Sargoth Napisano 30 Kwiecień 2008 Napisano 30 Kwiecień 2008 (edytowane) Edit: W razie gdyby obrazki gdzies sie zapodzialy to tutorial mozna rowniez znalesc tutaj: Czolem! Ostatnio natknalem sie na tutorial przedstawiajacy tworzenie nieco abstrakcyjnej bryly i doszedlem do wniosku, ze mozna by to wykorzystac w nieco bardziej praktyczny sposob. Stad ten tutorial przeznaczony raczej dla poczatkujacych (takich jak ja ^^). Podejrzewam, ze bardziej zaawansowani uzytkownicy maja swoje wlasne sposoby. :) Przedstawiam cztery warianty aczkolwiek zachecam do eksperymentow. Krok 1. Zaczynamy od utworzenia Plane'a. Jak juz wspomnialem beda 4 warianty, wiec w tym przypadku utworzylem 4 o wymiarach 100x100. Jak widac 2 lewe podzielilem na 8x8 segmentow, 2 prawe na 4x4. Krok 2. Nastepnie dla kazdego Plane'a z osobna dodajemy modyfikator Subdivide. Wartosc ustawiamy tak aby uzyskac ponizszy efekt. Zalezy ona od wymiarow Plane'ow jak rowniez od ilosci segmentow. Dla prawych jest ona nieco wyzsza aby pozbyc sie co poniektorych lini. Korzystajac z okazji ponumerowalem Plane'y. Krok 3. Nastepnie dla kazdego z objektow dodajemy modyfikator MeshSmooth. Ustawiamy Subdivision Method na Classic. Dla gornych objektow 1 oraz 3 zmieniamy wartosc Strength (zaznaczona na czerwono) na 1. Dla dolnych (2 oraz 4) zostawiamy wartosc domyslna (powinno byc to 0,5 - jesli nie jest nalezy ja zmienic). Krok 4. W przypadku gornych objektow 1 oraz 3 nalezy dodac modyfikator Vertex Weld aby pozbyc sie nachodzacych na siebie krawedzi i vertexow. Wartosc domyslna powinna wystarczyc. Krok 5. Konwertujemy wszystkie objekty na Editable Poly. Nastepna czynnoscia jest pozbycie sie zbednych polygonow na brzegach (we wszyskich objektach) oraz krawedzi wewnatrz wielokatow (w przypadku objektow 2 oraz 4). Koncowy efekt powinien wygladac tak: Krok 6. Pozostalo juz tylko utworzyc kafelki. Oszczedze szczegolow, gdyz chyba kazdy juz ma pojecie co z tym mozna zrobic ale opcje sa dwie: a) opcja 1 przewiduje zaznaczenie wszystkich polygonow, lekki inset, extrude oraz lekki chamfer na gornych krawedziach b) opcja 2 przewiduje zaznaczenie wszystkich krawedzi, lekki chamfer (wazne jest aby zaznaczyc opcje Open), zaznaczyc polygony, extrude oraz lekki chamfer na gornych krawedziach (w tym przypadku nie zapomnijcie odznaczyc opcje Open) Osobiscie preferuje opcje 2. Pozwoli ona na latwiejsza selekcje poszczegolnych kafelek oraz nadanie im roznych ID. Majac tak przygotowane kafelki mozna przypisac im materialy o roznych kolorach badz teksturach. Na koniec renderek: Mam nadzieje, ze sie komus przyda. :) Pozdrawiam Sar Edytowane 3 Maj 2009 przez Sargoth 5 3
Sargoth Napisano 2 Maj 2008 Autor Napisano 2 Maj 2008 Bardzo fajny sposob. Dzieki. Rowniez dziekuje :cool: 1
P4VV37 Napisano 3 Maj 2008 Napisano 3 Maj 2008 Da się to zrobić w mayi? Gdzie w Mayi jest opcja Subdivide?
Sargoth Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 P4VV37: niestety w przypadku Mayi nie moge pomoc, najzwyczajniej w swiecie nie mam pojecia :P polon: dzieki :) 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się