Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, którzy zainteresowali się tym tematem. Jak widać jestem jednym z początkujacych uzytkowników ale proste zagadnienia już opanowałem. No ale mój problem lezy gdzie indziej.

 

Chcialbym zacząć modelowac już na poziomie profesjonalnym ale nie wiem jaką technika za zwyczaj sie to robi. Szukam dobrej i niezawodnej techniki modelowania, którą posługuje się profesjonalny Grafik. Zwracam się z tym do was ponieważ Wy stykacie się z tym na codzień.

konkretnie chodzi mi o to ażeby moje modele wygladały wyjatkowo..

 

Licze na wasze odpowiedzi

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Co to jest zbrush ?

Google wie.

 

Co do profesjonalizmu - wystarczy tylko dużo modelować. Wtedy będziesz wiedział jaką technikę do czego wybrać.

Napisano

Hmmm warto by było z nim pogadać ;] dzięki za rade.

 

No tak ale nie ma takich wspomagaczy np przy modelowaniu twarzy czy mięśni ?

Napisano

Dzięki ta prezentacja podrzuciła mi kilka pomysłów. Widzę że jeszcze dużo nocek wkuwania przede mną.

jeszcze raz wielkie dziękiTomala ;] Co ja bym bez Ciebie zrobił.

Napisano

Przede wszystkim poznaj narzędzia. Z-brush wbrew pozorom najlepiej się wykorzystuje znając już wczesniej zasady polymodelingu i mając w nim doświadczenie. Także ja polecałbym najpierw usiąść do modelowania lowpoly w maxie, mayce, czym tam chcesz i na tym się uczyć oszczędzności w gospodarowaniu poligonami, nauczyć się wydobywania kwintesencji kształtu z prostej bryły. Dopiero później zabierać się za bardziej skomplikowane modele. Z Brush jest do detali, czyli zostaw go sobie na koniec.

Napisano

No tak jak zwykle ratujecie mi skóre, dzieki.

Więc taki włąsnie miałem zamiar. najpierw zrobić sobie model w maxie i na końcu przejść do detali.

Jeszcze mam takie jedno małe pytanie. jeżeli modeluje kawałek po kawałku to jak potem zrobic takie coś że każdy element będzie częściąa jednej całości i jednocześnie osobnym elementem ? trzeba jakos połączyć siatkę tak ?

Napisano

rozne sa sposoby modelowania. grunt to dobrac najodpowiedniejsza do konkretnego zadania.

 

niektore obiekty mozesz zrobic przy uzyciu wbudowanych prymitywow i jakis deformatorow, albo po prostej korekcie siatki. inne mozesz zrobic przy uzyciu ksztaltow albo splajnów i odpowidnich dla nich modyfikatorów.

 

natomiast przy trudniejszych obiektach zwykle stosuje sie polimodeling tak jak Koledzy wczesniej wspomnieli. zwykle sprowadza sie to do tego ze z jakiegos podstawowego obiektu np. szescianu albo nawet pojedynczego poligonu, za pomoca narzedzi do modyfikacji siatki np. w maxie EditPoly, modyfikuje i rozbudowywuje sie siatke takiego obiektu tak aby otrzymac chciany obiekt albo co najmniej jego przyblizenie.

 

w przypadku zlozonych obiektow o roznych krzywiznach (glowa, samochod) itp, wraz z polymodelingiem stosuje sie modyfikatory to podzialu siatki np. w maxie TurboSmooth. powoduje to ze siatka do tej pory kanciasta i malo dokladna staje sie bardziej gladka. tu jednak trzeba nabrac sobie wprawy bo trzeba mierzyc sie tez z technicznymi aspektami, bo jezeli zle podzielisz siatke, to przy wygladzeniu bedziesz mial nieladnie znieksztalcona powierzchnie. wiec im wiecej doswiadczenia tym lepiej.

 

co do ZBrusha, to jest to bardzo fajny program najczesciej wykorzystywany do tzw. skulpotowania czyli rzezbienia. chyba najlepiej sprawdza przy takich modelach jak np. postac, miesnie, jakies tkaniny, rzezby itp... tu juz nie trzeba sie martwic jak poprowadzic jakis wierzcholek tak zeby po wygladzeniu nie bylo bledow, po prostu czysta kreacja. mozna robic tak ze w maxie modeluje sie prosty niskopoligonowy obiekt bazowy (glowa, ludzik, rzezba) a w ZBrushu robimy tuning wg uznania nie martwiac sie o techniczne aspekty :).

mozna tu w prosty sposob tworzyc detale nawet na poziomie żył i porów skóry :). Tylko trzeba sie liczyc z tym ze taka siatka bedzie bardzo gesta i caloksztaltu raczej nie otworzysz np. w 3d maxie, ale na podstawie tego modelu bedziesz mogl stworzyc mapy displacement, normal, bump ktore przybliza jego ksztalt np. w maxie.

 

jedna rada to taka, zeby ogladac sobie tutoriale z modelowania, tak aby wiedziec jakie Twoj program ma mozliwosci i poznac rozne techniki...

 

najlepiej poszukac jakis fajnych tutoriali z postacia kobiety i z samochodem, tu jest fajny i dosc znany tutek: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp

z z samochodami tez jest spoko, odwiedz np. 3dtotal.com

Napisano

Dzięki i sorka za nieobocność ;] komp był w naprawie :D

Nie dorastam wam na razie do pięt ale myślę że już niedługo coś uda mi siewykombnować. jak na razie nie idzie mi za dobrze ale się staram.

Więc zabieram się za tutki i przestaję już zawracać wam Cięgle głowę. Dzięki za liczne dpowiedzi. Ogólnie to wszystko co chciałem wiedzieć. jeszcze raz wielkie dzięki.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności