Napisano 8 Kwiecień 200816 l witam na forum. taki szybki sculp w zbrushu, bez zadnej koncepcji bez zadnego pomyslunku (co pewnie i widac :) pracuje nad siatka poczatkawa i tak na szybko ulepilem takie cus.
Napisano 8 Kwiecień 200816 l jesli mam byc szczery to beznadzieja zanim cos wrzucisz na forum to niech ma to troche rece i nogi pozdro
Napisano 8 Kwiecień 200816 l Od takich rzeczy jest ten watek: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44396
Napisano 8 Kwiecień 200816 l Autor w sumie to masz racje, do zlego tematu watek wpakowalem. ale z innej strony to i tak chce stworzyc jakas w miare realistycznie odwzorowana postac. rak i nog predko nie bedzie, najpierw z uchem postaram podroczyc. pozdro
Napisano 8 Kwiecień 200816 l teoretycznie jest lepiej..ale i tak do realistycznosci duzo brakuje, przedewszystkim korzystaj z referek bo poki co np odstep miedzy nosem a ustami za duzy, ksztalt czaki do poprawy, konciki ust za ostre,nos troche pokrzywiony i nierowny, aha no i uzyj subtooli(oczy daj jako oddzielny obiekt) pozdro i powodzenia!
Napisano 9 Kwiecień 200816 l Tak, jest lepiej jak następny upek będzie proporcjonalnie lepszy to będzie fajnie. Jak Twój basemesh składa się z siatki głowy i dwóch kulek na oczy to na początku wejdź w menu tool>polygroups> i wciśnij auto groups a potem w subtool wciśnij grpsplit i masz podzielone na trzy subtoole. Na początku jak chcesz model upodobnić do konkretnej osoby poustawiaj proporcje głowy move brushem a potem dopiero sculpt. Powodzenia.
Napisano 10 Kwiecień 200816 l Autor zamieszczam siateczke glowy wykonana w wings3d. wlasnie chcialbym zrobic galki oczne ze sfer, lecz nie potrafie :) w ogole nie wiem czy w wingsie jest mozliwosc usuniecia jakies scianki (mi nie wychodzi), tak zeby powstala dziura i zeby dalo rade to wyeksportowac do zbrusha. mam tez kilka pytan odnosnie zbrusha. chcialbym siateczke porozmieszczac bardziej proporcjonalnie, najlepiej zrobilbym to w 3d maksie na podstawie referek ale cos mi nie dziala ten programik, chyba za duzo wirusow albo za slaby komp (zawsze mi mulil strasznie heh) :) i takie pytanie, czy da sie zamieszczac w zbrushu podobnie jak w maksie zdjecia ? ustawic przezroczystosc modelu i na takiej podstawie poroztawiac proporcje. i jeszcze jedno pytanko, pewnie naiwne ale siedze w tym wszystkim od baaaardzo niedawna :) w wingsie przemieszczam poligony gdy przejde do pracy tweak, ale wtedy moge przemieszczac jedynie jeden punkt, jak przemieszczac wiecej ? tak zeby za kazdym razem nie klikac prawym myszki i po koleji przechodzic do opcji poruszenia w ktoryms kierynku zaznaczen. a jak siateczka ? procz proporcji co mozna by bylo w niej jeszcze poprawic ?
Napisano 10 Kwiecień 200816 l jeśli przygotowujesz siatkę pod zbrusha to lepiej żeby była równomierna - to znaczy żeby polygony były mniej więcej takie same i najlepiej jak najbardziej kwadratowe - u ciebie w niektórych miejscach za dużo się dzieje w innych za mało, porozciągane (np. na czole). No i proporcje, jak sam zauważyłeś nienajlepsze. Jeśli chodzi o tweak w wingsie - klawiszem 1 włączasz magnet, czyli taki wingsowy soft selection. klawiszami + i - zmieniasz promień działania magnetu, klawiszami 2,3,4 zmieniasz kształt fallofa. Podstawową rzeczą którą powinieneś robić jest czytanie linii pomocniczej na dole ekranu - tam jest zawsze napisane co dane narzędzie robi i jakie ma opcje. A tweak wingsowy ma tych opcji i możliwości bardzo dużo, głównie dzięki andrew shpaginowi, który jest też autorem 3d-brusha i 3d-coata fajowych programików paintowo sculptowych. W wingsie nie ma możliwości robienia dziur - siatka musi być zamknięta. Jeżeli chcesz aby jakaś ścianka stała się dziurą przy eksporcie, to musisz jej nadać materiał hole - wtedy przy eksporcie do obj zostanie usunięta i będziesz miał dziurę. A nawiasem mówiąc do eksportu do zbrusza nie trzeba robić dziur - zamknięte siatki też można. Pozdrawiam i życzę wytrwałości - wings jest bardzo wdzięcznym programem z ogromnymi możliwościami.
Napisano 10 Kwiecień 200816 l Dopowiem jeszcze, że do pracy z referkami nie potrzebujesz 3d maxa. Wczytujesz w Wingsie model jako 'image plane', a następnie z włączonym rzutem ortogonalnym (bez perspektywy) poprawiasz swój model według obrazka\zdjęcia.
Napisano 15 Kwiecień 200816 l Autor to co widzicie. rzeczywiscie da sie zdjecia podstawiac w wingsie i w ogole fajny programik i jeszcze po polsku :)
Napisano 16 Kwiecień 200816 l Autor zaczalem robic ucho, gora siatki jeszcze do poprawienia. mam pytanie czy da sie w wingsie wstawic sfery do oczu bo jakos mi nie idzie, dziwnie kamera pokazuje dwie fugury na scenie i nie da sie w ogole tego jakos madrze ustawic.
Napisano 16 Kwiecień 200816 l mam pytanie czy da sie w wingsie wstawic sfery do oczu bo jakos mi nie idzie, dziwnie kamera pokazuje dwie fugury na scenie i nie da sie w ogole tego jakos madrze ustawic. Z opisu nie za bardzo rozumiem jak wygląda problem, ale zgaduję, że masz włączony rzut ortogonalny. Przełącz go na perspektywę. Siata dalej słaba.
Napisano 16 Kwiecień 200816 l Autor problem polega na tym ze przy rzucie perspektywistycznym, jedna bryla przechodzi przez druga, bez wzgledu na to gdzie sie znajduje. jezeli obracam kamera to jedna figura kreci sie wraz z nia a jedna stoi w miejscy (tak mi sie wydaje). siatke caly czas poprawiam, nie rozumiem tylk dlaczego powinna ona byc zbudowana z jak najbardziej zblizonych do siebie czworobokow. tam gdzie sie spodziewam ze bedzie mi potrzebnych wiecej punktow tam ja zageszczam. pozdrawiam
Napisano 16 Kwiecień 200816 l Pokaż screen, jak te bryły się przenikają. Siatkę owszem, możesz zagęszczać w miejscach, gdzie będziesz potrzebował więcej poly. Chodzi o to, by dwa sąsiadujące polygony były podobnych rozmiarów. Inaczej przy wyższych subdivach będzie ci się bardzo niewygodnie na tym operować.
Napisano 16 Kwiecień 200816 l Autor cos takiego, sfera tak naprawde jest w srodku bryly a mimo to caly czas przez nia przenika jakby byla przed, nie sposob w takiej sytucaji ustawic galki oczne.
Napisano 16 Kwiecień 200816 l No to się utwierdziłem w przekonaniu, że to rzut ortogonalny. Wciśnij 'O' na klawiaturze. Jak nie podziała, to będziesz musiał poczekać na pomoc kogoś innego.
Napisano 16 Kwiecień 200816 l wyglada jak normalne skierowane nie w ta strone co trzeba. w wingsie zaznacz cala bryle i z menu wybierz invert
Napisano 17 Kwiecień 200816 l Autor Tul- nie pomaga to sa zle normalne ustawione, tylko ze zaznaczajac bryle a pozniej invert tylko kasuje zaznaczenie.. wiec nie wiem jak ustawic normalne w wingsie. taka proba wejscia w detal, pozniej ucho poprawione ale zbrush sie rozsypal i mam tylko wczesniejszego screana.
Napisano 17 Kwiecień 200816 l w trybie obiektu z menu pod prawym klawiszem invert nie z menu select inverse
Napisano 17 Kwiecień 200816 l Witaj, Po 1 to pobaw się suwakami RGB Intensity i Z Intensity w Standard brushu i Smooth brushu. Ustaw je na jakieś małe wartości - szczególnie Z Intensity np. na 10, popróbuj sam a w końcu wyczujesz odpowiednią intensywność i sculptowanie stanie się przyjemnością a nie męką i nie będziesz musiał się już zastanawiać "Dlaczego mój model bąbelkuje ?" :). EDIT: Jeśli jeszcze trochę nie pewnie się czujesz w Zbrushu to w menu Stroke włącz opcję Lazy Mouse, to powinno trochę ułatwić pracę Powodzenia z organiką Pozdrawiam
Napisano 18 Kwiecień 200816 l Autor dzieki sanki to to bylo :) juz nie przenika :) nie wiem jeszcze jak symetrie zrobic na dwie sfery,bede jeszcze kombinowal. dzisiaj siatke ucha troche poprawilem i wrzucilem do zbrusha by zobaczyc jak sie sprawuje. najtrudniej modelujhe mi sie usta, moze dlatego ze do oczu jeszcze nie doszedlem :) w zbrushu jeszcze bardzo niepewnie sie czuje, brakuje mi jakis skrutow do obracania kamera, tak ciagle klikac z boku troche uciarzliwe jest mimo wszystko. mudboxa kidys widzialem, to tam lepiej jest to rozwiazane, klika sie "A" lewy myszki i jest kamera, puszczalo sie myszke i byl zoom.
Napisano 19 Kwiecień 200816 l Autor nastepna proba przejscia w detal. dolaczam rowniez siateczke, fakt ze nie jest ona wykonana z samych kwadratow a czwarakaty te bywaja baaardzo rozne ale czy moze taka byc na moja baze ? na czole jest zadka poniewaz nie przewiduje tam az takiego detalu.
Napisano 20 Kwiecień 200816 l Autor dzisiaj znowu zabawa w 3d :) powstalo takie o to cos.. mam juz pomysl jak usta robic ale za ch.. nie wiem jak sie zabrac za rowki po bokach miedzy ustami ;]
Napisano 20 Kwiecień 200816 l Teraz wychodzą nieprawidłowości basemesha. Jak będziesz chciał dodać jakiś detal na czole to będziesz musiał kilka razy jeszcze zagęścić siatkę a wtedy w innych miejscach będzie za gęsto poly. Dlatego next time lepiej zrób bardziej równomierną siatkę na modelu bazowym. Pozdro.
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Autor fakt, nastepnym razem bede juz wiedzial :) ale postaram sie jeszcze z tej troche wycisnac :) zagescilem na czole dzieki czemu pozbylem sie trojkata w uchu, teraz siatka sklada sie z samych czworokatow i powinno wystarczyc na zmarszczki ;] chcialbym przejsc juz do obrabiania oka lecz nadal nie wiem jak sie za to zabrac, tzn nie wiem jak ustawic symetryczne sfery w wingsie wzgledem osi, da sie w ogole cos takiego tam zrobic ? mi zawsze programik ten karze wskazac plaszczyzne z figury wzgledem ktorej bedzie robiona symetria. jesli moglby mi ktos pomoc, bylbym niezmiernie wdzieczny. pozdrawiam
Napisano 21 Kwiecień 200816 l nie wiem jak ustawic symetryczne sfery w wingsie wzgledem osi, da sie w ogole cos takiego tam zrobic ? mi zawsze programik ten karze wskazac plaszczyzne z figury wzgledem ktorej bedzie robiona symetria. jesli moglby mi ktos pomoc, bylbym niezmiernie wdzieczny. pozdrawiam Ja zawsze ustawiam sfery ręcznie i nie było żadnych problemów, symetria w Zbrushu też działała pięknie.
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Autor dobra skasowalem polowe modelu bo inaczej sie chyba nie da, wstawilem sfere do oka i wyeksportowalem polowe twarzy do zbrusha (w sumie to mozna bylo polaczyc sfere z reszta i wtedy symetria dziargala w wingsie ale wtedy nie potrafilem tego pogrupowac w zbrushu tak zeby nie znieksztalcac galki). pytanie: jak zrobic symetrie modelu (druga polowke twarzy a nie pedzla) w zbrushu. i takie pierwsze podejscie do oka.. strasznie jakies nienaturalne wyszlo ;/
Napisano 21 Kwiecień 200816 l pytanie: jak zrobic symetrie modelu (druga polowke twarzy a nie pedzla) w zbrushu. Jak mi wiadomo to się nie da. Połącz to w Wingsie, zrób virtual mirror, seperate całości i połącz ze sobą obie gałki. W Zbrushu w zakładce 'subtool' użyj opcji 'GrpSplit'.
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Autor wychodze na idiote no ale kurcze za ch... tego nie potrafie zrobic :) wiec tak, kasuje polowe, wstawiam sfere w oko, lacze to z modelem, pozniej znowu wlaczam mirrora, mam cala bryle wraz z galkami ocznymi ktore powinienem teraz odseparowac od reszty, jednak gdy zaznacze tylko jakas czesc to nie ma opcji rozlacz, a gdy zaznacze calosc i uzyje tej funkcji to wracam do poczatku, czyli mam pol twarzy i jedna sfere jako osobny obiekt.
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Zapomniałem o tym. Zanim zrobisz rozłącz/seperate mając włączony mirror zaznaczasz cały model, potem tools->virtual mirror->freeze. Teraz możesz rozłączyć, a model pozostanie cały.
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Autor dzieki ogromne Tul :D:D w koncu mi sie udalo te oka powstawiac :D dzisiaj taka glowka.. ucha juz mi sie nie chcialo robic :)
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Autor popatrzylem na ten model i stwierdzilem ze jednak zrobie to ucho i zobacze jak sie bedzie prezentowac w calowsci. dlubie tak dlubie, postanowilem zobaczyc co tam ten zbrush w ogole oferuje i doszedlem do tego ze caly czas pracowalem na perspektywie ortogonalnej, dlatego caly czas tak jakos dziwnie mi sie to robilo. wrzucam poprawiony z uchem.
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Autor nastepna... ucha mi sie juz nie chce ... poogladam co jeszcze zmienic i przy okazji ucho zrobie :)
Napisano 25 Kwiecień 200816 l Autor na dzisiaj cos takiego.. kurcze sam nie wiem co poprawic zeby wyglodalo to na cos bardziej ludzkiego. jakies takie bez wyrazu i strasznie kazde do siebie te moje twarzyczki podobne.. gdzies robie blad.. tylko gdzie :) jesli macie jakies sugestie to prosze o pomysly :)
Napisano 21 Lipiec 200816 l Nikt Ci tu biedaku nie komentuje, eh znam ten ból ;) Twarz git, tylko żuchwa jest potężna, policzki jakieś wychudłe, no i tam przy nosie pod okiem jakoś tak wygląda jakby miał worki nabrzmiałe, ale to może przez odbicia.
Napisano 21 Lipiec 200816 l Ostatnia twarz trochę spuchnięta jakby go pszczoły pożądliły albo wpier... dostał. Proponuje w ramach ćwiczeń odwzorować jakąś konkretną twarz znanej osoby albo nie znanej, wiesz o co chodzi. Pozdro.
Napisano 22 Lipiec 200816 l Autor dzieki za komentarze :) a takie cos ? juz tak z podgladaniem na jakad fotke
Napisano 22 Lipiec 200816 l usta dalej jakieś takie cieńkie i powieki mi sie nie podobają,ucho też nienaturalne.Jakich brushy używasz?Patrz na zdjęcie w czasie pracy,chyba sam widzisz różnice:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto