Skocz do zawartości

Hardware potrzebny do profesjonalnego editingu/compositingu


Gość User190

Rekomendowane odpowiedzi

Gość User190

Witajcie, nie jestem pewny, czy to aby na pewno dobry dział na takie pytanie, ale kto nie próbuje, ten nie popełnia błędów ;)

 

To pytanie jest skierowane raczej dla osób z branży reklamowo-telewizyjnej, które wiedzą co piszczy w trawie :)

Załóżmy, że kupiłem sobie mnóstwo softu, np.: Cleaner, Combustion, FBX, Flame, Flint, Inferno, Lustre, Smoke, Toxik, ale dopiero teraz muszę do niego dobudować jakiś hardware. Wiem, że w profesjonalnych studiach do ww. softu stoją osobne konsolety ze specjalnymi klawiaturkami, monitorami do podglądu, itd. Niestety moja wiedza jest bardzo ogólnikowa w tym temacie, dlatego chciałbym wysłuchać waszych rad i opinii na ten temat. Jak to powinno być złożone? Jaki soft można zainstalować wspólnie na 1 kompie, a do jakiego trzeba osobne stacje? Do czego przydadzą się 2 monitory, a do czego wystarczy jeden? Który soft wymaga jakichś dodatkowych konsolek, wyjść HD, itd.? Generalnie jak wygląda budowa takiej "taśmy montażowej"? Albo inaczej - gdybyście mieli zbudować własne, wymarzone studio do postprodukcji, to co miałoby się tam znaleźć? :)

 

Odpowiedzi w stylu "i tak nie kupisz całego tego softu" i tym podobne zupełnie mnie nie interesują, natomiast za konkretne odpowiedzi na temat będę bardzo, bardzo wdzięczny. Oczywiście repów nie szczędzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witajcie, nie jestem pewny, czy to aby na pewno dobry dział na takie pytanie, ale kto nie próbuje, ten nie popełnia błędów ;)

 

To pytanie jest skierowane raczej dla osób z branży reklamowo-telewizyjnej, które wiedzą co piszczy w trawie :)

Załóżmy, że kupiłem sobie mnóstwo softu, np.: Cleaner, Combustion, FBX, Flame, Flint, Inferno, Lustre, Smoke, Toxik, ale dopiero teraz muszę do niego dobudować jakiś hardware. Wiem, że w profesjonalnych studiach do ww. softu stoją osobne konsolety ze specjalnymi klawiaturkami, monitorami do podglądu, itd. Niestety moja wiedza jest bardzo ogólnikowa w tym temacie, dlatego chciałbym wysłuchać waszych rad i opinii na ten temat. Jak to powinno być złożone? Jaki soft można zainstalować wspólnie na 1 kompie, a do jakiego trzeba osobne stacje? Do czego przydadzą się 2 monitory, a do czego wystarczy jeden? Który soft wymaga jakichś dodatkowych konsolek, wyjść HD, itd.? Generalnie jak wygląda budowa takiej "taśmy montażowej"? Albo inaczej - gdybyście mieli zbudować własne, wymarzone studio do postprodukcji, to co miałoby się tam znaleźć? :)

 

Odpowiedzi w stylu "i tak nie kupisz całego tego softu" i tym podobne zupełnie mnie nie interesują, natomiast za konkretne odpowiedzi na temat będę bardzo, bardzo wdzięczny. Oczywiście repów nie szczędzę ;)

 

Cleaner wymaga tylko jednego monitora, i to małego ;)

 

A teraz poważnie. Łatwiej by było, gdybyś podał profil studia, faktyczne narzędzia, które Cię interesują. Ilość osób, jaka ma tam pracować i inne równie błahe szczegóły ;)

 

Gwoli ścisłości: mieszasz systemy z oprogramowaniem. Inferno, Flame, Flint, Smoke to są systemy, które przychodzą ze sprzętem, a nie oprogramowanie. Chociaż zdaje się, że od czasu kiedy Autodesk przerzucił się na Linuksa, ta polityka się trochę zliberalizowała i Smoke można sobie kupić na komputer wskazany przez siebie, ale i tak po kosulatacjach z dystrybutorem . Tak czy inaczej, ten sprzęt potrzebuje specjalnych macierzy, kart, decków etc. Najtańsza wersja Inferno kosztuje 550 tysięcy $... rozumiesz? Jak kupujesz system za pół miliona dolarów, to nie instalujesz na nim Cleanera.

 

Napisz dokładnie, jaka "taśma montażowa" Cię interesuje, łatwiej będzie pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

O takie właśnie odpowiedzi mi chodzi :) Pewnie zanim doszedłbym do tego, czytając specyfikacje na stronie autodesku minęłoby trochę, a widzę, że Ty jesteś mocno w temacie :)

Jeśli chodzi o resztę softu to nie chodzi mi o wymagania minimalne, tylko raczej o to, na jakim sprzęcie pracowałoby się najlepiej. Ciężko mówic w moim przypadku o jakimkolwiek profilu - po prostu możesz przyjąc, że mam za dużo pieniędzy, nie mam co z nimi zrobic i chcę sobie kupic wszystko, co ma autodesk :)

Co Ty widziałbyś w swoim studiu, gdybyś takowe zakładał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Miałoby się zajmować postprodukcją na potrzeby filmu i reklamy i mógłbym sobie pozwolić max na 2-3 licencje, jeśli mowa o tym tańszym sofcie i ew. po 1 stacji, jeśli chodzi o całe kombajny.

 

Poza tym, możesz też napisać jak wygląda przeciętne polskie studio z niezłym budżetem. Staram się póki co rozeznać w tym temacie, z tym, że jest to hmm.. bardzo poważne rozeznanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałoby się zajmować postprodukcją na potrzeby filmu i reklamy i mógłbym sobie pozwolić max na 2-3 licencje, jeśli mowa o tym tańszym sofcie i ew. po 1 stacji, jeśli chodzi o całe kombajny.

 

Poza tym, możesz też napisać jak wygląda przeciętne polskie studio z niezłym budżetem. Staram się póki co rozeznać w tym temacie, z tym, że jest to hmm.. bardzo poważne rozeznanie :)

 

W przeciętnym studio w Warszawie, stoi 2-6 komputerów z Avid Media Composer - jeszcze w wersji hardware (bo teraz jest też Composer czysto softwarowy, do którego możesz sobie dokupić na przykład Mojo z SDI).

 

http://www.avid.com/products/media-composer/

 

Jeśli zestaw ma być HD Ready to musi być to Avid Adrenaline:

http://www.avid.com/products/media-Composer/adrenaline/

który mówiąc ogólnie jest takim Composerem tyle, że z mocnym wsparciem hardwarowym.

 

Jeśli mówimy o już o Avidzie, to kontrpropozycją dla Flame'a i Smoke'a są kolejne z rodzinki, Avid Nitris i Avid DS Nitris:

http://www.avid.com/products/symphonyNitris/

http://www.avid.com/products/dsnitris/

 

To są już setki tysięcy dolarów, które umożliwiają Ci finishing w 2K. Pogadaj z chłopakami z Platige, mają dwa takie.

 

Odpowiednikiem powyższych maszyn (z Autodesku) są Flame i Smoke. Pierwszy do kompozycji, drugi do montażu choćby w 2K, w 10 bitach w realtime + prostsze efekty i kompozycje.

 

Ogólnie mówiąc (PI*drzwi) jeśli studio ma kilka (5) zestawów do montażu, to ma pewnie 2/4 zestawy do finishingu na Flamach, Nitrisach, lub Quantelach:

http://www.quantel.com/

 

Do tego niektóre mają jednego Smoka, albo Inferno - piekło efektów specjalnych, wszystko w jednym, od trackingu 3D po korekcje kolorów, pół miliona, jak mówiłem, w najtańszej wersji.

 

Takiego sprzętu nie kupuje się w sklepie, są od tego odpowiednie firmy, które integrują tę technologię. Co więcej Autodeskowi musisz płacić co roku za obsługę techniczą, z czego nie możesz zrezygnować. Są firmy, które wyposażą Ci studio pod klucz. Tobie zostanie tylko zapłacić i zacząć pracować ;)

 

Jak to się ma do Twoich planów, nie wiem ;)

powodzenia,

skk.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

O to chodziło :) Reputacja już poleciała :) Co do moich planów - bardziej interesuje mnie soft Autodeskowy, ale świetnie, że zrobiłeś porównanie. Po prostu na taką odpowiedź czekałem :)

 

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi/sugestie to proszę postować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodziło :) Reputacja już poleciała :) Co do moich planów - bardziej interesuje mnie soft Autodeskowy, ale świetnie, że zrobiłeś porównanie. Po prostu na taką odpowiedź czekałem :)

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi/sugestie to proszę postować :)

 

Na Autodesk nie zmontujesz niczego. Był wprawdzie kiedyś Discreet Logic Edit*, ale mu się zmarło.

 

pozdr.,

skk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Editingu nie - to nie jest soft do montażu.

A do comopsitingu zastosowanie jak najbardziej ma. Co prawda przy takim shake'u czy nawet (tfu!) Fusion (tfu!) to jak pier... khem kotka za pomocą młotka, ale jak ktos lubi... ;)

Natomiast konkurencji praktycznie nie ma w zastosowaniach motion graphics.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symek zasadniczo wyczerpal temat. Od siebie dodam, ze od paru lat udzial systemow najwiekszych w rodzaju Inferno w kompozycji na rynku krajowym ( ale tez i na rynkach dojrzalszych ) sie procentowo zmniejsza. Norma, zwlaszcza w mniejszych studiach jest komponowanie projektow na systemach nie realtimowych - jak After, Shake, ostatnio Nuke i przerzucanie do sytemow w rodzaju Flame, Inferno czy Nitrisa tylko dla ostatecznego finishingu, dodawania napisow i prezentacji z klientem. Aha - nie wymieniam Combustion, bo to pomylka. Co do tematu do czego co to bylo juz pare watkow, nawet dosc goracych. Podzial w duzych uproszczeniach wyglada tak : Montaz - Avid, kompozycja : Nuke, Shake ( filmy, reklamy z duzym udzialem zdjec filmowych, precyzyjny compositing pojedynczych ujec ), After ( prostszy compositing, compositing animacji i motion graphics ), praca z klientem : Inferno, Flame, Smoke, Nitris, Quantel. Znam studia , ktore maja do pracy z klientem systemy postawione na Afterach, ale to jednak troche wies. ( a pisze to jako wieloletni zadowolony uzytkownik Afterow ).

Musisz miec strasznie duzo tej kasy do wydania skoro z miejsca chcesz w malym startujacym studiu nakupic tyle potworow. ;-)

Tylko wiesz, hehe, nie zapomnij o ludziach, ktorzy beda to obslugiwali. Lepszy jest tanszy system obslugiwany przez dobrze oplaconego weterana niz topowa armata obslugiwana przez zielonego rekruta.

Inna rzecz, ze akurat w kompozycji przestawienie sie na inny soft w razie czego to latwizna.

 

salut

Dziadek Stal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności