Skocz do zawartości

Alpha


wizz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to znowu ja :) mam taki problem, nakładam texturke z kanałem alpha na model i tam gdzie ma być przeźroczyste to faktycznie jest przeźroczyste ale cały model jest przeźroczysty, chciałbym zrobić to tak aby shader pozostał widoczny a tylko elementy textury były przeźroczyste :/ pytanie jak w maxie to jakos to wszystko smigało bez zbednych wynalazków :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

nie w tym problem panie :) alpha channel w texturze działa prawidłowo czarnych fragmentów textury nie widać co za tym idzie nie widać fragmentów modelu ! :) chodzi o to zeby nie bylo widać kawałków textury ale zeby model bylo widać :)

 

podam moze przyklad , butelka ze szkła , chce na niej zrobić napis, jak dam texture z kanałem alpha to napis ładnie widać na butelce jednak butelka jest przeźroczysta :/ i materiału butelki nie widać :) namieszałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz do tego użyć layered texture node

dajesz texturę z alphą na pierwszy slot a na drugi kolor podstawowy może to być ramp a jedym kolorem inna textura lub co tam sobie chcesz :)

 

pewnie jest jeszcze inny sposób ale nie chce mi się sprawdzać teraz :)

 

2000447056391017451_rs.jpg

 

2006088731856101148_rs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności