Napisano 15 Kwiecień 200817 l witam. mam maly problemik. wrzucam sobie na plejna material Vraylight + bitmapa do niego. we viewporcie wszystko widac. podczas rednerowania okno dalej bylo czarne z tylu. a przeciez ten material sam swieci z siebie. mam jeszcze pytanka: -jak wstawic moge to tlo aby bylo dobrze oswietlone ? - jak sie robi kanal alpha ? - jak wy wstawiacie tlo w renderach. dzieki z gory.
Napisano 15 Kwiecień 200817 l Nie ma sensu wstawiać tła w maxie, no chyba, że robisz animację:). renderujesz, zapisujesz do tiff lub tga z kanałem alpha (w opcjach podczas zapisywania pliku ). Później tylko wstawiasz w szopie, ewentualnie crtl +m w szopie jeszcze i finito.
Napisano 16 Kwiecień 200817 l heaven - podkręć mocno świecenie vraylight materiału. Wstawianie tła w MAXie ma tą zaletę, że zaznacza się na powierzchniach z glossem przez co efekt jest bardziej naturalny niż przy wstawieniu np. lasu jako tło w Photoshopie gdy na podłodze odbija się czysty Skylight.
Napisano 16 Kwiecień 200817 l jest na to prosta rada, ja to robę tak: tło nakładam na jakis plane wyginam do po łuku czy jak kto tam woli ale wiadomo że zawsze po łuku uzyskujesz naturalną głebię tła za oknem :) na objekt zakładam vraylight mat. multip. 2,2 2,5 a w kanał tekstury wrzucam tło kt0re chce mieć ;) no i powinno być . jezlei chcesz uzyskac na lakierowanych podłoga meblach rzeczyiwste odbicie tego co za oknem w wstawiasz w świało okna vraylight to wyłąscz affect sepctlurar i gra
Napisano 16 Kwiecień 200817 l Autor pionix, ja podkrecalem ten material do multipler 100 i nawet niebylo go widac :P
Napisano 16 Kwiecień 200817 l Musiałbyś dać jakieś screeny sceny i ustawienia bo tak po omacku to ciężko pomóc
Napisano 16 Kwiecień 200817 l moze masz plane w druga strone ?;) A na serio to moze uzywac vray cam ? albo nie wiem exclude wszystkich swiatel przechodzacych przez tego plane ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto