kindlar Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 Chciałem zrobić sobie schemat kinematyczny silnika i nie potrafię zablokować tłoka w cylindrze. W jaki sposób połączyć tłok z korbowodem, żeby tłok się tylko przesuwał a korbowód jednym końcem łączył się z wałem a drugim z tłokiem? Jak zablokować ruchy w niepotrzebnych osiach. trzeba zabawić się chyba z position controller ale jak?
SUPER_OkO Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 kiedys walnAlem takiego mini tuta, moze to cos pomoze http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=39660&highlight=tlok
kindlar Napisano 18 Kwiecień 2008 Autor Napisano 18 Kwiecień 2008 A jednak na kościach. A można jakoś inaczej bez kości tylko zablokować jakoś ruchy w niepotrzebnych osiach?
kindlar Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 Pamiętam 3dmaxa jeszcze z czasów kiedy chodził po dosem i był tam model takiego silnika, pamiętam że było jedno dummy i jakoś działało. Można było kręcić wałem a korbowód z tłokiem poruszały się jak należy. Jak to zrigować?
Reanimator Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 gdzies cos takiego bylo. looknij w helpie "Lock X" na przyklad. w zakadce hierarchy chyba bylo...
Riko Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 Tak, w Maxie to zakladka Hierarchy->Link Info->Locks Pozdro.
kindlar Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 Udało się zablokować niepotrzebne ruchy tłoka. Jak teraz połączyć korbowód z tłokiem poprzez sworzeń i jednocześnie korbowód z wałem aby kręcąc wałem korbowód napędzał tłok? Do korbowodu daję Position Constraint podłączam do wału i można kręcić wałem i korbowód go śledzi. Jak teraz utwierdzić drugi koniec korbowodu w tłoku? żeby go pociągnął?
kindlar Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 Może inaczej. Jak sprawić żeby zielona kość poruszała się wzdłuż zielonej lini, nie może się pochylać. Na pewno znajdzie się spec od szkieletu który będzie to wiedział.
heaven Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 zeby ruszac jednym elementem i z nim mial sie drugi rusza to chyba Select And Link mozna uzyc
kindlar Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 możesz to rozwinąć... bo nie wiem gdzie to jest Uściślając linia zielona pokazuje kierunek przesuwu kości (wszystkie inne chcę zablokować), nie musi poruszać się razem z zieloną kością. Chcę zablokować wszystkie ruchy oprócz przesuwu wzdłuż jednej osi może to być X.
mort Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 kindar żeby zrobić tłok najlpiej napisać skrypt, który by obracał tłok w zależności od obroku wału, problem w tym że nie mam pojęcia jak dokładnie musi on wyglądać. u nas na uczelni informatycy swego czasu mieli takie zadanie, musieli bawić się arccosinusami ale jak to działa to Ci nie powiem, nie jestem aż tak dobry z matmy. na kościach jesli to zrobisz będziesz musiał osobno animować obie końcówki tłoka...
SUPER_OkO Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 Oj oj oj.. problem na problemie.. temat jakis korbowodow.. tlokow wielkokrotnie sie pojawia tu i tam.. na kazdym forum.. raz na miesiac. Rozwiazac to mozna na pare sposobow. Problem przedstawiony nie jest opisany.. Jezeli postujesz.. to napisz czym chcialbys poruszyc zeby cos sie ruszylo bo to zalezy wszystko od wszystkiego. Rozwizanie do powyzszego posta. Robisz ik pomiedzy koscia blekitna.. robisz drugiego ik CH pomiedzy koscia fioletowa a nub Bonem zielonej. Pierwszego sobie przypisujesz do koleczka (path constraint) drugiego do tej lini prostej.Nastepnie spinamy je ze soba Wire -> position -> path constraint -> Percent do drugiego i tez na jego percent.. W wirePD wybierasz mastera.. w tym wypadku wydaje sie byc.. ze masterem ma byc IK niebieskiej kosci. Wiec wybierasz odpowiedni kierunek dla mastera w WPD. wpisujesz if Percent>=0.5 then (Percent*-2) else (Percent *2) Dajesz connect i wuala. Jezeli IK poruszaja sie odwrotnie wzgledem siebie zamieniasz "-" na + i odwrotnie. Jak poruszysz IK kosci niebieskiej.. wtedy IKch 2 bedzie sie poruszal odpowiednio za IK 1 tylko po tej prostej lini.
kindlar Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 jak to się dzieje że jak przypisuję path constreint do błękitnej i okręgu to mi ona wskakuje na okrąg?
kindlar Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Napisano 22 Kwiecień 2008 jeśli ktoś spotkał gdzieś na jakimś forum podobny problem proszę niech podeśle link
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się