Skocz do zawartości

[3ds max]Kilka pytań dotyczących bipeda


Qjon

Rekomendowane odpowiedzi

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=5903856

a konkretnie http://download.autodesk.com/media/3dsmax/biped_max8_350k.wmv

zaczyna się w 9:35. chodzi mi o przypisywanie stóp do punktu. postępując zgodnie z tym co tam ujrzałem po kliknięciu update robi mi się coś takiego

nogiux0.th.jpg

jeśli nie widać o co chodzi: nogi wyginają sie do góry. ni jak nie potrafie tego rozgryźć. czy ktoś może mi polecić jakiś tut dotyczący animowania z pomocą tych warstw?

 

Teraz pytanie numer dwa. Jak można przypisać rękę bipeda do innego obiektu? Chodzi mi o zanimowanie postaci posługującej się mieczem dwuręcznym/półtora ręcznym. Przypisanie miecza do prawej ręku to nie problem, ale w przypadku drugiej ręki to ją wypadało by przypisać do miecza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W tutorialu z tej strony:

Teraz chcielibyśmy coś zanimować naszą postać możemy wybrać albo ręcznie będziemy przestawiali kości bipeda tak samo jak na zwykłych kościach w ciskamy animate i na timeline przesuwamy troszkę np. do 10 klatki i przesuwamy naszą nogę w tył o 40 stopni.

Teraz klikamy na play i nasza noga porusza się w tył o 40 stopni

Chodzi mi gdzie jest ten przycisk "ANIMATE".

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa... czyli te wszystkie 'bzdury' z warstwami załatwia 1 klawisz o.O?

dziekuje :-)

z linkowaniem tez już mi działa, również dziękuje

 

przypomniało mi sie jeszcze jedno pytanie. jak sprawić aby miecz zostawiał ślad (i nie chodzi tu o motion blur czy jak to sie zwie) np załamanie światła w powietrzu (podobne do tego co powoduje gorące powietrze - ciekawie to odwzorowuje silne ciosy) lub po prostu ślad w jakimś kolorze. mniej więcej takie jak w Wiedźminie obserwujemy

przykład

http://pl.youtube.com/watch?v=B18NgMBs7vM

dobrze widać podczas stylu grupowego oraz po końcu comba (na żółto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bo chciałem właśnie założyć wątek o takiej samej nazwie... :)

Mam parę pytań:

 

1) Otóż mam taki problem z tym bipedem - ładuję animację, w której oprócz postaci jest deskorolka, która razem z bipedem jest podłączona do dummy. Biped oczywiście ląduje kilometr od deskorolki i jest obrócony. I tu zaczyna się problem - nie mogę przesunąć gościa ani o krok. Normalnie używam funkcji Move All, ale teraz nie działa. Tzn. włącza się, ale biped jest zablokowany. Jak go odłączę od dummy, to mogę go znowu przesuwać i ustawić na deskorolce, tak jak powinien być. Tyle, że jak go podłączę spowrotem, to znowu mi go wywala na drugi koniec sceny. Jest na to jakieś rozwiązanie? W ogóle ładowanie animacji na bipeda jest tak poronione (przez to przemiszczanie go), że aż mi się wierzyć nie chce. Mam nadzieję, że to ja robię coś źle...

 

2) Czy da się wykorzystać footstepy do chodzenia po ścianach? (ew. przekonwertować to jakoś do zwyklej animacji... tylko jak?)

 

3) czy da się jakoś zablokować głowę lub inną część ciała na ziemi (break dance...), tak jak da się blokować dłonie i stopy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności