano 17 Marzec 2008 Napisano 17 Marzec 2008 http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=5903856 a konkretnie http://download.autodesk.com/media/3dsmax/biped_max8_350k.wmv zaczyna się w 9:35. chodzi mi o przypisywanie stóp do punktu. postępując zgodnie z tym co tam ujrzałem po kliknięciu update robi mi się coś takiego jeśli nie widać o co chodzi: nogi wyginają sie do góry. ni jak nie potrafie tego rozgryźć. czy ktoś może mi polecić jakiś tut dotyczący animowania z pomocą tych warstw? Teraz pytanie numer dwa. Jak można przypisać rękę bipeda do innego obiektu? Chodzi mi o zanimowanie postaci posługującej się mieczem dwuręcznym/półtora ręcznym. Przypisanie miecza do prawej ręku to nie problem, ale w przypadku drugiej ręki to ją wypadało by przypisać do miecza.
michal84 Napisano 17 Marzec 2008 Napisano 17 Marzec 2008 Ja mam pytanie odnośnie gdzie trzeba wejść by można było nagrać animację ręcznie?
polon Napisano 17 Marzec 2008 Napisano 17 Marzec 2008 Ja mam pytanie odnośnie gdzie trzeba wejść by można było nagrać animację ręcznie? generalnie to do łazienki najlepiej ;) nagrać animacje ręcznie? co to znaczy?
michal84 Napisano 17 Marzec 2008 Napisano 17 Marzec 2008 W tutorialu z tej strony: Teraz chcielibyśmy coś zanimować naszą postać możemy wybrać albo ręcznie będziemy przestawiali kości bipeda tak samo jak na zwykłych kościach w ciskamy animate i na timeline przesuwamy troszkę np. do 10 klatki i przesuwamy naszą nogę w tył o 40 stopni. Teraz klikamy na play i nasza noga porusza się w tył o 40 stopni Chodzi mi gdzie jest ten przycisk "ANIMATE". Pzdr
zioło Napisano 17 Marzec 2008 Napisano 17 Marzec 2008 chodzi mi o przypisywanie stóp do punktu. chodzi o zamrozenie w jednym punkcie? jesli o to chodzi to wystarczy kliknac ikonke co do drugiego pytania odp znajduje sie w tym watku http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=47834
Qjon Napisano 17 Marzec 2008 Autor Napisano 17 Marzec 2008 aaa... czyli te wszystkie 'bzdury' z warstwami załatwia 1 klawisz o.O? dziekuje :-) z linkowaniem tez już mi działa, również dziękuje przypomniało mi sie jeszcze jedno pytanie. jak sprawić aby miecz zostawiał ślad (i nie chodzi tu o motion blur czy jak to sie zwie) np załamanie światła w powietrzu (podobne do tego co powoduje gorące powietrze - ciekawie to odwzorowuje silne ciosy) lub po prostu ślad w jakimś kolorze. mniej więcej takie jak w Wiedźminie obserwujemy przykład http://pl.youtube.com/watch?v=B18NgMBs7vM dobrze widać podczas stylu grupowego oraz po końcu comba (na żółto)
Juliusz Napisano 19 Marzec 2008 Napisano 19 Marzec 2008 Podepnę się pod temat, bo chciałem właśnie założyć wątek o takiej samej nazwie... :) Mam parę pytań: 1) Otóż mam taki problem z tym bipedem - ładuję animację, w której oprócz postaci jest deskorolka, która razem z bipedem jest podłączona do dummy. Biped oczywiście ląduje kilometr od deskorolki i jest obrócony. I tu zaczyna się problem - nie mogę przesunąć gościa ani o krok. Normalnie używam funkcji Move All, ale teraz nie działa. Tzn. włącza się, ale biped jest zablokowany. Jak go odłączę od dummy, to mogę go znowu przesuwać i ustawić na deskorolce, tak jak powinien być. Tyle, że jak go podłączę spowrotem, to znowu mi go wywala na drugi koniec sceny. Jest na to jakieś rozwiązanie? W ogóle ładowanie animacji na bipeda jest tak poronione (przez to przemiszczanie go), że aż mi się wierzyć nie chce. Mam nadzieję, że to ja robię coś źle... 2) Czy da się wykorzystać footstepy do chodzenia po ścianach? (ew. przekonwertować to jakoś do zwyklej animacji... tylko jak?) 3) czy da się jakoś zablokować głowę lub inną część ciała na ziemi (break dance...), tak jak da się blokować dłonie i stopy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się