Napisano 19 Marzec 200817 l Witam to znowu ja :) mam taki problem, nakładam texturke z kanałem alpha na model i tam gdzie ma być przeźroczyste to faktycznie jest przeźroczyste ale cały model jest przeźroczysty, chciałbym zrobić to tak aby shader pozostał widoczny a tylko elementy textury były przeźroczyste :/ pytanie jak w maxie to jakos to wszystko smigało bez zbednych wynalazków :) pozdrawiam
Napisano 19 Marzec 200817 l Sprawdź, jakby to określił prezydent, czy czarne jest czarne, a białe jest białe.
Napisano 19 Marzec 200817 l Autor nie w tym problem panie :) alpha channel w texturze działa prawidłowo czarnych fragmentów textury nie widać co za tym idzie nie widać fragmentów modelu ! :) chodzi o to zeby nie bylo widać kawałków textury ale zeby model bylo widać :) podam moze przyklad , butelka ze szkła , chce na niej zrobić napis, jak dam texture z kanałem alpha to napis ładnie widać na butelce jednak butelka jest przeźroczysta :/ i materiału butelki nie widać :) namieszałem :D
Napisano 19 Marzec 200817 l możesz do tego użyć layered texture node dajesz texturę z alphą na pierwszy slot a na drugi kolor podstawowy może to być ramp a jedym kolorem inna textura lub co tam sobie chcesz :) pewnie jest jeszcze inny sposób ale nie chce mi się sprawdzać teraz :)
Napisano 19 Marzec 200817 l Albo uzyj node'a stencil: Do maski alpha idzie ;) http://www.digitaltutors.com/digital_tutors/video.php?v=559
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto