Skocz do zawartości

workflow - moze pogadajmy o tym nieco :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie, generalnie od jakiegos czasu zastanawia mnie, jak wy (czyli inni) podchodzą do projektów. Nie chodzi mi bynajmniej o stronę czysto techniczną, choc napewno będzie miało to spore znaczenie. Sam widzę że moj workflow jest delikatnie rzecz ujmując "nieefektywny" więc stąd ten wątek, czyli chęć poprawienia siebie, w oparciu o przemyślenia innych :)

 

Chodzi mi nie o to jak modelujecie np krzesło albo kanapę, ale generalne zasady jakimi sie kierujecie i jakis "masterplan" kazdego przedsięwzięcia 3d jakim się paracie.

 

Moze zeby lepiej to określić, warto by podzielić wątek na kilka częsci (zaakcentowac różnice)

 

Np :

Projekt - animacja wnętrza mieszkalnego

Projekt - Wizualizacja wnętrza mieszkalnego

Projekt - Wizualizacja exterior

Projekt - Animacja exterior

 

ja mniej więcej robię to tak:

Projekt - Wizualizacja wnętrza mieszkalnego

1) Plany - jeśli są z CAD, to dobrze, jeśli nie ma [tzn są skany albo coś "skanopodobnego"], skaluję je i odrysowuję w CAD.

 

2) Jeśli plany były "prosto od architekta" - wywalam niepotrzebne warstwy, wymiaruję sobie (heh nie wiem czemu nigdy nie dostałem jeszcze zwymiarowanych planów, ludzie boją się że będe te mieszkania budował czy co?)

 

3) Buduję model całej bryły mieszkania - z otworami okiennymi, drzwiowymi itp

 

4) Ustawiam defoultowy materiał, daję 2-3 kamery i kombinuję z głównym światłem (jeszcze na sucho, żeby zobaczyć jak będzie się rozkładało po podłogach, gdzie da się jakieś cienie wyknuć ciekawsze itp)

4a) mebluje "boxami"

 

---------- na tym etapie jest 1 konsultacja z klientem -----------

(odnosnie ustawienia kamer, co pokazac ile itp)

---------------------------------------------------------------

 

 

5) jak mam juz wstepnie ustawione swiatla, zaczynam "meblowanie" rownoczesnie nadając materiały modelom (z regoly robie to na zasadzie "marge", a kazdy mebel staram sie przygotowac jako jedna bryła - edit poly)

 

6) robie kilka testowych renderow (takich 2-3 minutowych), poprawiam materialy na najwiekszych powiezchcniach (VrayOverriteMaterial na wszystkich duzych powiezchcniach)

 

-------------- druga konsultacja ------------------

poprawki do detali, kolorystyki itp

--------------------------------------------------

 

7) wprowadzam ostatnie poprawki w modelach, renderuje i poprawiam w fotosklepie

 

mniej wiecej tak to u mnie wyglada

 

klient ma prawo do 2 konsultacji bezplatnych, kazda kolejna po zaakceptowaniu tych 2, jest płatna.

 

----------

 

Licze na ciekawe posty :) - takiego wątku chyba nie było jeszcze.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wg mnie bardzo dobry watek. Postaram sie napisac cos od siebie, ale z checia wyslucham innych, bo tez mam wrazenie ze workflow u mnie mozna by bylo usprawnic.

Narazie tylko tyle, jak beda rendery to bede mial czas zeby cos napisac dluzszego :)

Napisano

no ok to ja się wypowiem też

 

Wizualizacja wnętrz

 

-do punktu 3 robie praktycznie tak samo jak Loki.

-dalej jest już troche inaczej.

-zanim zaczne ustawiać światło, to na powierzchnie nakładam przynajmniej materiały odpowiedające kolorem tym docelowym. Na testowaniu światła z ustawionym szarym materiałem na wszystkim można się nieźle przejechać. Powiedzmy że docelowo podłoga będzie ciemna. Testując na szarym wszystko będzie ok. Robiąc render z materiałami wyjdzie całkowicie inaczej...

-najczęściej do wizualizacji dostaje projekty wnętrz z gotową aranżacją, a więc przed wstawieniem kamer wstawiam wszystkie meble, jeżeli nie mam ich wymodelowanych, a będzie je modelował ktoś inny wstawiam boxy odpowiadające ich gabarytom.

-te modele, które mam zrobić ja robie w tym właśnie momencie.

-teraz kamery. ustawiam je w tym momencie tak jak będą wyglądały ostateczne ujęcia.

później najwyżej jakieś lekkie zmiany tylko.

-teraz ustawiam światło. Ja akurat się przyzwyczaiłem oświetlać wnętrza sun&sky głównie. kilka testów oświetlenia. Sprawdzam jak wpada światło do pomieszczenia i czy scena jest doświetlona

-następnie materiały. testy testy testy :P iiii dalsze testy :P

-końcowy render.

-postprodukcja.

 

to chyba tyle co do wnętrz.

 

Rzeczywistość niestety wygląda troche inaczej :P Jeżeli robie wizke na zlecenie to najczęście workflow przerywa zleceniodawca zmianami, które w międzyczasie przyszły mu do głowy...iiiii najczęściej kolejność można sobie wsadzić głęboko :P

Napisano

Projekt - Wizualizacja wnętrza mieszkalnego

 

1. Klient dostarcza rzuty w .dwg. Jeżeli nie ma w .dwg każę mu zeskanować papierowe i przesłać na maila. Jeżeli jego skany się nie nadają - zwracam mu na to uwagę i każę bardziej się postarać lub przesłać papierowe skany kurierem.

2. Rzuty są importowane do maxa (.dwg lub tekstura na planea)

3. Tworzę ściany do połowy, podłogę.

4. wstawiam meble (najczęściej od eversów/turbosquid/free stuff, gdyż terminy nie pozwalają zbytnio na dłubanine ręczną, więc większość modeli to gotowce)

5. Podczas wstawiania tworzę również ich materiały.

6. Na koniec leci oświetlenie. Następnie kamery i render. Każdy renderek poprawiam w PS, plik z maxa zapisuje najczęściej do TIF 16bitowego by nie gubić levelsów przy posprodukcji.

 

7. Wysyłam podglady w rozdzielczości 1024px dla klienta do oceny. Ma możliwość wprowadzenia jednej listy poprawek kolorystycznych/stylistycznych etc.

8. Robię poprawki i wysyłam kolejne podglady

9. Jeżeli klient akceptuje - przeliczam docelową rozdzielczość. Jeżeli klient chce coś jeszcze zmienić - musi dopłacić odpowiednią kwotę i powtarza się punkt 8.

Napisano

Hm, sproboje opisac jak wyglada workflow u nas w malej firemce przy robieniu animacji, powiedzmy interior:

 

1. Zwykle 2 osby biora jeden projekt, czasem trzy, zalezy jaki deadline, bede pisal o 2.

- jedna osoba robi wnetrza z rzutow (mamy takie szczescie ze prawie nigdy nie zgadzaja sie rzuty ze soba :) )

- druga osoba modeluje wyposarzenie, zwykle klient zyczy sobie jakies dezajnerskie dziwactwa.

2. Zwykle osoba modelujaca pomieszczenie konczy duzo wczesniej, moze sie zabrac za ustawianie mebelkow w srodku, gotowce + to co wymodelowala druga osoba.

3. Kiedy mebelki sa jako tako poustawiane (bardzo jako tako) osoba ustawiajaca bierze sie za robienie cammera passow. Ustalamy jak dluga ma byc animka, ile ujec, co chce wyeksponowac klient.

4. Kiedy camera passy sa ustalone, robote przejmuje juz zwykle 1 osoba. Pliki skladane sa w calosc, meble i wyposarzenie trafia na swoje miejsce. Pojawiaja sie podstawowe materialy i oswietlenie.

5. Do klienta leca 2 rzeczy. Preview animacji w szarosci, zeby mogl obaczyc timing i co bedzie pokazane. Kilka wyrenderowanych klatek w niskiej jakosci zeby mogl obaczyc oswietlenie, kolorystyke itp.

6. Klient ma poprawki, czesto bardzo duzo (np: te plansze ze wzroami mebli to byly tylko tak zeby poczuc klimat, a nie zeby na nich wzorowac meble, one maja byc inne)

7. Robimy poprawki

8. Znowu wysylka do klienta. Czasem tego troche jest, nie wiem jak to wychodzi finansowo.

9. Kiedy wszystko jest zaakceptowane robimy detale, ale tylko to co bedzie widac na kamerach. Wrzuca sie wszystkie duperele jak kontakty, talerze, kwiatki itp (nie cierpie tej fazy :) )

9,5. Gdzies tutaj jeden gosc bierze sie za robienie muzyki do animacji.

10. Poprawienie ustawien swiatla, materialow renderera.

11. Render (jesli vray nie wyskoczy z jakimis dziwnymi rzeczami to przebiega dosc bezbolesnie)

12. Post

13. DVD

14. Luch w barze pietro nizej :D

 

To tak w skrocie, ostatnio sie zastanawiamy nad zmianami/usprawnienami, zwlaszcza ze roboty coraz wiecej, a czasu mniej. Jak dojde do jakis dzialajacych usprawnien to cos napisze.

 

pozdrawiam

Mirach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności