Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałem zrobić sobie schemat kinematyczny silnika i nie potrafię zablokować tłoka w cylindrze. W jaki sposób połączyć tłok z korbowodem, żeby tłok się tylko przesuwał a korbowód jednym końcem łączył się z wałem a drugim z tłokiem? Jak zablokować ruchy w niepotrzebnych osiach. trzeba zabawić się chyba z position controller ale jak?

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pamiętam 3dmaxa jeszcze z czasów kiedy chodził po dosem i był tam model takiego silnika, pamiętam że było jedno dummy i jakoś działało. Można było kręcić wałem a korbowód z tłokiem poruszały się jak należy. Jak to zrigować?

Napisano

Udało się zablokować niepotrzebne ruchy tłoka. Jak teraz połączyć korbowód z tłokiem poprzez sworzeń i jednocześnie korbowód z wałem aby kręcąc wałem korbowód napędzał tłok? Do korbowodu daję Position Constraint podłączam do wału i można kręcić wałem i korbowód go śledzi. Jak teraz utwierdzić drugi koniec korbowodu w tłoku? żeby go pociągnął?

Napisano

Może inaczej. Jak sprawić żeby zielona kość poruszała się wzdłuż zielonej lini, nie może się pochylać. Na pewno znajdzie się spec od szkieletu który będzie to wiedział.

Napisano

możesz to rozwinąć... bo nie wiem gdzie to jest

Uściślając linia zielona pokazuje kierunek przesuwu kości (wszystkie inne chcę zablokować), nie musi poruszać się razem z zieloną kością. Chcę zablokować wszystkie ruchy oprócz przesuwu wzdłuż jednej osi może to być X.

Napisano

kindar żeby zrobić tłok najlpiej napisać skrypt, który by obracał tłok w zależności od obroku wału, problem w tym że nie mam pojęcia jak dokładnie musi on wyglądać. u nas na uczelni informatycy swego czasu mieli takie zadanie, musieli bawić się arccosinusami ale jak to działa to Ci nie powiem, nie jestem aż tak dobry z matmy. na kościach jesli to zrobisz będziesz musiał osobno animować obie końcówki tłoka...

Napisano

Oj oj oj.. problem na problemie.. temat jakis korbowodow.. tlokow wielkokrotnie sie pojawia tu i tam.. na kazdym forum.. raz na miesiac. Rozwiazac to mozna na pare sposobow. Problem przedstawiony nie jest opisany.. Jezeli postujesz.. to napisz czym chcialbys poruszyc zeby cos sie ruszylo bo to zalezy wszystko od wszystkiego.

 

Rozwizanie do powyzszego posta. Robisz ik pomiedzy koscia blekitna.. robisz drugiego ik CH pomiedzy koscia fioletowa a nub Bonem zielonej. Pierwszego sobie przypisujesz do koleczka (path constraint) drugiego do tej lini prostej.Nastepnie spinamy je ze soba Wire -> position -> path constraint -> Percent do drugiego i tez na jego percent.. W wirePD wybierasz mastera.. w tym wypadku wydaje sie byc.. ze masterem ma byc IK niebieskiej kosci. Wiec wybierasz odpowiedni kierunek dla mastera w WPD. wpisujesz if Percent>=0.5 then (Percent*-2) else (Percent *2) Dajesz connect i wuala. Jezeli IK poruszaja sie odwrotnie wzgledem siebie zamieniasz "-" na + i odwrotnie. Jak poruszysz IK kosci niebieskiej.. wtedy IKch 2 bedzie sie poruszal odpowiednio za IK 1 tylko po tej prostej lini.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności