czerczesow Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 witam na forum. taki szybki sculp w zbrushu, bez zadnej koncepcji bez zadnego pomyslunku (co pewnie i widac :) pracuje nad siatka poczatkawa i tak na szybko ulepilem takie cus.
pit17 Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 jesli mam byc szczery to beznadzieja zanim cos wrzucisz na forum to niech ma to troche rece i nogi pozdro
mirach Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Od takich rzeczy jest ten watek: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44396
czerczesow Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 w sumie to masz racje, do zlego tematu watek wpakowalem. ale z innej strony to i tak chce stworzyc jakas w miare realistycznie odwzorowana postac. rak i nog predko nie bedzie, najpierw z uchem postaram podroczyc. pozdro
krzys!3k Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 teoretycznie jest lepiej..ale i tak do realistycznosci duzo brakuje, przedewszystkim korzystaj z referek bo poki co np odstep miedzy nosem a ustami za duzy, ksztalt czaki do poprawy, konciki ust za ostre,nos troche pokrzywiony i nierowny, aha no i uzyj subtooli(oczy daj jako oddzielny obiekt) pozdro i powodzenia!
Tomala Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Tak, jest lepiej jak następny upek będzie proporcjonalnie lepszy to będzie fajnie. Jak Twój basemesh składa się z siatki głowy i dwóch kulek na oczy to na początku wejdź w menu tool>polygroups> i wciśnij auto groups a potem w subtool wciśnij grpsplit i masz podzielone na trzy subtoole. Na początku jak chcesz model upodobnić do konkretnej osoby poustawiaj proporcje głowy move brushem a potem dopiero sculpt. Powodzenia.
czerczesow Napisano 10 Kwiecień 2008 Autor Napisano 10 Kwiecień 2008 zamieszczam siateczke glowy wykonana w wings3d. wlasnie chcialbym zrobic galki oczne ze sfer, lecz nie potrafie :) w ogole nie wiem czy w wingsie jest mozliwosc usuniecia jakies scianki (mi nie wychodzi), tak zeby powstala dziura i zeby dalo rade to wyeksportowac do zbrusha. mam tez kilka pytan odnosnie zbrusha. chcialbym siateczke porozmieszczac bardziej proporcjonalnie, najlepiej zrobilbym to w 3d maksie na podstawie referek ale cos mi nie dziala ten programik, chyba za duzo wirusow albo za slaby komp (zawsze mi mulil strasznie heh) :) i takie pytanie, czy da sie zamieszczac w zbrushu podobnie jak w maksie zdjecia ? ustawic przezroczystosc modelu i na takiej podstawie poroztawiac proporcje. i jeszcze jedno pytanko, pewnie naiwne ale siedze w tym wszystkim od baaaardzo niedawna :) w wingsie przemieszczam poligony gdy przejde do pracy tweak, ale wtedy moge przemieszczac jedynie jeden punkt, jak przemieszczac wiecej ? tak zeby za kazdym razem nie klikac prawym myszki i po koleji przechodzic do opcji poruszenia w ktoryms kierynku zaznaczen. a jak siateczka ? procz proporcji co mozna by bylo w niej jeszcze poprawic ?
marcin wuu Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 jeśli przygotowujesz siatkę pod zbrusha to lepiej żeby była równomierna - to znaczy żeby polygony były mniej więcej takie same i najlepiej jak najbardziej kwadratowe - u ciebie w niektórych miejscach za dużo się dzieje w innych za mało, porozciągane (np. na czole). No i proporcje, jak sam zauważyłeś nienajlepsze. Jeśli chodzi o tweak w wingsie - klawiszem 1 włączasz magnet, czyli taki wingsowy soft selection. klawiszami + i - zmieniasz promień działania magnetu, klawiszami 2,3,4 zmieniasz kształt fallofa. Podstawową rzeczą którą powinieneś robić jest czytanie linii pomocniczej na dole ekranu - tam jest zawsze napisane co dane narzędzie robi i jakie ma opcje. A tweak wingsowy ma tych opcji i możliwości bardzo dużo, głównie dzięki andrew shpaginowi, który jest też autorem 3d-brusha i 3d-coata fajowych programików paintowo sculptowych. W wingsie nie ma możliwości robienia dziur - siatka musi być zamknięta. Jeżeli chcesz aby jakaś ścianka stała się dziurą przy eksporcie, to musisz jej nadać materiał hole - wtedy przy eksporcie do obj zostanie usunięta i będziesz miał dziurę. A nawiasem mówiąc do eksportu do zbrusza nie trzeba robić dziur - zamknięte siatki też można. Pozdrawiam i życzę wytrwałości - wings jest bardzo wdzięcznym programem z ogromnymi możliwościami.
Tul Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 Dopowiem jeszcze, że do pracy z referkami nie potrzebujesz 3d maxa. Wczytujesz w Wingsie model jako 'image plane', a następnie z włączonym rzutem ortogonalnym (bez perspektywy) poprawiasz swój model według obrazka\zdjęcia.
czerczesow Napisano 15 Kwiecień 2008 Autor Napisano 15 Kwiecień 2008 to co widzicie. rzeczywiscie da sie zdjecia podstawiac w wingsie i w ogole fajny programik i jeszcze po polsku :)
czerczesow Napisano 16 Kwiecień 2008 Autor Napisano 16 Kwiecień 2008 zaczalem robic ucho, gora siatki jeszcze do poprawienia. mam pytanie czy da sie w wingsie wstawic sfery do oczu bo jakos mi nie idzie, dziwnie kamera pokazuje dwie fugury na scenie i nie da sie w ogole tego jakos madrze ustawic.
Tul Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 mam pytanie czy da sie w wingsie wstawic sfery do oczu bo jakos mi nie idzie, dziwnie kamera pokazuje dwie fugury na scenie i nie da sie w ogole tego jakos madrze ustawic. Z opisu nie za bardzo rozumiem jak wygląda problem, ale zgaduję, że masz włączony rzut ortogonalny. Przełącz go na perspektywę. Siata dalej słaba.
czerczesow Napisano 16 Kwiecień 2008 Autor Napisano 16 Kwiecień 2008 problem polega na tym ze przy rzucie perspektywistycznym, jedna bryla przechodzi przez druga, bez wzgledu na to gdzie sie znajduje. jezeli obracam kamera to jedna figura kreci sie wraz z nia a jedna stoi w miejscy (tak mi sie wydaje). siatke caly czas poprawiam, nie rozumiem tylk dlaczego powinna ona byc zbudowana z jak najbardziej zblizonych do siebie czworobokow. tam gdzie sie spodziewam ze bedzie mi potrzebnych wiecej punktow tam ja zageszczam. pozdrawiam
Tul Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 Pokaż screen, jak te bryły się przenikają. Siatkę owszem, możesz zagęszczać w miejscach, gdzie będziesz potrzebował więcej poly. Chodzi o to, by dwa sąsiadujące polygony były podobnych rozmiarów. Inaczej przy wyższych subdivach będzie ci się bardzo niewygodnie na tym operować.
czerczesow Napisano 16 Kwiecień 2008 Autor Napisano 16 Kwiecień 2008 cos takiego, sfera tak naprawde jest w srodku bryly a mimo to caly czas przez nia przenika jakby byla przed, nie sposob w takiej sytucaji ustawic galki oczne.
Tul Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 No to się utwierdziłem w przekonaniu, że to rzut ortogonalny. Wciśnij 'O' na klawiaturze. Jak nie podziała, to będziesz musiał poczekać na pomoc kogoś innego.
sanki Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 wyglada jak normalne skierowane nie w ta strone co trzeba. w wingsie zaznacz cala bryle i z menu wybierz invert
czerczesow Napisano 17 Kwiecień 2008 Autor Napisano 17 Kwiecień 2008 Tul- nie pomaga to sa zle normalne ustawione, tylko ze zaznaczajac bryle a pozniej invert tylko kasuje zaznaczenie.. wiec nie wiem jak ustawic normalne w wingsie. taka proba wejscia w detal, pozniej ucho poprawione ale zbrush sie rozsypal i mam tylko wczesniejszego screana.
sanki Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 w trybie obiektu z menu pod prawym klawiszem invert nie z menu select inverse
serratus Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 Witaj, Po 1 to pobaw się suwakami RGB Intensity i Z Intensity w Standard brushu i Smooth brushu. Ustaw je na jakieś małe wartości - szczególnie Z Intensity np. na 10, popróbuj sam a w końcu wyczujesz odpowiednią intensywność i sculptowanie stanie się przyjemnością a nie męką i nie będziesz musiał się już zastanawiać "Dlaczego mój model bąbelkuje ?" :). EDIT: Jeśli jeszcze trochę nie pewnie się czujesz w Zbrushu to w menu Stroke włącz opcję Lazy Mouse, to powinno trochę ułatwić pracę Powodzenia z organiką Pozdrawiam
czerczesow Napisano 18 Kwiecień 2008 Autor Napisano 18 Kwiecień 2008 dzieki sanki to to bylo :) juz nie przenika :) nie wiem jeszcze jak symetrie zrobic na dwie sfery,bede jeszcze kombinowal. dzisiaj siatke ucha troche poprawilem i wrzucilem do zbrusha by zobaczyc jak sie sprawuje. najtrudniej modelujhe mi sie usta, moze dlatego ze do oczu jeszcze nie doszedlem :) w zbrushu jeszcze bardzo niepewnie sie czuje, brakuje mi jakis skrutow do obracania kamera, tak ciagle klikac z boku troche uciarzliwe jest mimo wszystko. mudboxa kidys widzialem, to tam lepiej jest to rozwiazane, klika sie "A" lewy myszki i jest kamera, puszczalo sie myszke i byl zoom.
czerczesow Napisano 19 Kwiecień 2008 Autor Napisano 19 Kwiecień 2008 nastepna proba przejscia w detal. dolaczam rowniez siateczke, fakt ze nie jest ona wykonana z samych kwadratow a czwarakaty te bywaja baaardzo rozne ale czy moze taka byc na moja baze ? na czole jest zadka poniewaz nie przewiduje tam az takiego detalu.
czerczesow Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 dzisiaj znowu zabawa w 3d :) powstalo takie o to cos.. mam juz pomysl jak usta robic ale za ch.. nie wiem jak sie zabrac za rowki po bokach miedzy ustami ;]
czerczesow Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 komp chrupie zgrzyta, ale robie dalej :) proba alpha :)
Tomala Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 Teraz wychodzą nieprawidłowości basemesha. Jak będziesz chciał dodać jakiś detal na czole to będziesz musiał kilka razy jeszcze zagęścić siatkę a wtedy w innych miejscach będzie za gęsto poly. Dlatego next time lepiej zrób bardziej równomierną siatkę na modelu bazowym. Pozdro.
czerczesow Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 fakt, nastepnym razem bede juz wiedzial :) ale postaram sie jeszcze z tej troche wycisnac :) zagescilem na czole dzieki czemu pozbylem sie trojkata w uchu, teraz siatka sklada sie z samych czworokatow i powinno wystarczyc na zmarszczki ;] chcialbym przejsc juz do obrabiania oka lecz nadal nie wiem jak sie za to zabrac, tzn nie wiem jak ustawic symetryczne sfery w wingsie wzgledem osi, da sie w ogole cos takiego tam zrobic ? mi zawsze programik ten karze wskazac plaszczyzne z figury wzgledem ktorej bedzie robiona symetria. jesli moglby mi ktos pomoc, bylbym niezmiernie wdzieczny. pozdrawiam
Tul Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 nie wiem jak ustawic symetryczne sfery w wingsie wzgledem osi, da sie w ogole cos takiego tam zrobic ? mi zawsze programik ten karze wskazac plaszczyzne z figury wzgledem ktorej bedzie robiona symetria. jesli moglby mi ktos pomoc, bylbym niezmiernie wdzieczny. pozdrawiam Ja zawsze ustawiam sfery ręcznie i nie było żadnych problemów, symetria w Zbrushu też działała pięknie.
czerczesow Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 dobra skasowalem polowe modelu bo inaczej sie chyba nie da, wstawilem sfere do oka i wyeksportowalem polowe twarzy do zbrusha (w sumie to mozna bylo polaczyc sfere z reszta i wtedy symetria dziargala w wingsie ale wtedy nie potrafilem tego pogrupowac w zbrushu tak zeby nie znieksztalcac galki). pytanie: jak zrobic symetrie modelu (druga polowke twarzy a nie pedzla) w zbrushu. i takie pierwsze podejscie do oka.. strasznie jakies nienaturalne wyszlo ;/
Tul Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 pytanie: jak zrobic symetrie modelu (druga polowke twarzy a nie pedzla) w zbrushu. Jak mi wiadomo to się nie da. Połącz to w Wingsie, zrób virtual mirror, seperate całości i połącz ze sobą obie gałki. W Zbrushu w zakładce 'subtool' użyj opcji 'GrpSplit'.
czerczesow Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 wychodze na idiote no ale kurcze za ch... tego nie potrafie zrobic :) wiec tak, kasuje polowe, wstawiam sfere w oko, lacze to z modelem, pozniej znowu wlaczam mirrora, mam cala bryle wraz z galkami ocznymi ktore powinienem teraz odseparowac od reszty, jednak gdy zaznacze tylko jakas czesc to nie ma opcji rozlacz, a gdy zaznacze calosc i uzyje tej funkcji to wracam do poczatku, czyli mam pol twarzy i jedna sfere jako osobny obiekt.
Tul Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 Zapomniałem o tym. Zanim zrobisz rozłącz/seperate mając włączony mirror zaznaczasz cały model, potem tools->virtual mirror->freeze. Teraz możesz rozłączyć, a model pozostanie cały.
czerczesow Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Napisano 22 Kwiecień 2008 dzieki ogromne Tul :D:D w koncu mi sie udalo te oka powstawiac :D dzisiaj taka glowka.. ucha juz mi sie nie chcialo robic :)
czerczesow Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Napisano 22 Kwiecień 2008 popatrzylem na ten model i stwierdzilem ze jednak zrobie to ucho i zobacze jak sie bedzie prezentowac w calowsci. dlubie tak dlubie, postanowilem zobaczyc co tam ten zbrush w ogole oferuje i doszedlem do tego ze caly czas pracowalem na perspektywie ortogonalnej, dlatego caly czas tak jakos dziwnie mi sie to robilo. wrzucam poprawiony z uchem.
czerczesow Napisano 23 Kwiecień 2008 Autor Napisano 23 Kwiecień 2008 nastepna... ucha mi sie juz nie chce ... poogladam co jeszcze zmienic i przy okazji ucho zrobie :)
czerczesow Napisano 25 Kwiecień 2008 Autor Napisano 25 Kwiecień 2008 na dzisiaj cos takiego.. kurcze sam nie wiem co poprawic zeby wyglodalo to na cos bardziej ludzkiego. jakies takie bez wyrazu i strasznie kazde do siebie te moje twarzyczki podobne.. gdzies robie blad.. tylko gdzie :) jesli macie jakies sugestie to prosze o pomysly :)
KamillM Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Nikt Ci tu biedaku nie komentuje, eh znam ten ból ;) Twarz git, tylko żuchwa jest potężna, policzki jakieś wychudłe, no i tam przy nosie pod okiem jakoś tak wygląda jakby miał worki nabrzmiałe, ale to może przez odbicia.
MISIEKasd Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Fajne masz te twarze :) naprawde fajnie Ci to wychodzi ;)
Tomala Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Ostatnia twarz trochę spuchnięta jakby go pszczoły pożądliły albo wpier... dostał. Proponuje w ramach ćwiczeń odwzorować jakąś konkretną twarz znanej osoby albo nie znanej, wiesz o co chodzi. Pozdro.
mafida Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Usta takie cieńkie jakies i ucho też spróbuj inflatem troche pogrubić.
czerczesow Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 dzieki za komentarze :) a takie cos ? juz tak z podgladaniem na jakad fotke
mafida Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 usta dalej jakieś takie cieńkie i powieki mi sie nie podobają,ucho też nienaturalne.Jakich brushy używasz?Patrz na zdjęcie w czasie pracy,chyba sam widzisz różnice:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się